Het grote teleurstelling topic

Jankverhalen waar alleen horlogeliefhebbers begrip voor hebben…
Ik sta ruim vier maanden op de wachtlijst voor een BB58. Money staat keurig op mn rekening te wachten op hét moment. Vandaag zou ik waarschijnlijk goed nieuws krijgen zei de AD. Vandaag was tevens ook de dag de CV ketel monteur langskwam voor onderhoud. En wat denk je waar hij mij kwam: “ik heb slecht nieuws meneer”. Helaas, we moeten een nieuwe CV ketel. En mijn ‘horlogepotje’ was ons enige potje om het mee te financieren. Kortom, balen als een stekker.
Ik relativeer het door de denken: “wat jank je nou, je hebt al een prachtige two piece, een BB36 en een seiko spb143, dus.” Goed, dat dus.
Deel gerust jou teleurstelling waarvan je partner of vrienden zullen zeggen: “huh, wat is nou het probleem dan?”

35 likes

Ik denk dat je verkeerde prioriteiten hebt. Je hebt meer potjes nodig, de 4e pot ofzo is pas voor horloges :wink:

87 likes

23 likes

Hartstikke kl*te , maar elke dag koud douchen en klappertanden in de winter is ook niet alles :cold_face: helaas gaat het soms zo.
Cv ketel kopen, dat horloge komt wel :+1:t2:

4 likes

Uhmm als de enige manier om een nieuwe cv ketel te financieren het geld is wat je eigenlijk wilde gebruiken om een horloge te kopen… is dit misschien een betere manier om je geld uit te geven….

14 likes

:point_up:t2: Wat Arnout zegt

Hobby geld moet misbaar zijn. Anders gaat er wat mis met prioriteren.

Wat als je die BB nu wel had gekocht?..

5 likes

98 likes

Wat een hoop financieel adviseurs zitten er hier op het forum zeg. Laat die man lekker zelf bepalen wat hij met zijn geld doet…

16 likes

Hier ga je fout. Trek er een les uit voor de toekomst!

Mijn teleurstelling vandaag is dat Cruella de Spekbil nog meer krassen op de Cartier Tank heeft gezet. Het doet me telkens pijn om te zien. :broken_heart:

44 likes

De volgende teleurstelling van TS vandaag. Een leuk topic dat ontaard in allemaal ongevraagd advies hoe zijn financien moet regelen. :innocent:

36 likes

Balen man! Die BB58 komt wel, en is het wachten zeker waard.

1 like

Jammer hoor.
Kop op en weer vullen die pot!

1 like

Ja ja ja ja ja, dank voor alle financiele adviezen hoor :slight_smile: Heb mn financien aardig op orde en ben zo’n type die overal potjes voor heeft. Maar een horlogepotje blijft toch een luxe potje die altijd wel moeten wijken voor iets, zeker als je een huis en kinderen hebt.

17 likes

Ik dacht dat die dingen sowieso overal in de winkel lagen. Grootste vraag is waarom je überhaupt 4 maanden hebt gewacht…

On topic, balen.

Idd, dan had ik mn keuken- of vakantiepotje moeten aanbreken, beide zijn leuker dan een cv ketel.

1 like

Als je horloge potje het enige potje is en dat is leeg na een nieuwe cv, dan had je dat geld überhaupt niet voor een horloge moeten gebruiken.
En dat bedoel ik niet lullig. Meer als in, wanneer je die bb had gekocht en je cv gaat meteen daarna stuk, wat doe je dan?

Edit. Ah, ik zie nu pas dat je meerdere potjes hebt. Dan heb je nu de verkeerde gebruikt :joy:

8 likes

Als je er gelijk een fraaie klokthermostaat aan koppelt, kun je in ieder geval (thuis) steeds zien hoe laat het is.
Een schrale troost, maar goed bedoeld.

7 likes

Een CV ketel huren of leasen is ook nog een optie :man_shrugging:t3:

3 likes

Haha het klinkt vermoeiend al die potjes.
Maar heej, als het werkt, prima toch

3 likes

Had je nu naast het horlogepotje maar een goed gevuld ‘onvoorziene omstandigheden potje’ gehad.

Verder natuurlijk altijd klote als dingen stuk gaan. Ongeacht van potje het vergoed moet worden.