dé rubberband voor een Pelagos, een Crafter Blue TD02
Gave look
Classic! Gefeliciteerd! ![]()
Nice! Deze stond in het blauw toch? Van harte!
Klopt! Maar ik denk dat ik echt binnen 3 seconden al in zijn inbox zat. Dit horloge checkt echt alle boxjes voor mij ![]()
Dankjewel, lekker shinen binnenkort. Eigenlijk wil ik ook een gouden bril, maar daar ben ik te laf voor.
Gisteren de Longines ook gepast, gewoon omdat het kon, niet dat ik in de markt ben… Voor €2200,- (zonder korting) is het prijs-kwaliteit en van Zwitserse komaf een zeer goed horloge. Ik denk dat ik de Seiko ook beter, vooral meer eigen gezicht en speelser zou vinden. Ik vind de Squale ook veel beter en goedkoper. Oris erg goed in deze prijsklasse. CW geen ervaring mee, maar tot nu toe meest onderschatte (geen geliefde mening) maar in deze prijsklasse is echt de beste Ginault of tweedehands de Grand Seiko Quartz maar is geen duiker. Ook generiek uiterlijk net als de Longines maar kwaliteit ver erboven!
Ik had ook ergens de kritische noot gelezen dat deze (weet niet of ook voor andere Longines modellen) eigenlijk volledig made in China is en dat de Zwitserse titel hier niet veel voorstelt. Was Perezcope die het postte. Ik weet niet of het mij veel kan schelen, is volgens mij vaak het geval namelijk en ook bij vele Seiko modellen. Maar viel me op dat dit opeens opgeworpen werd in dit type van discussies. Zoals ik zei, ik hecht er weinig waarde aan, een mooi horloge is een mooi horloge, maar wellicht zet dit toch een kanttekening bij de ‘relatief goedkope 2200 euro’?
Ik geloof dat de laatste maanden deze discussie sowieso speelt… Het schijnt dat nagenoeg alle ‘Swiss made’ horloges onder druk staan van eigenlijk ‘China made’
… Dus discussie daarover ga ik niet voeren… En doen we dat wel, is het helemaal knap wat Ginault maakt
. Maargoed, ik verdien er niks aan dat te zeggen. En geniet van de hobby in al zijn facetten. En ook marketing, waarvoor ik vervolgens veel betaal in een horloge ben ik, helaas, vatbaar voor
.
Haha geweldig ![]()
Mooi zeg! ![]()
Apple’s worden ook in China gemaakt.
Chima is al lang geen teken meer van slechte kwaliteit.
Suisse made is aan restricties gebonden. Deze zijn ietwat fluïde maar alsnog is zoiets niet alleen in Zwitserland geweest voor een stempel in het paspoort:
Je ziet wel dat zeker Swatch creatief omgaat met Swiss made.
Volgens mij zijn omega bracelets inmiddels chinees. Je ziet iig genoeg verpakkingen met ogenschijnlijk gen omega onderdelen met China erop.
Oeh deze is tof…![]()
Wil al een hele tijd een G-Shock aan de collectie toevoegen. Wilde voor een GW-M5610U-1 gaan maar dit is nog leuker…
Laat even weten hoe die bevalt
misschien wel iets voor de zomer
goed, vandaar dat ik deze weer heb gekocht voor de huidige Pelagos, ik zal nog wat eigen fotoos plaatsen ergens deze week. Zijn overigens bijna niet meer te krijgen, niet bij Crafter Blue zelf, had wat geluk op Amazon.oosterburen
Ik zie inderdaad niet meer leverbaar , helaas.
Het goede nieuws is dat dit absoluut 100% zeker een authentiek en uniek new old stock stuk is. Het minder goede nieuws is dat het horloge, na 15 jaar in een kluis te hebben gelegen, onderhoud nodig heeft. Met pijn in het hart heb ik het daarom bij de heren van @Tempusuurwerktechniek moeten achterlaten.