Van harte Hans geniet ervan!!
Mooi verhaal @HansT! Vanzelfsprekend weer veel draagplezier toegewenst en ook mooi de zilveren Speedy reduced zo te zien
Dank je wel, die foto van NASA gaf eigenlijk de doorslag.
Dank je wel, het wordt een hype, denk ik.
Dank je wel, mijn pols is 17,5 cm, het draagt voor het gevoel niet aan de grote kant.
Dank je wel Dan, de verzameling wordt steeds groter
Dank je wel, dat doe ik!
Dank je wel, deze Speedy is geen Reduced, dit is de Speedmaster Automatic 39 mm Silver (de Reduced’s zijn 38 mm en hebben een andere dial). Ben erg gehecht aan deze Omega uit januari 2000.
Mooie aanwinst op de collectie, Hans. Wat wordt het volgende ruimtevaarthorloge? Een RO1 of een Fortis
Op jouw 17,5cm pols lijkt hij inderdaad niet zo groot, de lug to lug is niet zo groot, lijkt het. Dat maakt de aanwezigheid iets minder.
Mmmmm, twijfel.
Proficiat met je mooie Casio. Leuk om een thema te zien in een horloge verzameling!!
Mijn beste,
Proficiat met deze ruimtelijke aanwinst!!
Ik wens je er een boeiende tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Heb je ook de Bulova Lunar Pilot? Wellicht leuk om een verzamelfoto draadje?
Dank je wel, voor een eventuele volgende aanvulling zit ik te denken aan een Lunar Pilot.
M’n “vaste” horloge winkel wordt misschien AD van Bulova, heb de juwelier min of meer al verteld dat ik er dan misschien eentje bij hem haal in de toekomst.
Heb het idee dat je er geen spijt van zal krijgen als je er een aanschaft, het draagt naar mijn gevoel kleiner dan m’n Seamaster en die is 41 mm
Dank je wel, met dit thema en ook met het James Bond thema is het begonnen. (Vroeger wilde ik al horlogemaker/juwelier worden, maar ik werd musicus)
Dank je wel Coenraad, hoewel ik een enorme hoogtevrees heb, droom ik er toch van om een keer de ruimte in te gaan.
Zoals ik hierboven al schreef zit de Lunar Pilot in m’n gedachten.
Oei, excuses! Ik ben nog te weinig thuis in de specifieke modellen . Prachtig in ieder geval!
In de Casio zit een Miyota Caliber 2305 van Citizen, dit uurwerk kan helemaal uit elkaar gehaald kan worden, service is dus mogelijk. Toch bijzonder voor een horloge is deze prijsklasse. Zie het filmpje, het eerste Caliber in het filmpje is de Miyota 2305 zoals ook in m’n Casio zit:
Dank je wel Pim!
Geeft niet hoor, leuk dat je m’n Speedmaster prachtig vind👍🏻
Leuk verhaal! En een leuk horloge ook!
Volgens mij hebben deze 7750/7751 gebaseerde Speedmasters precies dezelfde kast als een Reduced.
OT: onwijs leuke nieuwe aanwinst, draag hem in goede gezondheid!
Dank je wel! De kast van mijn Speedmaster is 39 mm (zie omschrijving Omega), de kast van de Reduced is volgens mij 38 mm (ik kan het mis hebben).
Enige verschil is dat bij onze Speedy’s de pushers wel mooi op lijn zitten met de kroon en bij de reduced niet.
Ik twijfel nog welke ik het leukste vind, de Fiat of de Casio…
Aangezien dit een horloge forum is:
Mooie aanwinst die Casio. Veel plezier ermee.
Dank je wel, een fraai, maar niet erg duur horloge verdient een leuk verhaal.
Toch hetzelfde formaat dus, jouw Speedmaster vind ik ook erg mooi!
Leuk om de gegevens naast elkaar te zien!
Dank je wel Ad, ons mintgroene vijfhonderdje is een heerlijke auto!
Vanmiddag liep ik heerlijk zorgeloos met de Casio duidelijk zichtbaar om de pols in het drukke centrum van Enschede met het gevoel dat iedereen dacht “wat heeft die man een leuk horloge om” (zou ik met een duur horloge niet meer doen).
Fijn dat je zo plezier hebt van de Casio. Toch jammer dat je in enchede niet met vertrouwen een wat duurder horloge kan dragen.
En bedankt, zojuist besteld
.
Evt een leuk weggevertje.
Haha niets te danken en veel plezier er mee alvast👍🏻