Het horloge dat er nooit komt met dank aan gezond verstand

Weet je wat jij nodig hebt?

4 likes

Vooral dat eerste denk ik. Een iets minder braaf bandje kan wonderen doen.

Dat zou ik niet verwachten van een Sinn. Ik mag zeggen dat ik er een paar gehad heb en altijd erg tevreden van die aankopen geweest. Kleine modellen genoeg wel. De 556, de 244, maar ook de 144 en de 103,104,105 moet je wel kunnen hebben.

1 like

Ik heb dit met Nomos. Wel 3x op het punt gestaan er eentje te kopen, zowel de Tangente als de Club Campus. Maar steeds durf ik het net niet aan of komt er wat tussen.

Misschien toch een keer gewoon de knoop doorhakken

2 likes

Ik snap je. Dat heb ik ook lang gehad, maar toch gedaan. Nog geen seconde spijt van :blush:

7 likes

Die blauwe van Ace staat bovenaan op m’n lijstje. Wie weet als er daarvan weer een keer eentje in het verkooo gedeelte verschijnt.

Maar dit is ook een beauty :star_struck: En een Neomatic, dat is eigenlijk ook beter dan een handwinder.

1 like

Ik heb even een opwelling gehad om een Nomos Tangente te kopen.

Heel cliché, super standaard, totaal niet iets voor mij. Ik wilde hem op een onverklaarbare reden hebben ondanks dat ik zeker wist dat ie bijna nooit gedragen zou worden. En het feit dat ik al 2 Nomossen (Nomos’, Nomi?) heb die ik leuker vind:

Nomos Club

Nomos Metro

Af en toe komt de opwelling weer, maar tot nu toe altijd kunnen weerhouden om er één aan te schaffen.

4 likes

Tsjah, voor mij is het horloge wat er nooit komt een Rolex Daytona Cosmograph en dan voornamelijk omdat er geen datumvenster op zit

3 likes

Er zijn voldoende horloges met automatische El Primero met zelfs een volkalender met maanstanden.

Zenith El Primero Chronomaster T

Of je gaat voor het horloge dat de El Primero heeft gered van de vergetelheid:

De Ebel 1911 chronograph, het jaren '80 model dat Don Johnson in Miami Vice droeg.

Beiden met datum, veel mooier dan een Rolex Daytona (wat een graflelijk ding!) en ook nog eens betaalbaarder. En je kunt ermee over straat in Amsterdam zonder beroofd te worden.

5 likes

Tudor Pelagos. Vanwege het titaan denk ik.

2 likes

Vond het ooit een saai hork.

De Speedmaster, maar heeft vooral met de nieuwe bracelet helemaal mijn interesse gewekt.

Alleen dat met de hand opwinden gaat mij op den duur vermoedelijk storen.

1 like

Zoiets koop je niet met het hoofd. Maar met t hart kopen is gewoon t leukst.
Maar dan nog. Dat pakte wonderwel uit. Heeft meer voordelen dan nadelen.

Een GADA is het wel hoor. Ok, niet mee gaan houthakken of beton gieten maar kan wel op alles gedragen worden. Blijft n sporthorloge hoor. Mosers take op de integrated bracelet hype.
Ding heeft nul nadelen. Ok de vlindersluiting beetje scherp, maar wie mooi wil zijn… en dial soms spraypaint look onder bepaalde hoeken. Nu zoek ik iets.

@SwissToni sjah, ik wissel en probeer graag, zo sta ik in de hobby, ben geen hoarder, had ik de centen dan zou die hoogstwaarschijnlijk wel als 1 vd enige gebleven zijn.

Mis ik m? Ja en nee. De dag dat ze m op vantablack uitbrengen en pakt goed uit te overwegen voor terugkeer.

1 like

Hear, hear.
Want wat istie mooi!

Het horloge dat er nooit komt:

De Patek Philippe 3919R

Dertig jaar geleden wilde ik dit horloge graag. Toen was ik student en kon het niet betalen. Later is het er nooit van gekomen. Ben daar nu blij mee. Er zijn mooiere dress watches voor mij. De Patek is te klein en de lugs zijn bij nader inzien te klassiek.

Bij nader inzien vind ik de Patek 5227J veel mooier.

Maar ook die gaat er waarschijnlijk niet snel komen. De prijs helpt niet mee, en verder vind ik waarschijnlijk mijn Citizen AQ6110-10L net zo mooi (ongezien gekocht, dus die mening kan nog anders worden…).

4 likes

Ik vind hem echt mooi. Ook vaak getwijfeld en niet gedaan. Stoor me een beetje aan de binnenring die beweegt als je aan de kroon zit. Wel onwijs mooie wijzers.

Komt elke keer soms bovendrijven. En spookt die een aantal dagen weer door t hoofd.

2 jaar geleden al eens een mail gestuurd. Toen wist ik nog geen l2l en eerlijk hij is te groot. Voor mijn laatste stuk in de collectie. Boeiend.

T is de vreemde eend in de bijt.

Mijn hart zegt ja. Mijn verstand twijfelt en mijn post zegt. Moet je dat wel doen?

verstand maar de deur uit. Dan maar lekker big en bold.

Volgend jaar maar eens kijken of ik sowieso langs ga. T is niet bepaald ‘in de buurt’ Ik voorzie een fijn lang weekend.

Guilloche en non guilloche wijzerplaat

Prijsverschil is €2k dat de guilloche wijzerplaat (Door Benzinger gedaan) duurder is

En ‘standaard’ gold plated afwerking vs geneva stripes met gegraveerde balans afwerking. Gegraveerde balans is ook mogelijk icm de gold plated afwerking.

3 likes

Hij is mooi, maar het blijft een gepimpte Unitas qua uurwerk… :no_mouth: :slightly_smiling_face: …die lay-out qua raderwerk herken ik van een afstandje.

2 likes

Ook het formaat, de balans, de zwanenhals.
Het is allemaal evident Unitas.
Verduitst met de frosted gilt finish en 3/4 platine en klaar…

2 likes

Dornblueth - zelfde verhaal. Maar de regulator-indeling vereist wel een hele hoop eigen inbreng.

2 likes

image

Ebel is een van de merken die me echt héééélemaal niets doet.

1 like