Het grote "word je aangesproken op je horloge" topic | Dit keer is het anders

Tijd om je game up te steppen dus.

1 like

Zolang je geen Rolex hebt heb je hier geen last van.

Al schrok ik me laatst wel kapot toen iemand mij aansprak op mn Tudor. Waar gaat dat heen met de wereld mensen.

6 likes

Heb niet het idee dat iemand ooit enige notie neemt van wat ik om de pols draag, ongeacht of het om een Seiko of Rolex gaat. Dat geldt voor familie, vrienden en vreemden. Van die eerste twee overigens ook erg begrijpelijk aangezien de meesten weinig tot geen specifieke interesse hebben in horloges (hoewel ik mijn vader heb aangestoken en hij nu uitkijkt naar een mooie Navitimer). De enige situatie waarin het ze lijkt te interesseren is wanneer de media weer eens een overval rapporteert, zoals dit weekend. Dan volgen er altijd wel wat waarschuwende berichtjes

2 likes

Ik word regelmatig aangesproken op mijn horloge. Logisch, want een heuse Apple Watch.

• gaat het zo regenen?

• hoeveelste ligt Max Verstappen?

• waar is het noorden?

• mag ik mijn telefoonnummer invoeren?

5 likes

Jan en alleman loopt tegenwoordig met zo’n Apple gedrocht. Praktisch natuurlijk maar verder gewoon een armband met scherm waar je meestal niets op ziet.

8 likes

Ik voel mij nog steeds een rookie, ben pas 1,5 jaar bezig met horloges maar wordt er nooit op aangesproken door mensen uit mijn omgeving. Zijn meer bezig met nieuwe digitale horloges en laten dan vooral zien wat er allemaal mogelijk is met die horloges.
Als ik dan iets over de geschiedenis of de ambacht vertel van een horloge merk ik dat ze al snel afhaken, boeit ze gewoon niet. Behalve als ik bij een AD binnenstap, dan willen ze graag je horloge zien. Wel vinden ze het in mijn omgeving leuk dat ik zo met horloges bezig ben en vinden het leuk voor mij dat ik een aardige verzameling heb.

Andersom doe ik het zelf wel als ik iemand met een mooi horloge zie, dan begin ik een praatje over dat horloge en dan merk je gelijk dat je dan met een liefhebber te maken hebt.

Daarom is dit forum ook zo leuk, je praat over je horloges en je doet ook persoonlijke contacten op. Als er geen forum voor horloges (binnen en buitenland)zou zijn dan zou ik een eenzame horloge liefhebber/verzamelaar zijn van horloges. Gelukkig kan ik hier af en toe mijn ei en vragen kwijt.

7 likes

En Mr_Broke kan je mij niet even helpen aan een Rolex voor list?, een sub of een Datejust :wink:

Mijn vrouw en dochter zeggen er soms iets over als ik een nieuwe band heb. Mijn vrouw is dol op mijn vintage dressers, de rest vind ze wel leuk, meer niet. Mijn Vostok Radioroom vind ze ronduit lelijk.

Op werk zegt niemand er iets over. Wetenschappers en technici hebben er helemaal niets mee. Ze lopen zonder horloge of met één of andere smartwatch variërend van een eenvoudige tracker tot een Apple watch.
Een enkeling heeft een leuk passend horloge.

Ooit één collega heeft iets opgemerkt over mijn Radioroom dat ie nogal opvallend is maar dat was meer in negatieve zin.

Dus horloges wisselen is eigenlijk alleen voor mijzelf om ervan te genieten en om er lekker met mede liefhebbers op het HF over te babbelen.

3 likes

Briljant!!! :rofl::rofl::rofl:

Hierbij de HF versie :upside_down_face:

afbeelding

80 likes

Hahaha, de circle-@Jurk. :joy:

29 likes

Wat is dat, een nieuwe Apple. Krijg je daar ook je mailtjes op binnen, is die duur dat horloge :rofl: :rofl:. Je snapt mij wel, zo gaat dat vaak :wink:

Zekers!

1 like

Thx Lodewijk!

1 like

Hoor ik hier eigenlijk wel thuis op het forum, heb maar een heel klein “armpje” :rofl: :rofl:

2 likes

7 likes

:rofl::rofl::rofl:

3 likes

Vorige week zei een klant over mijn Longines: “nice watch”

Was een leuk moment

3 likes

Hahaha! Het eerste wat ik dacht was: “Hee vette tattoos!” Toen ik je Speedy met pulsometer bezel zag, moest ik er wel iets over zeggen. Mijn zoontje vond het ook erg leuk dat je zijn sprint ermee hebt getimed :rofl:

3 likes

16 seconden!!

1 like

Een goede vriend van me draagt een Apple Watch. Vindt zichzelf altijd erg geestig als hij op dat ding kijkt naar de weersvoorspelling of z’n berichten en dan zegt “kan dat oude ding van jou niet he?”.

Kon 'm laatst goed terugpakken toen ik een automaat om had en hij zat te kankeren dat z’n accu leeg was :joy:

8 likes