Het grote "Omega Only" topic

@RDK probeert te illustreren waar mijn vraag vandaan/uit voort kwam. That’s all.

Is inderdaad op meerdere manieren te interpreteren.

In dit geval: online gekocht (Van Willegen Den Haag toevallig…? :wink:)

Anyway… Niet zelf aan rommelen, voor je het weet heb je schade. Hup! Naar een juwelier met professioneel gereedschap :+1:

2 likes

Nope komt uit London Guardian of Time voor een top prijs van net iets meer dan 3500 euro.
Kortom die paar tientjes om dit te laten fixen kunnen er makkelijk af, alleen voelt gewoon beetje ongemakkelijk omdat iedere juwelier ook wel snapt dat dit een splinternieuwe Speedmaster is.

Maar idd dan maar even “out of my comfort zone” want wil deze knappert wel zsm om de pols.

Wel bijzonder hoe omega deze schroefjes van de band heeft vastgezet, zijn legio topics op diverse fora over te vinden, maar om nou met een gasbrander (zie YouTube) in de buurt van de hesalite te komen leek me niet echt een optie.

1 like

Ah okê, da’s inderdaad een scherpe prijs :+1:.

Ben zelf een paar jaar geleden bij Heetman binnen gestapt om de band van mijn (daar aangeschafte) Explorer te laten verstellen.
Meteen mijn (op het forum aangeschafte) Black Bay meegenomen met de vraag of hij deze kon demagnetiseren. Beide werden kostenloos uitgevoerd met de mededeling “service, meneer” .

Heb € 20,- in de fooienpot gestopt.

3 likes

Ik hoor alleen maar waanzinnige verhalen over Heetman in Rotterdam. Bestaat die juwelier nog?

Tip van een medeforum lid, wilde eigenlijk een jong gebruikte aanschaffen maar werd er gemeen rond de 3200 aangeboden afgelopen tijd, zag eerder vraagprijzen die boven de nieuwprijs lagen dus toen werd de keuze makkelijk gemaakt.

Staan er nu 3 in het blauwe gedeelte maar allemaal niet echt scherp geprijsd, en kon ze ook niet overhalen :wink:

Zeker geen risico’s nemen en inderdaad een paar tientjes bij een omega dealer betalen en op maat laten maken :ok_hand::+1:

1 like

Wil er ook ooit één aan mijn collectie toevoegen, heb een speedmaster gepast bij SenC en vind het echt verrassend lekker zitten. Geniet ervan :ok_hand::ok_hand:

8 likes

Nee, zijn gestopt wegens gebrek aan opvolging.

Jammer, was een prettige zaak!

Bij Van Willegen € 3.885,- online, zag ik. Vandaar mijn (verkeerde) gok😉

In NL vond ik de goedkoopste voor 3750 en moest ik naar Hengelo dus een halve dag en een tank benzine investeren.
Guardian of Time had hem voor eerder genoemde prijs bij mij thuis afgeleverd volledig verzekerd en wel, dus dat was een aardige no brainer, al moest ik zeggen dat even zo’n bedrag overmaken ook een first voor mij was. Maar hier op forum en diverse andere alleen maar goede ervaringen gelezen.
En die kan ik alleen maar onderschrijven zeer fijn en snel in de communicatie en komen alles na wat ze beloven.
Echt een aanrader @SAT nog ff snel voor de Brexit :wink:

2 likes

Heb pas nog een kanjer toegevoegd. Daarnaast heb ik nog een aantal incoming beauty’s maar man man man wat zijn het toch heerlijke horloges :heart_eyes:

2 likes

Ipv die gasbrander zou je de band ook eens onder de hete kraam kunnen houden. Met een beetje kracht in de goede richting moet de loctite wel breken uiteindelijk.

1 like

Altijd had ik me voorgenomen om een eventuele Speedmaster op leer te gaan dragen, dus toen ik twee weken geleden m’n Speedmaster kocht, heb ik meteen een leren band besteld (Hirsch Liberty Kl. 70).

Maar, de originele bracelet zit echt perfect en begon ik te twijfelen of ik eigenlijk wel een leren band op m’n Speedmaster wil. Die nieuwe band past dan ook wel op een ander horloge.

Bij de bestelling van de leren band ging e.e.a. mis, het duurde allemaal wat lang en toen gisteren de zending eindelijk binnenkwam, zat de verkeerde maat in het pakje. Gelukkig kon ik zonder problemen de bestelling annuleren en blijf ik m’n Speedmaster mooi op de originele bracelet dragen!

Ω

12 likes

De bestelling is een feit, Moonwatch komt eraan!
Wil hem altijd al graag op leer, zo dus ook besteld. Maar nou vroeg ik mij af, na al dat staal-geweld hier: is de stalen band, eventueel ooit, ook los te krijgen?
Bedankt.

2 likes

Kan allemaal, maar persoonlijk vond ik de stalen band helemaal niet prettig zitten. Altijd of te strak of te los. upgraden naar een gesp met fijnverstelling kan natuurlijk wel.

1 like

Tnx!
Gelukkig kan ik me voorlopig heel goed beheersen op de stalen band.
Maar je weet nooit hoe de toekomstige-ik erover denkt.

Uiteindelijk blijkt gewoon (zoals altijd) dat goed gereedschap het juiste verschil maakt de expert van van Willegen in Rotterdam heeft me supersnel, supernetjes kosteloos geholpen zojuist.

Kreeg wel bevestigd dat dit wel de meest vervelende band is om te verstellen juist i.v.m. de gebruikte Loctite, maar hij een goede schroevendraaier heeft (geen Bergeon heb er nog specifiek naar gevraagd) en dit zonder enig ander hulpmiddel los krijgt. Kortom vergeet gasbranders of heet water e.d. puur en alleen een goed passende schroevendraaier kan dit klusje in nog geen 5 minuten klaren.

8 likes

Hollow ground screwdriver…die heb je nodig :+1:

3 likes

Crosspost maar who cares :wink:

12 likes