Het grote Smalle Polsen topic

max 45mm denk ik, je mist een paar mm op je lugs

image

1 like

Ik denk dat je een bril nodig hebt. Nieuw gekocht en ongepolijst maat :nerd_face:

Daytona is wel perfect sporthorloge voor de smalle pols.
De prijs is helaas niet zo klein meer :pensive:

1 like

Mooi horloge en, no offence, jammer van die lap stof die er altijd soort gevouwen aan blijft hangen.
Waarom knipt niemand die Nato’s niet gewoon op de juiste lengte. Daar zijn ze toch ooit voor bedacht en gemaakt.

1 like

Beide eens. Ik zou hem nu dan ook nooit meer kopen voor dat geld. Een écht alternatief kan ik echter ook niet bedenken.

1 like

16.5cm pols
38mm
45mm l2l

Voor mij is dit de perfecte maat. Niet te klein dat hij fragiel voelt, maar ook zeker niet te groot.

4 likes

Ja klopt helemaal :joy: draag hem meestal ook op leer of staal of de flap eronder, het stuk eronder is bij deze al afgeknipt

Wie heeft de foto gemaakt :sweat_smile:

1 like

16610 vs 114060; lug to lug is gelijk, beide op polsen vanaf 16cm perfect als sporthorloge.

De 6 digit band heeft een taper van 20mm naar 16mm over de lengte van 3 schakels, bij de 5 digit is dit verdeeld over 4 schakels. Hierdoor kan er bij de 6 digit een schakel meer uit aan de 6 uur kant. Hierdoor kan de sluiting altijd perfect gecentreerd worden wat niet het geval is bij de 5 digit met smalle polsen.

Aan de andere kan, de lugs zijn breeder waardoor het horloge aanweziger is op de pols. Voor een sporthorloge vaak geen nadeel.

Beide hebben dus voor en nadelen voor de smalle pols. Internet roept vaak dat een 6 digit niet geschikt is met dunne polsen, dat is dus onzin. Gewoon een kwestie van voorkeuren…

7 likes

De Explorer 16570 met 39mm en zonder SEL vind ik ook nog een leuk alternatief.
Als je ervan houdt natuurlijk. @Martijn30 ik herken wel dat gedoe met de bracelet op de 5 digit. De jubilee past wel beter dan oyster.
Wat een schitterende Kermit trouwens :ok_hand:t2:

2 likes

Allemaal op 16cm pols.

3 likes

Thanks, ben er ook erg blij mee! Met de 114060 trouwens ook hoor.
Jubilee is inderdaad veel beter af te stellen, maar Jubilee op een Submariner vind ik toch raar… heb ik wel eens geprobeerd op een 16610 maar snel weer gewisseld naar de Oyster.

3 likes

Terecht. Vreemd genoeg vind ik het op een GMT dan wel weer dik.

1 like

Mijn vrouw hahaha.

1 like

Helemaal mee eens, op een GMT heeft een Jubilee zelfs mijn voorkeur.
Waarschijnlijk omdat het niet op een sub ‘hoort’ en op een GMT wel dan…

1 like

Welke jullie deze niet onthouden: op mijn 16 cm pols een titanium Seiko Solar Air Diver van 39 mm. Wilde een duikers horloge van kleiner dan 40 mm, voor gebruik tijdens vakanties bv. Bewust voor deze dames versie gekozen en nooit spijt van gehad. Vnl in Japan verkrijgbaar, maar was voor mij geen probleem (familie daar).

4 likes

Ff wat nieuw leven inblazen dit topic.
Pols 15.5 cm
Grootste case size de Tudor BB58
De DJ met 44mm L2L is de sweet spot

Nog meer smalle polsen hier? Deel je plaatjes ter inspiratie :slight_smile:

10 likes

7 likes

16.5 polsje, 35 tot 37MM is echt de sweetspot.
Voor een duiker kan 40MM wel.

7 likes

28, 31, 34 en 36 op 14,5 pols

11 likes