Het Grote incoming topic Deel XII

Die zit nu toch in een staatshotel?

Hier hetzelfde. Toen ik net begon met deze hobby heb ik wel veel youtube gekeken en daar ook veel van geleerd. Toen had je ook nog niet van die irritante horlogeinfluencers, maar alleen een paar autisten die filmpjes maakten over hun eigen collectie (lees: The Urban Gentry). De algemene horlogecontent op yt is naar mijn idee vooral gericht op mensen die nog niet zo diep in de hobby zitten. Het meeste wat daar verkondigd wordt weet de gemiddelde HFer al (beter).
Alleen als ik een specifiek horloge op het oog heb zoek ik weleens een review op op yt, maar meestal zijn dat dan mensen die zo’n horloge een dag te leen hebben van een bevriende handelaar / AD. Die review zal dus niet objectief zijn en los daarvan kan je pas echt oordelen over een horloge als je hem minimaal een weekje om de pols hebt. De ervaringen van een HFer die zo’n horloge met zijn zuurverdiende centen heeft aangeschaft en het een tijdje gedragen heeft zijn dan een stuk waardevoller. Uiteindelijk blijft de enige manier om erachter te komen of een horloge echt iets voor je is het horloge zelf aanschaffen en een tijdje dragen.

2 likes

Even los van het feit dat een review per definitie niet objectief kan zijn… Wat dat betreft zijn bladen/sites als Fratello en dergelijke dat natuurlijk evenmin, want er zit altijd geld bij.

Daarom gebruik ik YT met name om een indruk te krijgen van hoe een horloge er nou echt uit ziet, in het handje. Dat doe ik bij Fratello ook, maar daar vind ik de opinie soms vermakelijk, en de commentaren. Monochrome bij vlagen ook heel OK, al erger ik me dood aan het anti-quartz snobisme van die site.

2 likes

:ok_hand:

Al komt zo’n filmpje van Tim Mosso aardig in de buurt, afgezien van zijn vaste gelul dat een horloge met een lug to lug van 47 mm ook prima om een pols van 13,5 cm zou passen :joy:

7 likes

hij lijkt nu toch écht incoming :

mogelijk zelfs nog dit jaar… :laughing:

30 likes

Deze zojuist besteld… Zat al een flinke tijd te wachten tot de pre-order open ging. gaat helaas nog wel even duren voordat die binnenkomt.

Mocht iemand anders geinteresseerd zijn… De pre-order is nog ongeveer 45 minuten open. Daarna gaat het weer heel lang duren voordat hij weer te bestellen is.

22 likes

Ik vind dit echt een heel tof horloge om te zien.

1 like

Dat ik net te laat was…

1 like

Een Chronoris is altijd een mooie keuze, ik hoop dat je pakket snel arriveert! Ik mis die van mij soms wel eens, maar ik heb al genoeg horloges en nog teveel op de wishlist :blush:

Vooral de kast vond ik echt fijn. Fotootje uit het archief (niet incoming dus hier!):

24 likes

Tourby Art Deco. De crown wordt nog vervangen voor een straight crown. Ben benieuwd…

30 likes

Al mijn zinnen gezet op de all black Omega Seamaster, want de Oris Holstein 2024 was nergens meer te verkrijgen. Of wel?

Het is een kerstwonder. Incoming:

28 likes

Als je met een 16mm band kan leven, dan is een Bulova MIL-SHIPS-W-2181 een optie?
Wel een heruitgave, maar gebaseerd op dezelfde ontwerpeisen als de Tornek-Rayville.

1 like

Na ruim twee jaar geen aankopen te hebben gedaan dit horloge gekocht. Mijn voorkeur gaat echt naar de stijl chique sportief. Voor mij voldoet dit horloge hier compleet aan. Kan niet wachten hem om te doen :partying_face::blush:

33 likes

Leuk ding en je houdt flink wat geld in je zak. Maar is deze wel een beetje afleesbaar nog?

Haha, totaal niet. Maar dat is voor mij een beetje het punt van zo’n ‘murdered out’ horloge.

Die Omega komt ergens volgend jaar wel :wink:

3 likes

Ik ken deze ja! Inderdaad een prima alternatief!

:sob:

Vandaag gearriveerd! Dagje eerder dan DHL aangaf, maar dat is ook eens fijn! :wink:

:orange_heart:

38 likes

Net besteld als verrassing voor mijn vriendin:

34,5mm
titanium
Quartz

Kan ik mooi naast lopen met de mijne:

23 likes