Het grote tools/toolset verzamel topic

Via de search kwam ik niet echt een vergelijkbaar topic tegen, vandaar. Door hier mee te lezen, heb ik links en rechts wel wat tips mbt tooltjes gevonden, maar het wordt eens tijd om dit centraal bij te houden.

Bedoeling van dit topic is om:

  • enerzijds ervaring met tools op te lijsten (goede dan wel slechte)
  • Eventuele links naar goede verkopers (offrei, eBay, aliexpress, dealextreme, …) op te sommen per product.
  • Tips en aandachtspunten mbt tools mee te geven (welke tools kan je beter in investeren, welke kan je goedkoop houden, …)

Voorbeeld van zo’n nuttige tip, is onderstaande met dank aan @Coltaine

Ik trap maar meteen af met een tip voor een tooltje in de categorie ‘goedkoop maar praktisch’

Link removal tool - gemiddeld 1.5 a 2 €
Werkt goed, met verschillende ‘tips’ om verschillende diktes van pushpins eruit te halen. gebruik deze niet om de pin er terug in te draaien.

Iemand hier ervaring mee (om links terug te plaatsen?)

2 likes

Leuk idee maar start dan niet met die goedkope rommel (ik ben er zelf mee begonnen, dus ik weet waar ik het over heb). Als je ergens niet op moet besparen dan is het wel op gereedschap.

8 likes

:point_up: Dit.

1 like

@HorloG: goede tip, daar is dit topic voor! Kan je een aanzet geven van de tools die je nu hebt, welke je zeker wel/zeker niet nodig hebt, en waar ze te vinden?

Ik ga dit topic met veel interesse volgen, met name het verwijderen en terugplaatsen van links van een bracelet.

Om te beginnen uiteraard altijd Bergeon.

deze lijkt me dan wel wat - 30 € met 2x tips van 0.8mm en 1X vork van 1.2mm en 1x vork van 3mm

of 15€ voor de tool alleen

1 like

Ik heb er een paar mee laten komen bij mijn bestelling. Dan heb je er 1 voor €15 op de deurmat :wink:

1 like
1 like

Linkje: Cousins UK
Geen ervaring mee, maar wel in positieve zin voorbij zien komen. Groot assortiment zo te zien!
Gr.Wander

1 like

Ik wel… bestellen bij Cousins gaat prima, scherpe prijzen en veel keus. Binnen 10 dagen thuis bezorgd uit UK :+1::+1:

1 like