Het grote "word je aangesproken op je horloge" topic | Dit keer is het anders

Een oudere collega op het werk zag mijn Seiko LC en greep mijn hand vast.

‘Die heb ik als kind ook gehad!’ riep hij en wilde op de voorste pushers drukken.
Met zijn vette klauwen…

Er moesten 3 collega’s aan te pas komen om mij van hem af te halen… ik heb nu een superleuke baan bij een ander bedrijf…

7 likes

Grappig meer reacties op een van mijn G Shocks… dan de Airking uit 1969 die ik al sinds 1988 draag.
Het gaat ook om het totaalplaatje en hoe je je gedraagt…
Ik stond eind jaren negentig regelmatig op een zondagavond laat op het Station Zuidplein tussen de vaak gebruikende daklozen met mijn Rolex om…nog nooit problemen gehad en kon gerust mijn bus naar Oud Beijerland pakken…

Volgens een collega is dit een “Enorm bling horloge!”

Volgens mij valt dat wel mee.

Edit: in zonlicht meer bling, maar dan voornamelijk de wijzers:

1 like

Mijn verhaal. Hoef ik het zelf niet te typen

2 likes

Daarom,het is ook hoe je je opstelt.

Soms keek een dakloze op mijn horloge…en zei dan… dat is geen echte he…

Ik antwoordde dan dat ik hem gekregen had… en dan lachten ze wat.

Maar ook de Omega’s enzovoort draag ik zonder problemen.
Enige horloge waar ik reacties op blijf krijgen is de Rado Diastar met kleine saffieren uur markers… die is zo opvallend en vet fout…

Heerlijk gewoon…

Count me in :sweat_smile:

Precies mijn motivatie. Was een vd eersten met een apple watch. Ik was er klaar mee toen jan en alleman er een droeg. Daarnaast ook een beetje tech moe. Mijn mechanische horloges zijn nu sieraden waar ik ook de tijd mee aflees.

OK. Maar buiten dat.
Voor iemand die nix met horloges heeft, is zo,'n groot kleurrijk horloge natuurlijk veel aansprekender dan een 34mm airkingetje.
Een paar voorbeelden.

1 like

Collega (IT-afdeling) op het werk tijdje terug die le aansprak op m’n horloge. Droeg toen de Casio Pro Trek PRG-40 Titanium. Leuke babbel gehad en dat ik er wel enkele liggen had, vraagt me nu regelmatig wat ik om de pols heb.

Daarom, sommige denken dat het een Seiko is…ook goed.

Een kenner ziet het wel.

Maar ik heb een knalroze G Shock waar ik al jaren toffe reacties op krijg…

En eerlijk gezegd doet hij niet minder tegenover de Airking…

Mijn ervaring ook idd… Ik heb slechts één keer gehad dat iemand iets opmerkte over mijn speedy… Ik vind het overigens ook wel een voordeel dat het eigenlijk een vrij onopvallend horloge is (ik heb mijn horloge nooit gekocht om mee te pronken of zo en ik heb ook weinig zin om overvallen te worden)

1 like