Het grote ondergewaardeerde horlogetopic

Het viel mij op dat hier nog geen topic over gemaakt is.

Welk horloge vindt jij ondergewaardeerd. Graag met voorbeeld foto en korte uitleg waarom.

Ik heb zelf in het NA topic van Perodi over zijn Citizen Fujitsubo geschreven dat het een ondergewaardeerd horloge is.

Ik heb er zelf al een paar gehad en meen hier wel over te kunnen oordelen.

De Fujitsubo is in mijn ogen een top horloge met een Miyota 9051 uurwerk wat ook tot de Citizen-groep hoort. Mooie maat van 41mm. Waterdicht tot 200m. „Smaak alert“ best mooi is. Datum heeft. Goed afleesbaar is.

Er wordt wel eens gezegd dat bepaalde Seiko‘s in geen verzameling mag ontbreken. Ik zou willen zeggen, de Fujitsubo ook niet.

12 likes

Minstens even leuk als een G-Shock, toch?

8 likes

#TeamG10

Oh, en vergeet ook de speedmaster professional niet :grin: :sweat_drops::fire:

8 likes

@TagEd heb je misschien nog een idee voor dit topic?

Mijn idee is dat ongeveer alles van Breguet en (het oude) Ebel ondergewaardeerd is.

17 likes

Ik doe er nog een, de Casio Protrek.

Ooit eens in Afghanistan liepen de mannen met baard en desert kleding die stiekeme dingen deden bijna allemaal met zo‘n horloge om.

5 likes

Ja, ik ga hier toch even een lans breken voor mijn 3 favoriete merken: TAG Heuer, Squale en H.G.P… Deze krijgen gewoon láng niet altijd de liefde en waardering, die ze in mijn ogen gewoon keihard verdienen! Alledrie, in hun klasse, tenminste niet van die dertien-in-een-dozijn keuzes, maar wel echt toppertjes! :muscle: :+1: :heart:

10 likes

Ebel…

8 likes

Cortêbert. Eigen (erg mooie) uurwerken, een interessante geschiedenis en vaak voor een habbekrats te vinden.

Spuuglelijk op de meeste foto’s en renders, erg mooi afgewerkt in het echt. No date, of datum op 6 ipv afgekapte uuraanduiding was een betere designkeuze geweest though.

3 likes

🫶🏼

2 likes

Dat deel ik. Breguet, Ebel, Blancpain, Chopard qua neovintage en Longines, Mido, Alpina, IWC, JLC en nog wel meer.

2 likes

dit merk is wel echt ondergewaardeerd

3 likes

Zeker! En een taaie rakker. Ik heb naast de blauwe versie nu ook de zwarte zoals op de foto’s van NASA. Daar kon ik niet omheen :grin:

3 likes

Was Ebel al genoemd?

4 likes

Orient Star. Toch serieus goed afgewerkt.

2 likes