Geïnspireerd door @drex ben ik vanmiddag in m’n mint kleurige Fiat 500 naar Kish.nl in Zenderen gereden om een Casio MRW-200H-1BVEF te halen (ik heb een extraatje gekregen deze week en dat wilde ik voor een leuk doel bestemmen). Zenderen is een dorpje bij ons in de buurt.
Dit Casio horloge past mooi bij het thema “ruimtevaart” binnen mijn horloge verzameling.
Een Speedmaster had ik al, niet de Professional, maar een Speedmaster automatic Silver 39 mm uit het jaar 2000. Ook is er een Moonswatch (Mercury).
In Zenderen hebben ze verschillende uitvoeringen van de Casio MRW-200H-1BV op voorraad.
Op foto’s van NASA is te zien dat de Casio MRW-200H-1BV waarschijnlijk met klittenband op de mouw van het ruimtepak/pilotenpak van de astronaut is bevestigd. De diameter is 43 mm exclusief kroon en 44,6 mm direct naast de kroon gemeten.
Vorig jaar in de zomervakantie heb ik zelf een gouden “Omega” astronaut gemaakt i.v.m. het ruimtevaart thema.
In dit geheel past de Casio MRW-200H-1BV met een plaatje van dit horloge op een astronauten/pilotenpak er ook leuk bij.
Toen ik aan de verkoper bij Kish vertelde dat deze Casio onderdeel wordt van m’n “horloge en ruimtevaart” thema, kreeg ik er ook nog enkele Casio horloge standaartjes bij:
Drex dank je wel voor jouw inspirerende NA Topic met mooie foto’s en een mooi verhaal, hierbij de link naar het NA topic van @drex, daar vind je meer info over het horloge:
De Omega Speedmaster Automatic Silver (had ik al):
Heel interessant en leuk thema, zeker bij horloge verzamelaars.
Alleen die tekst al op die mouw van het ruimte pak.
Veel plezier met je collectie Hans!
Leuk ding wel, n.a.v. het topic van @drex heb ik vanmiddag ook gekeken op de Kish-site, maar ik vind hem wat groot voor mijn 17cm pols.
Veel draagplezier, ook vast voor toekomstige eigenaren .