NA een mooie Casio voor m’n ruimtevaart thema

Geïnspireerd door @drex ben ik vanmiddag in m’n mint kleurige Fiat 500 naar Kish.nl in Zenderen gereden om een Casio MRW-200H-1BVEF te halen (ik heb een extraatje gekregen deze week en dat wilde ik voor een leuk doel bestemmen).
Zenderen is een dorpje bij ons in de buurt.

Dit Casio horloge past mooi bij het thema “ruimtevaart” binnen mijn horloge verzameling.

Een Speedmaster had ik al, niet de Professional, maar een Speedmaster automatic Silver 39 mm uit het jaar 2000. Ook is er een Moonswatch (Mercury).

In Zenderen hebben ze verschillende uitvoeringen van de Casio MRW-200H-1BV op voorraad.

Op foto’s van NASA is te zien dat de Casio MRW-200H-1BV waarschijnlijk met klittenband op de mouw van het ruimtepak/pilotenpak van de astronaut is bevestigd. De diameter is 43 mm exclusief kroon en 44,6 mm direct naast de kroon gemeten.

De NATO band op de foto is groen, maar ik vond een NATO in deze beige kleur juist erg mooi op dit horloge staan:

Vorig jaar in de zomervakantie heb ik zelf een gouden “Omega” astronaut gemaakt i.v.m. het ruimtevaart thema.
In dit geheel past de Casio MRW-200H-1BV met een plaatje van dit horloge op een astronauten/pilotenpak er ook leuk bij.

Toen ik aan de verkoper bij Kish vertelde dat deze Casio onderdeel wordt van m’n “horloge en ruimtevaart” thema, kreeg ik er ook nog enkele Casio horloge standaartjes bij:

Drex dank je wel voor jouw inspirerende NA Topic met mooie foto’s en een mooi verhaal, hierbij de link naar het NA topic van @drex, daar vind je meer info over het horloge:

De Omega Speedmaster Automatic Silver (had ik al):

Dank jullie wel voor het lezen en speciaal dank voor @drex

79 likes

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier :+1::heart_eyes:

1 like

Leuk verhaal Hans.
Veel plezier met je aanwinst.

1 like

Mooi verhaal bij je Casio hans, veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd. Flink horloge wel.

1 like

Leuk! Gefeliciteerd! Doet me een beetje denken aan een Breitling (Colt?)

1 like

Stoer ding Hans, die moet ik zeker eens een keer live bewonderen! :wink:

1 like

Dank je wel, het draagt perfect!

Dank je wel, het is altijd leuk om te schrijven over horloges.

Dank je wel, het plezier is er nu al.

Dank je wel Petra, het valt wel mee, de diameter is 43 mm, het draagt eigenlijk niet echt heel groot.

Dank je wel, idd. heeft het wel iets van de Colt, het horloge geeft een beetje een BreitlingSwatch gevoel.

Dankje wel Gerbert, de koffie staat zoals altijd klaar (voor de anderen natuurlijk ook😀).

3 likes

Stoer en mooi op die band!

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Mooie aanvulling op je thematische verzameling. En die beige Nato past beter bij je 500. Draag de Casio met plezier!

1 like

Prachtige nieuwe bijdrage bij je thema “horloge en ruimtevaart “ Hans, een leuke dimensie in je collectie :ok_hand:

1 like

Mooi Hans, lekker functioneel ook.
Leuke aanwinst :+1:

1 like

Leuk verhaal en mooie aanwinst. Veel plezier ervan. :ringer_planet:

1 like

Gefeliciteerd met deze leuke Casio, die foto vanmorgen van @Drex sloeg in als een bom natuurlijk, snap ik :smiley: :+1:

2 likes

Dank je wel, het is idd. nu m’n stoerste horloge

Dank je wel!

Dank je wel, dat groene van de foto van NASA stond idd. niet zo fraai.

Dank je wel, dat vind ik ook.

Dank je wel, het is een heel praktisch horloge.

Dank je wel, hetvwas leuk om er over te vertellen.

Dank je wel, @drex maakte hele mooie foto’s van de Casio en hij schreef een pakkend NA topic.

2 likes

Heel interessant en leuk thema, zeker bij horloge verzamelaars.
Alleen die tekst al op die mouw van het ruimte pak. :blush:
Veel plezier met je collectie Hans!

1 like

Leuk verhaal en thema! Begint dit model Casio een nieuwe hype te worden?

1 like

Leuk ding wel, n.a.v. het topic van @drex heb ik vanmiddag ook gekeken op de Kish-site, maar ik vind hem wat groot voor mijn 17cm pols.
Veel draagplezier, ook vast voor toekomstige eigenaren :joy: :+1:.

1 like

Een stoere aanwinst voor je verzameling erbij :+1:
Veel draagplezier Hans.

1 like