Het grote teleurstelling topic

Maar doet 'ie het ook nog? :smiley:

2 likes

Jawel, anders hing hij er niet meer. Het huis is niet zo groot dat ik overal oude ketels laat hangen en er een nieuwe naast monteer :sweat_smile:

5 likes

En is het een zuinige ketel, of had je ondertussen al 2 Rolexen kunnen kopen van het geld uitgegeven aan het hoge verbruik?

Dit waarschijnlijk. Mijn oma is ook superhappy met haar koelkast uit 1950.
Volgens mij maakt die in haar eentje de aarde een graad warmer elk jaar.

9 likes

Het is al wel een HR ketel. Nieuwe exemplaren zullen best iets zuiniger zijn, maar ik verwacht geen wereld van verschil. Dus ik denk dat ik op deze manier goedkoper uit ben.

Ik heb daar uiteraard wel over nagedacht maar omdat het gewoon een HR ketel is kan ik van dat verschil denk ik hooguit een Tissootje kopen :wink:

1 like

Ik kijk er nu al naar uit!

1 like

Koop voor die tijd nog even een zwarte BB58, kan je die tegen die tijd aan TS verkopen. Of zoekt/zocht TS een blauwe? In dat geval helemaal een match made in heaven.

1 like

Nope, ik spaar me wel blauw maar ik wil een BB Black!

3 likes

Goede keus! Btw, wow, dit topic zorgt er eigenhandig voor dat ik een pop-up krijg dat mijn ‘likes’ bijna op zijn! Bizar… hoezo zit daar een maximum aan? :joy:

4 likes

Tijd voor een andere monteur.
Laatst is bij een hardnekkige storing de man 5x terug geweest, waaronder 2e paasdag.
Toen ik zelf vroeg, wordt het niet eens tijd voor een nieuwe,was het antwoord.,nee,dat ding is vijftien jaar oud,die moet nog minimaal vijf jaar meegaan.
Totale rekening inclusief onderdelen€110,00
De man werkt inmiddels wel al 35 jaar voor mij. Bij twee nieuwbouwhuizen al het sanitair en verwarming verwarming geleverd en geplaatst. Dat scheelt ook wel.
Trouw mag ook beloond worden.
Naar twee kanten.

6 likes

Once you go blue, you never go back!!!

Oh wacht, dat was anders…

4 likes

Dat heb ik wel eens overwogen ja :sweat_smile:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ook beter in het kader van duurzaamheid. Zo koop ik altijd goede schoenen die je minstens 3 keer kunt laten verzolen en doe ik dit ook. Op de lange termijn spaar je geld en je loopt op kwaliteit. Goed onderhoud speelt ook wel een rol, zo doe ik al meer dan 10 jaar met mijn Nespresso machine die echt veel gebruikt wordt, gewoon iedere maand ontkalken. Wasmachine van Miele gaat ook al 15 jaar mee, iedere week een kookwas en tweemaandelijks wasmachinereiniger van Action👍. Welkom bij de Enkhuizer almanak bespaarlijn😂.

2 likes

Hahaha wat een heeeerlijk topic is dit inmiddels!

Het begin was natuurlijk al goud (bedankt @Selfie), maar inmiddels kun je hier advies inwinnen over hoe je met je geld om moet gaan, welke HR ketel je het beste kunt kopen, wanneer je die wel of niet moet laten vervangen en we zijn nu aangekomen bij het onderwerp duurzaamheid!

Ik ben zo benieuwd wat er allemaal nog gaat komen!

Haha en ik doe lekker met @TonD mee, de likes vliegen je hier om de oren!

8 likes

Jongens ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. De airco van m’n auto is kapot. Ik heb overigens al een BB58 om de pols.

Concrete vraag. Zijn er inmiddels al temperaturen onder de 20 graden in aantocht?

4 likes

's nachts rijden :sunglasses:

2 likes

Ik ben wel een ‘bakfietsmens’, maar kook nog altijd op het oh zo fijne gas :wink:

Laat maar weten als je er vanaf moet :wink:

4 likes

Vroeger met de auto naar Frankrijk met vakantie hadden we helemaal geen airco. Daar was het 40 graden. Dat mijn broertje en ik nog leven…

6 likes

@Petteflet
over een uurtje of 8 :wink:
tot ca. 08:00 uur morgenochtend. In die 9 uur kan je een eind richting Cote d’Azur tuffen

1 like

Om te voorkomen dat dit topic binnenkort in “off topic” belandt toch maar even een horologische teleurstelling ertussen :sunglasses:

Laatst op ebay in Frankrijk een zakhorloge gekocht omdat ik de balans ervan wilde gebruiken om een van mijn eigen zakhorloges te repareren. Helaas buiten de inpakvaardigheden van de verkoper gerekend; Ding was in een hard kartonnen envelop gepropt zonder noemenswaardige schokbescherming. En zo kwam hij dus uit de verpakking:

Uiteraard had de balans deze mishandelingen ook niet overleefd, tappen gebroken :cry: :cry: :cry:
Vrij nutteloze aankoop dus uiteindelijk :pensive:

7 likes