Welkom bij de club
Schitterend
Goedemorgen,
Ik was dusdanig enthousiast over de MM300 sluiting dat ik deze ook op een paar andere Seiko horloges wilde zetten (SPB143 en baby tuna). Het snel iets ruimer maken als mijn pols wat is uitgezet vind ik erg prettig.
Ik heb via eBay twee sluitingen besteld waarvan de verkoper beweerde dat ze origineel seiko waren. Mijn teleurstelling was groot toen ik ze ontving. Ze lijken in heel sterk op de sluiting van mijn MM maar voelen bij gebruik absoluut niet hetzelfde. Ze piepen en kraken, verstellen heel stroef en er zit veel speling op wanneer hij volledig dicht zit. Ik heb de verkoper hiermee geconfronteerd. Die beweert nu dat dit sluitingen zijn van de eerdere generatie MM300 en dat de kwaliteit van de nieuwe Prospex modellen aanzienlijk beter is geworden. Ik geloof er weinig van maar ben toch benieuwd of hier iemand dit verhaal kan bevestigen of ontkrachten.
Samengevat mijn vraag: verschillen de sluitingen van de SBDX001 en de SBDX017 heel erg in kwaliteit van de SLA0xx modellen?
(weet niet zeker of ik de vraag hier op het juiste draadje zet. Corrigeer me aub als dat niet zo is).
Prima om hier te posten. Ik heb de SBDX001 en de sluiting werkt perfect. Mijn exemplaar (horloge en sluiting) is nog wel heel netjes maar het is dus niet zo dat het oude type slechter zou moeten zijn.
Ik heb wel eens de MM van mijn collega geprobeerd en zijn sluiting loopt niet helemaal lekker maar die is iets verbogen geweest ooit volgens mij. Als een eenmaal een keer verbogen zijn geweest kan ik me voorstellen dat het lastignai om ze ooit weer perfect te krijgen…
Kan het zoiets zijn?
Bedankt voor je antwoord. Het zijn gloednieuwe sluitingen dus die zouden niet verbogen moeten zijn geweest. Ze voelen in het gebruik een beetje als goedkopere namaak. Net niet zo glad als het origineel, metaal lijkt dunner dan origineel, rammelt, zit speling op, divers extension gaat niet soepel in en uit, etc. Ik vermoed dus dat het namaak is maar de verkoper ontkent.
Balen man. Hij lijkt wel heel echt. Hoe ziet de andere kant eruit? Hieronder een foto van de mijne. Kan het vuil/stof/gruis zijn? Keer goed schoonspoelen, beetje olie/wd40 erin ofzo?
Denk dat hij zeker soepeler zal werken maar het goedkope gevoel gaat daar niet mee weg. Denk dat ik toch eens ga proberen via Paypal mijn geld terug te krijgen.
Erg Nice trouwens met die oranje band!
Dank je, dat is een Crafter Blue (ja, die kun je ook in oranje krijgen ) en dat draagt super. Ik was altijd sceptisch over rubber maar sinds de CB’s erop gingen (heb ook een zwarte) is de stalen band in de doos verdwenen…
Succes met de sluiting. Als ze idd voor nieuw door moeten en ze werken niet, dan is er iets mis. Dat ‘oude type’-verhaal is kul iig.
Wil de oranje crafter blue ook nog een keer aanschaffen maar helaas moet daar dan ook een 2e sluiting bij. Iemand tips voor een sluiting?
Balen @SSFS. Hoop dat je er werk van kunt maken en je geld terug krijgt. Klinkt als namaak. Mijn sluiting voelt heel solide en ik herken jouw klachten dan ook niet.
Welke sluiting heb je er op? De standaard Seiko MM300 of die van Crafterblue?
Mooie!
Vet!
Origineel Seiko
Er zijn alternatieven. Van CB zelf of Rob van Monsterwatches had ze ook volgens mij. Maar het wisselen is niet zo’n punt, ik heb er vooralsnog voor gekozen het bij 1 sluiting te laten. Voor die paar keer per seizoen dat ik de zwarte en oranje verwissel…
Ik wil graag vaker wisselen tussen rubber en staal vandaar dat een extra sluiting wel een uitkomst zal zijn. Zal eens bij Rob en CB gaan kijken. Wordt vervolgd.
Ik zag bij watchpartsplaza een originele MM300 titanium/st steel te koop staan. Kost wel flink geld maar dan heb je (als het goed is) een echte.
Wat is ‘flink geld’?