Een van de NASA WB-57 piloten met op het drukpak een Casio MRW-200H. De WB-57, een high altitude bomber (60.000 ft +) is nog steeds in gebruik bij de NASA, dit keer niet volgeladen met bommen maar met onderzoek en meetapparatuur. Verscheen ook al eens op het witte doek en is erg in trek bij US police forces en andere diensten. Er zijn ook oil-filled mods die dan in een test-druktank opeens 100 ATM zijn!
Plastic Fantastic!! Ik heb gekozen voor de blauwe MRW-200H-2B2V, was een tijd niet te krijgen maar Casio heeft een wereldwijde nieuwe batch in omloop gebracht. De internationale fans van dit model zijn hier uiteraard zeer blij mee. Overigens is dit model al in onveranderde productie sinds 2011. Ik heb hem overgezet op een 18 mm. zwarte Eulit perlon, draagt super comfortabel en is zo licht als een veertje, 25 gram! Heeft een draaibare timing bezel, is voorzien van een beproefd Citizen/Miyota 2305 quartz uurwerk en is 100 meter WR. Komt met deze specs en uitstekende constructie gevaarlijk dicht in de buurt van de bijna 10 keer duurdere Marathon Navigator, maar dit terzijde.
Dank! Ja, ik ben een beetje (lees helemaal) van het metaal af. Ik zoek het nu in de veel interessantere en modernere kunststoffen. Richard Mille gaat me dan net iets te veel in de papieren lopen. Maar er is in de lagere prijs range veel leuks te vinden. Zo heeft bijv. Luminox nu ook mijn grote interesse.
Ja veel horloge voor het geld. En idd is het leuk om naar andere materialen te kijken. Zo heb ik bijvoorbeeld de KHS Shooter die ook heel licht is en is voorzien van tritium buisjes.
Diameter is 43mm, hoog 10mm maar hij draagt kleiner mede doordat het mat en donker van kleur is. Door iedereen heel goed te dragen. Schuift ook gemakkelijk onder de manchet. De wijzerplaat ‘knalt’ zeker maar is een tikje minder fel als op mijn foto’s. Meer richting kobaltblauw. Bij weinig licht meer donkerblauw. Een moeilijk te vangen kleur.