Deze hoort in dit topic thuis:
Dank je, dat is een Crafter Blue (ja, die kun je ook in oranje krijgen
) en dat draagt super. Ik was altijd sceptisch over rubber maar sinds de CB’s erop gingen (heb ook een zwarte) is de stalen band in de doos verdwenen…
Succes met de sluiting. Als ze idd voor nieuw door moeten en ze werken niet, dan is er iets mis. Dat ‘oude type’-verhaal is kul iig.
Wil de oranje crafter blue ook nog een keer aanschaffen maar helaas moet daar dan ook een 2e sluiting bij. Iemand tips voor een sluiting?
Balen @SSFS. Hoop dat je er werk van kunt maken en je geld terug krijgt. Klinkt als namaak. Mijn sluiting voelt heel solide en ik herken jouw klachten dan ook niet.
Welke sluiting heb je er op? De standaard Seiko MM300 of die van Crafterblue?
Mooie! 
Vet!
Origineel Seiko
Er zijn alternatieven. Van CB zelf of Rob van Monsterwatches had ze ook volgens mij. Maar het wisselen is niet zo’n punt, ik heb er vooralsnog voor gekozen het bij 1 sluiting te laten. Voor die paar keer per seizoen dat ik de zwarte en oranje verwissel…
Ik wil graag vaker wisselen tussen rubber en staal vandaar dat een extra sluiting wel een uitkomst zal zijn. Zal eens bij Rob en CB gaan kijken. Wordt vervolgd.
Wat is ‘flink geld’?
Ja die snap ik. Ik heb overigens op mijn stalen band (die ik vrijwel nooit gebruik) de originele sluiting laten zitten, dan blijft die in dezelfde staat als de band. Voor mijn CB’s heb dan nog een extra originele sluiting, en die verwisseling dan tussen de rubberen banden, simpel klusje verder.
Volgens mij is dit hem:

Dat vind ik idd flink geld. En voor mij dan meteen een reden om het niet te doen…
Nee ik heb mijn set zo gekocht zoals die was. Maar dit zou de originele idd wel eens kunnen kosten hoor. Dat het dik €100 was had ik al wel begrepen…
Sbbn017.
Deze is de beste band van de mm300 serie door de kortere schakels draagt hij beter dan de nieuwere bandjes, uiteraard ook titanium sluiting.