Het grote "word je aangesproken op je horloge" topic | Dit keer is het anders

Okee, nu snap ik die GTG topics wat beter
:shushing_face:

3 likes

Euh
. :joy::joy::joy:

1 like

Dit
 En dat is helemaal prima aangezien ik totaal geen behoefte heb om te koop te lopen. Nou moet ik zeggen dat ik ook geen kapitale verzameling heb (ook niet de behoefte) en dat mijn instapper GS wellicht de grootste waarde heeft.

De paar keer dat mensen het opviel weet je eigenlijk meteen dat je met een mede liefhebber te maken hebt en heb je meteen een leuk gesprek. Ook moet ik zeggen dat als ik mensen met een mooi horloge zie, ik daar ook nooit meteen over begin. Heel af en toe als ik denk dat de situatie er zich voor leent.

Overigens kan ik een Rolex best waarderen
 Al dan wel zo ingetogen mogelijk, een OP in 36mm bijvoorbeeld. Ik weet alleen niet of ik comfortabel ga zijn met de herkenbaarheid van het merk Rolex. Een aspect wat ik erg kan waarderen van GS bijvoorbeeld.

Eigenlijk zelden of nooit. Ik heb ook geen high-end horloges, dat scheelt. Alleen onlangs een collega gehad die vroeg of mijn 43mm Citizen niet wat aan de kleine kant was.

Zelf droeg de beste man zo’n wanstaltig monster van Diesel:

Op polsen die kleiner zijn dan die van mij ook nog. Ik heb maar gelachen en ben over muziek begonnen.

Verder dan dat is nog nooit een gesprek gegaan. De meeste mensen interesseert het hoegenaamd niets wat ik draag, en zo hoort het ook. Ik draag het voor mezelf en niet voor iemand anders.

6 likes

Ik ken een paar horlogeliefhebbers. Met hen praat ik graag over horloges. Maar horlogeliefhebbers zijn, in mijn beleving, nog steeds een zeldzaamheid. Verreweg de meeste mensen interesseert het helemaal niets wat iemand anders om de pols draagt.

3 likes

Nooit. Ik moet zeggen dat ik zelf ook sinds kort kijk of en zo ja wat iemand om de pols heeft. Mannen dragen vaker een horloge dan vrouwen. Vrouwen zie ik nog weleens met zo’n cluse glitterding. En veel mensen dragen een smartwatch. Die dingen zijn bijna altijd lelijk. Ik heb er ook een: een fitbit. Maar ik kijk er nooit op.

Wat me vooral opvalt, is dat er heel veel mensen zijn met helemaal niets om de pols!

2 likes

“Doe je Rolex maar niet om als je naar Amsterdam gaat”
Dat is wat ik nu steeds te horen krijg van m’n familie. Maar mensen die op je horloge letten zijn boeven, vrouwen met een uur tarief van €150,- en soms een malloot die op YouTube heeft gezien dat je in horloges kan investeren.
Verder spot ik zelf wel altijd horloges, Richard Mille gespot vorige week al is zo’n geel/rood gevaarte niet snel te missen. Maar ik spreek daar geen wildvreemden op aan

1 like

Bewonderingswaardige zelfbeheersing

2 likes

Op mijn werk lijkt het er bijna constant over te gaan. Ik word ook regelmatig aangesproken op wat ik draag daar.

5 likes

:rofl:

1 like

Nee.

Klopt

2 likes

Ik word er niet vaker op aangesproken, maar merk wel dat ik steeds vaker de vraag krijg in welke horloge ze moeten ‘investeren’ door mensen die weten dat ik een liefhebber ben. En liefst nog onder de 500 euro dan natuurlijk :sweat_smile:

1 like

Vrijwel nooit aangesproken, echter laatst wel een keer op een verjaardag door een kind van een jaar of 8: ‘cool horloge’.
Vond het altijd al een leuk jong waarmee ik goed kan, dus die krijgt nog een keer een leuk kinder horloge van me.

3 likes

Ik ben aangesproken op het goedkoopste horloge, dat ik heb
 (Die ik overigens snel weer heb weggegeven, was zo’n Chinameukding). Het commentaar was: ‘Leuke Rolex heb je!’
Het ding leek er niet eens in de verte op

Wel zijn mijn collega’s altijd nieuwsgierig wat ik elke dag weer draag, want een uitgebreide collectie
 Ze vinden het wel leuk, dat ik graag oude horloges draag en in ere houd. En het komt nog wel eens voor, dat ik horloges op het werk laat aankomen van uit Japan. En dan willen ze graag zien, wat ik allemaal gekocht heb
 En zo kon het voorkomen, dat een collega meteen een horloge overkocht als cadeau voor haar man

2 likes

Nee
want

Dit soort oninteressant en onbelangrijk geneuzel kan mij gestolen worden.

Doe dat maar fijn in het groene deel op het forum.

Ik draag mijn horloges voor mijn eigen plezier. :wave:

4 likes

Is: “Is ie ùeeecht???” al voorbij gekomen?

2 likes

Ik denk dat ik weer een pluspunt voor een Grand Seiko kan toevoegen. Wordt wel aantrekkelijk merk zo hoor :ok_hand:

3 likes

“Nee, ik spreek hem maar niet aan op zijn horloge, strak staan we hier over 3 kwartier nog.”

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Rover: Hier met dat horloge!
Beroofde: Dude het is een Seiko, ga wat doen met je leven.
Rover: Ah, fuck. Niet verder vertellen he?
Beroofde: Geen zweet ouwe, chill.
Rover: Bier?
Beroofde: Bier.

14 likes

Ik heb twee ervaringen. De eerste is positief en dat zijn de kennissen/vrienden/collega’s die weten dat ik een collectie heb. Zij zijn altijd wel benieuwd wat ik nu weer om mijn pols heb. De andere zijde is helaas minder fijn en dat zijn de ‘jongeren’ die met een schuin oog naar je horloge staan te kijken. Het kunnen liefhebbers zijn maar het geeft mij meestal een zeer ongemakkelijk gevoel helemaal als je dezelfde ‘kids’ een half uur later met een wat grotere groep langs je terrasje ziet slenteren/staren

Het ontneemt je wel het plezier van het dragen van mooie en opvallende horloges in ‘the big city’. Misschien dat ik alles wel inruil en een onopvallende witgouden Patek voor bejaarden koop đŸ«Ł

6 likes