Het Grote incoming topic Deel XII

Hulde!

4 likes

Zo’n 16cm :t_rex:

De Endurance in 38mm is echt prima in die maat. De polsfoto vertekend wel wat. Lijkt wat groot op die foto; in aanzien is het een hele mooie maat op elke 16-17-18cm pols denk ik.

1 like

Heel gaaf zijn die modellen.
Lekker grab and go en onverwoestbaar volgens mij. Tof

ik zit zelf tussen de 17-18cm dus ga toch eens passen

Dat zei ik al. Je hebt nooit je laatste horloge, pas als je de kist ingaat.

De wereld bestaat niet alleen uit dit forum. Daarom laat je je de kop gek maken.
Geen excuses zoeken die er niet zijn @Fate_Amenable_To_Change

De marketing van de merken is meer dan een paar influencers op dit forum. Da witte gij ook Henk.

:ok_hand::clap::muscle:

Oei. Die daadkracht was van korte duur :joy:

Ik zie een Breguet én een Kuoe komen. :sweat_smile:

Nee, nee, ik denk dat 2026 een heel erg rustig jaar wordt. De aantallen bewegingen in de kist worden ook minder. Ik kan er bijna een bell-curve overheen leggen.

1 like

Skirre tijden?

2 likes

Dat alleen al is een reden dat het waarschijnlijk niet rustig blijft in de kist :sweat_smile:

1 like

Nee joh, de aandelen gaan als een dolle.

Maarreh, ik wil het topic verder niet kapen, dus heeft er nog iemand wat in bestelling?

Nee

Nou, eigenlijk wel ja. :laughing:

Bijna precies één jaar geleden (2 januari) dacht ik een discontinued model dat me enorm aanspreekt nieuw gevonden te hebben bij een grote Duitse webshop, maar die waren een paar dagen na de bestelling genoodzaakt om deze te annuleren omdat het laatste exemplaar in een fysieke winkel was verkocht. :man_shrugging: life is life, wel suf dat je dan weer 2 weken mag wachten eer je je geld terugkrijgt…

Daarna een zoekopdracht aangemaakt in chrono24 op een specifieke referentie icm. “new/unworn”. Nooit één zoekresultaat, tot de dag voor deze kerst…

Dertiende maand was binnen; had al met mijn partner een stuk afgelost op ons huis en toen kwam deze voorbij zoals ik hem wou en zag ik een planettaire uitlijning, het komt samen :laughing: :ringer_planet: :last_quarter_moon: :star: Snel informatie ingewonnen over de staat, nauwkeurigheid van het uurwerk en goed contact gehad. Niet getwijfeld en ben ervoor gegaan.

En dat terwijl ik net twee weken geleden al een enorme klapper van een NA om de pols heb gedaan die ik sindsdien nauwelijk afdoe. (Behalve om hard te lopen :smile: )

:blue_heart: :christmas_tree:

Ja, maar wat is het dan?

:wink:

Eerst maar eens genieten van de kerstdagen en vakantie en dan rustig afwachten of de incoming de reis tot mijn voordeur succesvol gaat volbrengen…

12 likes

Trouwens, ik weet niet hoe andere leden hier in staan, maar dit forum beïnvloed me meer dan Youtube of het internet. YT is direct ook de enige social media die ik nog heb, want ik zit niet op Insta, TikTok, Facebook of in Whatsapp groepen, ik lees geen tijdschrijften, en volg buiten Fratello en dit forum niks meer.

Op YT ben ik de horlogevideo’s al een paar jaar grondig zat, maar op dit forum is er engagement, om een marketing-term te gebruiken. Dus ja, in potentie zijn jullie de enige influencers voor mij. Hoe schattig is dat?

Zo nieuwsgierig. Is het een Oris met maanfase of zo, of was die “planettaire uitlijning” geen hint?

6 likes

Bij mij is het een mix van (zeker) HF, de vele horlogepodcasts die ik luister en de bekende online publicaties, van (vaak) dezelfde makers, gewoon zelf zoeken en rondkijken op internet, toch ook wel een aantal YouTubers, waar ik af en toe een flimpje van kijk, wat contacten en een enkele GTG, met andere horlogegekkies en dan nog, in iets mindere mate, horlogebladen in print. Al met al, gaat er best een hoop vrije tijd zitten, in de horlogehobby. Maar, dat geeft niet, zo lang ik het leuk blijf vinden.

3 likes

Ik ben het wel met je eens. Voorheen keek ik ook graag op YouTube naar o.a. Adrian Baker en Teddy Baldassarre, maar het lijkt wel of de prik er een beetje af is. Doet me niet meer zoveel.

Doet me meteen denken aan de tijd van “The Timepiece Gentlemen”. :joy: Was ook altijd leuk om te kijken.

4 likes

Ik herken dit.
YT maak ik 0,1 gebruik van.
Insta heb ik, post ik soms wat op maat scroll er nooit op.
WhatsApp groepen, totaal 0.
Andere media, geen enkele.

Neus soms random op chrono24, via daar op sites van verkopers.
Dat was het wel.

Horloge leven is puur HF voor mij.

Ja en als ik iets online aan wil schaffen kijk ik even op YT en Google afbeeldingen naar wat verschillende impressies.
Kijk dan ook vooral hier op HF in type only topics.

HF the boss

7 likes

:point_up_2:mooi gesproken Chris en er zit absoluut waarheid in deze frase

2 likes

Teddy begon vroeger met reviews van parfums. Loved it. Ging daarna over op horloges. Ook tof. Maar nu met zijn eigen business is het wel erg gericht daarop. Filmpjes met Kevin O’Leary zijn tenenkormmend.

Kan alleen Mike van This Watch That Watch nog een beetje pruimen. Al wordt hij ook steeds cynischer.

3 likes

Heel soms komt Andrew Morgan, vroeger de talking hands van Watchfinder, nog wel eens met een video die ik ook goed kan pruimen. Zijn terloopse sarcasme kan ik goed waarderen.

Maar regelmatig verrast Teddy me wel met video’s waarin hij horloges of merken bekijkt die hij niet eens verkoopt. Of iemand interviewt uit een interessante beroepsgroep met een mooie collectie, dat zijn dan geen beroemdheden.

het was geen hint, ik heb het spannender gemaakt dan het is. :wink: Het is niks unieks en hier op HF ook wel gezien, maar desalniettemin kijk ik er zeer naar uit.

1 like

12 likes