Het grote Smalle Polsen topic

Met mijn smalle polsen (15.5-16cm) is het vaak schipperen tussen mijn horlogewensen - en wat de realiteit is. En soms heb ik er ook s***t aan :slight_smile:
Elk nadeel heb zijn voordeel: vintage valt vaak weer erg goed. Bij horlogebandjes daarentegen steken vaak een nogal lang uitstekende tong naar me, dus ben ik aangewezen op hand made.

Heb je ook smalle polsen? Show hier je aanwinst op je pols, en vermeld je polsmaat erbij. Ook tips voor mooie passende korte horlogebandjes zijn welkom. Oja, ik zet de grens hier volslagen arbitrair op 16.5 cm max polsmaat. Alles daarboven verwijs ik je vriendelijk naar de adult only topics. :wink:

Hier wat plaatjes om af te trappen. Alles op een 15.5-16cm pols:


40 likes

Met mijn polsen van 19,2 cm moet ik eigenlijk niet groter gaan dan 42mm, maar op staal kan 't een paar mm groter, omdat de lugs dan minder opvallen, er daarbij vanuitgaande dat staalkleur van de lugs dan (nagenoeg) gelijk is aan staalkleur van de bracelet.
Bij extreem korte lugs kan leer o.i.d. op kleine polsjes nog wel, maar ik zie nogal eens horloges met ‘lange’ lugs op kleine polsjes voorbij komen, zodanig, dat de lugs haast voorbij de pols reiken, dat ik denk: “niet doen”… Dat is althans mijn mening… :sunglasses:

45mm :

1 like

Zit tussen de 21/22cm . Soms maakt dat lastig om een leuk bandje zoeken,wanneer ik naar winkels ga dan zijn ze soms erg kort.

2 likes

Polsomtrek 16cm, net gemeten :roll_eyes: Midsize kan best bij mij, groter dan 40mm draag ik vrijwel nooit. Enige uitzondering is de Mini Turtle maar die heeft een korte L2L afstand. Die mag bij mij niet groter zijn dan 47-48max.

6 likes

Hebben jullie moeite met begrijpend lezen ofzo :thinking:

37 likes

:face_with_raised_eyebrow:
Jongens, dit is alsof je in een topic dat is bedoeld voor klaaggezang over het zonder een krukje niet tot het bovenste plankje van de keukenkast kunnen reiken, ineens begint over ‘wist je dat ik met mijn 1,95m lengte dubbelgevouwen in een vliegtuigstoel zit?’

17 likes

Tof!

6 likes

Type pols, dus bijvoorbeeld rond of plat bepaald ook een hoop. Ik heb een omtrek van ca. 16-16.5cm maar wel icm een plat model pols.

7 likes

In mijn reactie ging het niet specifiek om die 19,2cm, maar om de rest van mijn reactie. Maar als je met je verkeerde been uit bed bent gestapt: ga nog even uurtje liggen, misschien helpt dat.

Ik meet 1.90 m. en heb vliegangst. Mafkees… :sunglasses:

1 like

Prima uitgeslapen, dank je.

2 likes

Op een 16,5 cm pols…

42mm/48L2L

36mm/40L2L

45mm/51L2L en dus te groot

1 like

Je reactie doet anders vermoeden, vandaar.

49mm op een 165mm pols :sunglasses:

6 likes

De Seamaster GMT verliet al snel het nest want toch te groot in vergelijking met wat ik meestal droeg. De Enicar is 36mm net als de Tudor Sub.
De Squale heb ik ook niet meer, daar is een Airman van 39mm voor in de plaats gekomen:

Momenteel de grootste:

7 likes

:joy::joy::joy::joy::joy:

Wist niet dat jij met dat probleem zat.:grimacing::grimacing::grimacing:

Wauww die Enicar, schitterend! :heart_eyes:

1 like

Als je van ‘oversized’ houdt, dan kan 't … :sunglasses:

Veel horlogediameters worden als ‘te klein’ beschouwd.
Meestal wordt er, naar mijn kleine bescheiden mening, veel te groot gedragen :
Dan zie je zo’n dun polsje, met de bracelet aan beide zijden loodrecht naar beneden hangend.
Een wandklok met ankerkettingen zeg maar.

Echt geen gezicht, maar, vind jij het kunnen, gewoon dòen…
Als je dan toch veel geld uitgeeft, de grootste nemen, dan heb je toch meer horloge.

Minder is meer, lijkt me.

220px-Anchor_raising_-USS_Vella_Gulf(CG_72)_-_081027-N-1082Z-045

4_56994_1_10623

4 likes

Die Tudor :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::ok_hand:

1 like