Het horloge dat er nooit komt met dank aan gezond verstand

17,25mm. Nagemeten door @Eddie. Ik ben gewoon van 35 a 37mm te dragen. Dat voelt veel fijner imho. Dan is de stap naar een turtle bijzonder groot kan ik je zeggen.

1 like

Die vind ik prachtig, behalve de prijs, daarom maar een Seestern en die staat ook prachtig maar wel veel goedkoper.

1 like

Dat ben ik me niet bewust .
Was ik toe erg dronken?

1 like

Ik ben aartsconservatief, behalve als het gaat om horloges. Ik heb al mijn horloges onder ø 40 mm verkocht en draag het liefst 42-45 mm. Anders heb ik het gevoel met een dames of jongens horloge rond te lopen. Maar een horloge die te hoog op de pols ligt zoals 16, 17 of meer mm, kan ik niet hebben, ook al zijn ze slechts 42 mm. Horloges met een "Mercedes Ster wijzer zijn een nono, zelfs als ik ze bijzonder mooi vind verder, zoals bepaalde Zodiacs.

1 like

Tja, er zijn er een paar die op het randje balanceren van wel of niet doen.
De Citizen BN7020 (erg groot, en ik draag regelmatig een Casio GWF-D1000 frogman):

En mooi, goede materialen, maar wat klein en misschien iets te afwijkend, de Rado Diastar 60th anniversary:
https://k8q7r7a2.stackpathcdn.com/wp-content/uploads/2022/09/2022-Rado-Diastar-Original-60-Year-Anniversary-Edition-Hands-on-4.jpg

En dan moet ik er ook nog genoeg zin in hebben om het geld er aan uit te geven.

6 likes

Tja. Ik ken het fenomeen. Koop gewoon een SPB313, 315 of 317, zou ik zeggen.

Ik moet mentaal nog over heel veel hordes heen voor ik een GS of Credor Spring Drive handwinder koop, ergens tussen de 6 en 10 K.

En om één of andere reden koop ik maar nooit een Reverso.

Kijk Eddie een plantje :point_down: afleidingsmanoeuvre geslaagd :grin:

4 likes

Dat staaft net het aartsconservatieve imo :zipper_mouth_face:

5 likes

Hey, die ken ik niet. Die zoek ik eens op :grinning:

2 likes

Wel lekker hoor.

Weet je het zeker?

1 like

:smirk: Ik heb jouw stukje met plezier gelezen maar ik ben niet overtuigd. Mist een beetje je ne sais quoi.

Jij eerst! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nee

1 like

Niet in het handje.

Maar je moet wel weten wat je wilt. Er zijn mensen die de Willard en Turtle “rambunctious” noemen. Daar hoort een zekere maatvoering bij, in mijn beleving.

Ik denk dat je moet kiezen tussen het gevoel van de dikke beuker en het comfort van de niet zo dikke beuker.

Hoe dan ook bij twijfel nooit doen. :upside_down_face::+1:t2:

Touché.

Dubbel touché.

2 likes

Sommige mensen dragen nu eenmaal liever een frisbee om de pols.

2 likes

Ik herken mezelf hier zo hard in.

3 likes

Heel vaak gehad met Seiko, spb serie , gaaf op de foto’s, maar irl deed het mij niets .
Omgekeerd ook Speedmaster op de foto’s vind ik het niet echt indrukwekkend, maar in het echt vaak super…
moeilijk allemaal, nu een beetje aan het rondsnuffelen, merk wel dat ik vaak warmloop voor skindivers .

1 like

seiko spb333j1 ja of nee?

11 likes

Jazeker wel. Dat heeft misschien ook @colnago’s je ne sais quoi.

2 likes

d45b22d5787d84c819fafcb93ea7edbe7a91e8fc_1_394x500

Living the dream Ruud, living the dream.

12 likes

Kan (en wil) ik niet betalen Bernard. Zou me ook niet lekker voelen gezien de kwetsbaarheid van vintage.