Het grote vakantietopic 2019

Filipijnen staat ook hoog op mijn lijstje!! Have fun👍🏽

1 like

Zuid-Amerika?

Draadje niet gelezen???

Nope.

Vakantiehorloge is binnen

12 likes

In januari was ik 26 dagen in Patagonië en vorige week heb ik acht dagen de West Highland Way gehiket en Edinburgh bezocht. Allemaal gedaan met de Omega Speedmaster Dark Side of the Moon als polsmaatje.

3 likes

Deze gaat mee, 3 weken naar indonesie dit jaar. Naar java, karimunjawa en bali. Op nato, 200m waterdicht, nauwkeurig, 2e tijdzone, top lume, mooi en robuust.

9 likes

Wij gaan altijd een weekje met ooms tantes neefjes nichtjes naar een vakantiepark, bestemming momenteel nog onbekend, maar deze gaan zeker mee:

Mijn daily beater

Mijn horloge voor de avonden, op het terras

image

En mijn nieuwe, nog te ontvangen, duikertje, foto van het net.

image

11 likes

Aqualand blijft dit jaar thuis. Plaatjes draaien uit de 70’ies. Beetje rommelen in de mancave en biertjes drinken met de jongens. De horloges wisselen per dag maar zijn allemaal Citizens…

21 likes

Vanuit Spanje :sunglasses:

9 likes

Voor mij het ultieme vakantiehorloge. Of is dat de Alpinist? Ach die heb ik ook mee. Misschien morgen op de foto.

11 likes

Voor mij deze, deze zomer!

10 likes

Zoals beloofd mijn ander ultieme vakantiehorloge. :wink:
Oh in Toscane trouwens.

4 likes

De Sub, voorgenomen deze als vakantie beater te gebruiken op een Nato. Als er echt iets ruigs is en kans op schade is groot dan mag de G-Shock om.

10 likes

Ik denk dat de Sub gewoon op de pols gaat blijven :grin:

2 likes


Alles met deze

6 likes

Ik denk het ook :joy:

1 like

Inmiddels weet ik vrijwel zeker dat de Sub op Everest rubber meegaat naar :tr:

15 likes

Ik hecht waarde aan een fijne vakantiebeater. Na een paar hit-and misses de afgelopen jaren -waaronder een Vostok Amphibia waarop ik door de beperkte lume ’s nachts in mijn tent niet kon zien hoe laat het was – ben ik tot een lijstjes met wensen/eisen gekomen voor een vakantie horloge:

  • Ik wil het horloge ’s nachts kunnen dragen, dus niet iets al te lomps.
  • Ik wil in het donker ook kunnen zien hoe laat het is, dus goede lume of een andere oplossing.
  • Ik wil het horloge niet uit moeten doen tijdens douchen of zwemmen, dus minimaal 50 m+ waterdicht.
  • Omdat het horloge nat zal worden is een leren band geen optie.
  • Ik wil me geen zorgen hoeven maken over kleine beschadigingen, dus het moet een beetje een beater zijn.
  • Het horloge moet overal bij kunnen, en moet zowel tijdens een hike als op het strand als in het restaurant op zijn plaats zijn.
  • Het horloge moet een beetje op tijd lopen :blush: Ik vind het niet erg als mijn horloge een beetje voor of achter loopt tijdens mijn vakantie, maar ik wil het wel graag 3 weken kunnen dragen zonder het bij te hoeven zetten.
  • Mocht het horloge gestolen worden, kwijt raken of onherstelbaar beschadigd raken moet dat niet het einde van de wereld zijn; Ik wil niet meer dan € 400 uitgeven.

Met mijn eisenpakket in gedachte heb ik dit jaar voor een Squale 20 atmos gekozen die ik via het forum kon overnemen:

  • Met 40 mm is het horloge niet lomp groot. Ook draagt het vrij plat.
  • De lume is niet van Seiko niveau, maar zeker toereikend.
  • Met 200M waterdicht moet een duik in het zwembad geen probleem vormen.
  • De stalen band is erg comfortabel en heeft voldoende ruimte voor fijnafstemming voor als het warmer wordt en mijn pols wat opzwelt.
  • Het horloge was al een paar jaar oud toen ik ‘m overnam en heeft wat normale gebruikssporen, ik hoef me daarom niet druk te maken over ‘het eerste krasje’.
  • Hoewel de Squale Y1545 kast best een interessante geschiedenis heeft, is het natuurlijk vooral een submariner homage. Net als het origineel kan het horloge net zo goed ‘op chique’ als op het stand.
  • De ETA 2824-2 in eláboré spec loopt de afgelopen tijd bij dagelijks dragen ongeveer -4.5 sec per 24 uur. Dan loop ik na 3 weken 1,5 min achter. Daar kan ik mee leven :blush:

14 likes

Net van vakantie terug met een horloge die voor dagelijks is gekocht op mijn vakantiebestemming.
Mijn vakantie horloge komt waarschijnlijk volgend jaar, maar ik heb op mijn vakantiebestemming al getuurd hoe een Omega seamaster big bleu in het echt shined. Het is love, alleen ga ik voor een beach beater toch een paar tantjes terug schakelen met een goedkopere Omega seamaster van pak em beet 3200.