Die X vind ik maar Niks.
Beide een Volvo !!
En Beide een Seiko !!
Ik hoor een evolutionair iets aankomen. Iets met Vikingen en zo, gasten die ruig helemaal los gingen de wereld over, plunderend en zo. Nu zijn de afstammelingen van diezelfde Vikingen nog redelijk ruige typjes, maar wel degenen die rondrossen in rubberboten met toeristen in de fjorden (of booreilanden bemannen en onderwateronderhoud plegen op 50m diepte). ![]()
Het klinkt echt zoiets als: âVroeger waren de schepen van hout en de bemanning van ijzer, maar nu zijn de schepen van ijzer en de bemanning zijn houten klazen.â ![]()
Tsja, het overtuigt me nog niet steeds waarom âmijnâ Marinemaster geen Marinemaster zou mogen zijn, anders dan dat het een Naam/Puristending is.
En dus:
En zo ist. ![]()
Ik snap je wel, zit nu een beetje te stangen. ![]()
Wat zijn de correcte dimensies van een MM300 eigenlijk?
Nu weten we het wel.
De Sje099. Erg gave kleur in het lichtblauw. De indexen slaan een beetje groen uit.
Een vrolijke zomerse Seiko
Met 39mm en bezel oogt ie in het begin echt klein, maar het went wel snel. Eigenlijk gewoon een heel prettig formaat
Vind m veel lijken op de Sumo
Zeker, eens. Alleen mis nog een blauwe!
Simpel. Als er Marinemaster op staat is dat ook zo. Ook als hij van Fortis is. Omdat Seiko dat OK vindt, en dat vice versa ook OK gevonden wordt. @Superduiker said it best when he said:
Een wijs man.
Maar als we hier natuurlijk niet welkom zijn wil ik ook nog wel een topic met âShow hier je SLAatjes en je SJEetjesâ als titel openen hoor.
Kijk, @SuperDuiker lulde natuurlijk mooi uit zân nek, maar de eerste 300m Professional Diverâs, de eerste Tunas en zeker ook de eerste 62MAS waren geen Marinemasters, omdat er simpelweg geen âMarinemasterâ op stond. Het horloge wat hij in die post toont is gewoon een 300m Professional waar de marketing afdeling van Seiko die kreet op heeft laten printen.
![]()
De kreet âMarinemasterâ is bij Seiko pas veel later uitgevonden in de jaren 90.

Alles wat geen Transocean SBCN005 is is natuurlijk geen OG Marinemaster. ![]()
Is er hier in dit topic ĂŒberhaupt iemand met een SBCN005 Transocean?
Ik weet het goed gemaakt. We huren vanmiddag nog een boot, we varen naar een diep stuk noordzee, ik geef jou mijn Marinemaster, en ik laat jou met een stel loden kogels in de hand en de Marinemaster om de pols naar 225 meter diepte zakken om je vervolgens weer naar boven te takelen. Je mag tijdens het spartelen tegen de ketting stoten met het horloge, want harde coating. Geen probleem.
Iets zegt me dat de Marinemaster het overleeft en jij niet.
Tot slot wil ik nog even opmerken dat de Tuna ooit ontwikkeld is omdat een professionele duiker een klacht aan Seiko had gestuurd dat de 300m Professional eigenlijk een breekbaar muurbloempje was.
Maar goed. Ik heb nog nooit zo veel volwassen mannen zo veel emotie zien tonen over de vraag of een marketing-tekst op een horloge geprint had moeten worden.
Wat een knaller. Sinds een paar dagen in het bezit van deze sla047. De groene wijzerplaat is echt ontzettend mooi. Na een aantal tudor en omega horloges is dit echt weer een verfrissing. Hopelijk nog lang plezier van.
Ik vind m zĂł mooi.
Alleen denk ik te groot voor mij.
Ach wat is groot ?
Kan mij niet groot genoeg zijn.
Wat is jouw polsomtrek?











