Het horloge dat er nooit komt met dank aan gezond verstand

Tsja… op veilingen is het kassa.

Leuke anecdote is, dat ik een poosje terug benaderd werd door een verzamelaar uit Azië, die interesse had in mijn UG tricompax. Voor 10k wilde hij 'm wel overnemen. Ik heb hard gelachen.

6 likes

Daarom.

:joy::joy:

Ja zo kan het ook. Want een knuppele.

1 like

Ik ben geen handelaar, maar een verzamelaar.
Dus soms overweeg ik wel iets te verkopen als iemand daar heel blij van wordt, de prijs oké is en ik iets anders op het oog heb.

Als zo’n kerel probeert me met een shitaanbod (dat 'ie brengt als een werelddeal) te verleiden, dan heb ik vooral mijn potje lol voor die dag weer gehad.

Die kerel kan van mij natuurlijk zelfs geen bandje meer kopen tegen een normale prijs. Dit soort lowballen heeft wel een effect op mijn gunfactor.

5 likes

Terecht.

1 like

Kijk er al 10 jaar naar.

Prachtig maar te braaf?

5 likes

Ik heb dat al bij veel horloges geprobeerd: de “hommage”… Ze blijven bij mij nooit lang. Het voelt toch iedere keer als ‘net niet’.

Een Hamilton Khaki Field Mechanical. Tof horloge, voor een leuke prijs te vinden, maar geen AR-coating en vrij lange lugs.

1 like

Das ook zo eentje net niet voor mij.

2 likes

Voor mij de Alpinist SPB199J. Ik kijk daar sinds de lancering al met een schuin oog naar, maar maak telkens andere keuzes. Maar misschien is dat ook een signaal.

7 likes

ik wel, wie weet :thinking:
mss win ik hem wel op m’n sterfbed, zijn mijn kinders er maar goed mee :blush: :smiley:

Grappig, ik ook. Maar heb nu een Citizen, die het van dat model wint dus het gaat er waarschijnlijk nooit komen. Ik irriteer mij ook aan die secondenstreepjes.

Echt hè. …vooral die met dat maantje. Maar ga daar gewoon niet mee rond lopen, totáál niet “mijn” horloge. Buiten dat ie pakmbeet 6-8 ruggen kost :smirk:

2 likes

De Moser Streamliner :star_struck:

Om zoveel redenen wel als niet: Limited Edition (dus moeilijk verkrijgbaar) niet heel makkelijk te combineren (geen GADA), prijs (duur, 20k+) en een integrated bracelet (waanzinnig mooi maar een bandenwissel zit er niet echt in). Kortom:

Met het hart, YEA!
Met het hoofd, NEH!

5 likes

@Stifstaf, kassa 3. Waarom moest dat ding eigenlijk weg?

Te veel om op te noemen.

Dat dus ook :blush: de geldbuidel is niet oneindig groot hè

1 like

Een leuke band er op, en je hebt een alleskunner :wink:

@tompj heeft er een in de aanbieding denk ik.

1 like

Das eigenlijk wel een groot gemis! Een SPB317 of en SPB077. Je zult zien, die krijgen altijd wel draagtijd.

1 like

Seiko Monster!

Al diverse modellen/kleuren gepast, veel foto/video materiaal gezien maar toch telkens wèèr niet tot aanschaf overgegaan.
Keer op keer knap ik een beetje af op de stalen band, voelt gewoon niet zoals ik zou willen. Mischien een keer op rubber proberen, dus wie weet…

Vind het nog steeds een geweldig model…

4 likes

Ik krijg hier maar geen Sinn binnen. ja, 1 keer - een nieuwe 903 die zo veel zichtbare QC-issues had, nog voor ik hem ging dragen; meteen rechtsomkeert er mee, geld terug en een Speedmaster gekocht. Prijsverschil was toen nog niet zo groot. :sweat_smile:

Verder zijn Sinns bijna allemaal te groot voor me - enkele modellen die me echt aanspreken zijn 44 mm. Gaat nooit gebeuren op een 17 cm polsomtrek.

2 likes

Heb hem, als nieuw, mag weg. Niet omdat hij niet mooi is, maar teveel ander geweld.

8 likes