Het grote "Omega Only" topic

Nu snap ik de prijsstelling :joy::+1:

1 like

Cross-post:

12 likes

Winkelen is leuk😀.

6 likes

Val hier bijna van mij stoel; dacht eerst even dat die eerste foto jouw vitrinekast was! :joy:

2 likes

Haha, ik heb maar 5 Omega’s😀

3 likes

Hi,

begin stiekem een serieuze Omega liefhebber te worden. Naast Globemaster en de Moonwatch nu een 3e Omega. Komende dagen op zoek naar een passende lederen band. Ideeen welkom :slightly_smiling_face:

groet, Vincent

15 likes

Met prijzen erbij…🥴

2 likes

Wow, die is gaaf! Ik blijf meestal ook even bij de etalage staan wanneer ik die zie liggen. :+1:

1 like

Staat je goed Vincent! :ok_hand:t2:

1 like

Alvorens een geheel nieuw topic aan te maken zoek ik even gerichter (en kon het in de zoekfunctie niet vinden).
Maar zojuist een prachtig nieuwe Speedmaster 311.30.42.30.01.005 in ontvangst genomen.
En in al mijn enthousiasme wilde ik “even” de band op maat maken.
Maar ondanks dat ik een mooie set horloge schroevendraaiers (geen Bergeon maar zeker niet de goedkoopste) heb liggen dacht ik dat lukt wel.

Maar helaas, blijkbaar gebruikt Omega een soort Loctite oid en zitten de schroeven dermate vast dat ik ze niet los krijg zonder mijn band of een schroef aan barrels te helpen.

Heeft iemand ervaring en wellicht DE gouden tip om dit zelf te doen, een juwelier binnenlopen met een splinternieuw horloge wat je daar niet hebt gekocht wil ik liever niet tenzij het een last resort is.

Omega Seamaster 600 136.011

7 likes

Hadden ze bij ontvangst niet even de band op maat kunnen maken. Is immers standaard service…

Wat vindt je nou zelf van zo’n opmerking?
Oprecht snap ik niet waarom je dit nu schrijft, dit draagt toch echt helemaal niets bij?

Je hoeft niet te reageren hè.

1 like

Ik snap niet helemaal bij aankoop van een horloge van 4700 euro list dat je de band niet op maat laat maken. Vroeg het mij gewoon af. Bedoel er verder niks negatiefs mee. Just wondering :slight_smile:

Psst… Het horloge is niet bij een AD aangeschaft en per post bezorgd…

Neem ik aan

1 like

Heel gek maar DHL biedt die service niet bij het afleveren.

Dat zeg ik ook niet maar je suggereert wel dat ik achterlijk ben en dat zelf niet kan bedenken.
Bedoel je misschien niet negatief maar vind het niet heel erg aardig wat je allemaal suggereert.
Vandaar ook de vraag die je nog niet beantwoord hebt, wat draagt zo’n dergelijke reactie nou eigenlijk echt bij ?

2 likes

Je verneukt voelen is een emotie, heb jezelf in de hand. Ik suggereer helemaal niks. Nogmaals ik bedoel er niks verkeerd mee en wilde je niet het gevoel geven dat je achterlijk bent. Ik was gewoon benieuwd, that’s all. Je verhaal liet immers niet zien waar het horloge afkomstig van is. Dus vandaar de vraag.

1 like

Trek 't je niet aan. Hij ging er vast van uit dat iedereen op het forum wist dat hij zijn horloge online had gekocht en hij dus per post kwam. Jij daarentegen ging er van uit dat 'ie het horloge bij een AD had gekocht, die het horloge ook wel op maat konden maken.

Misinterpretatie.

3 likes

Zou ik in dit geval wel doen. Ik weet niet of er een Omega dealer in je woonplaats zit, maar ik zou daar binnen stappen en vragen of ze tegen vergoeding je band op maat willen maken.

1 like

Wat de herkomst van het horloge met mijn vraag te maken heeft lijkt mij totaal irrelevant.

En for the record, ik voel me niet verneukt hoor, stoor me gewoon aan idiote irrelevante opmerkingen die niets bijdragen (en mensen die vervolgens vragen stelselmatig negeren).

Anyway …

Zullen we terug on topic gaan?