Het hommage topic

Sparks Schreef:

Als van alle merken al hun horloges, die vanwege
een of ander uiterlijk kenmerk, het soort uurwerk
o.i.d. als hommage kunnen worden aangemerkt, van
de markt zouden halen, dan blijft er volgens mij
maar een heel klein marktje over.
We hebben immers al heel veel horlogegeschiedenis
in de wereld om te vergelijken.
Mijn conclusie is dat er haast geen nieuw
type/model horloge meer kan worden ontwikkeld
zonder dat iets van een ander merk of type in
zit.
Ik ben wel blij met mijn eigen conclusie, want dan
durf ik in ieder geval nog wel eens met een gerust
hart een nieuwe aanwinst aan te schaffen.:smiley:

M.vr.gr.,
Flip.

Ben met je eens dat er veel op elkaar lijkt, maar dat doet niet af dat er genoeg (nieuwe) horloges zijn die ik een eigen ‘gezicht’ vind hebben. Tuurlijk, ze werken met wijzers, schrijven, display; gebruiken of bouwen voort op technieken die al zijn uitgevonden. Maar dat is wat anders dan wat hommage-fabrikanten doen. Die proberen in mij ogen een bekend/goedlopend/populair horloge na te maken, om van die eigenschappen mee te profiteren.

AsjemenouđŸ˜±!

Tudor desing wordt even genÀckt

2 likes

Och ett avlidigt Àmne
bringas till liv

1 like

Zo dat is een oud topic
 Die Tudor kloon hierboven is wel vrij schaamteloos. Een hommage blijft voor mij een nepper met een ander merknaampje. Ik begrijp de aantrekkingskracht overigens wel, meerder malen op het punt gestaan een steinhart sub kloon te kopen. Toch iets van het design voor een fractie van de prijs. Zover is het nog nooit gekomen want het staat mij toch tegen.

1 like

Valt mij overigens op dat er meer aversie is tegen sub klonen dan daydate/datejust kopies (zoals bulova e.d) . Best vreemd?

1 like

Ik denk dat dat komt door de eigen geschiedenis van bulova. Ze hebben toch wel hun eigen unieke uurwerk op de markt gebracht. Dat dwingt meer respect af dan iets simpel weg kopiëren.

2 likes

Grappig dat dit topic net weer wordt opgegraven - kwam daarnet op watch.ru deze Luch tegen

Ik wist zelfs niet dat Luch zo’n horloges maakte :slight_smile:

image

1 like

Deze luch duiker is niet water dicht?

1 like

Met deze doe ik mee, prima horloge, :wink:

2 likes