Het horloge dat er nooit komt met dank aan gezond verstand

Deze.
Met côtes de Genève. :heart_eyes:

1 like

En anderen een jongenshorloge… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

In de vijftiger jaren, waarin ik ben geboren, waren horloges van 32, 34, 36 mm mannenhorloges. Als je een 38 mm Seiko droeg, was je al progressief. Dus als je vind dat mensen met 40+ mm horloges aartsconservatief zijn, ben je zéker in een heel andere tijd geboren. :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Bij een hommage op een Seiko snap ik dat, bij een hommage op een prijzige Zwitser vind ik dat een ander verhaal. Tóch het idee, de uitstraling, het gevoel, bij mij vaak zo, dat ik niet meer taal naar het 20 voudiggeprijsde origineel.

1 like

Telkens als je de centjes bijna bij elkaar hebt komt er weer 5K bovenop…:frowning:

5 likes

Bij deze titel denk ik aan een Royal Oak 15400ST. Echt geweldig mooi. Zou alleen mijn spaarrekening moeten plunderen.

Maar dan zou m’n vrouw willen scheiden, zie ik mijn zoon nooit weer en zou onder een brug wonen zeg maar. Dus nee helaas weerhoudt mij gezonde verstand mij daar van.

Maar ook een tudor sub 79190, 7,5k voor een halve Rolex met ETA uurwerk. Nope :joy:

2 likes

hobnail bezel… brrrrr, van zijn lang zal ze leven niet…

1 like

Geen problemen mee. :heart_eyes:
Mooi en niet alledaags.
Ook functioneel met gebruik zacht materiaal. Swirls en krasjes zie je niet door de nagels.
Glad goud is een krassenmagneet.

1 like

Ik ‘snap’ deze ook niet, met toch vrij ‘sportieve’ wijzers etc.

1 like

Het is gewoon echt geen mooi ontwerp.
Hobnails geven mij echt een hele foute vibe.
Het zal rond 1970 best oké zijn geweest, maar intussen zijn we 50 jaar verder.

1 like

Is dat de 740 met een grijze textiel band?

Wat een beauty.

1 like

Dat is hem ja. Op de originele beige band.

Bedankt!

1 like

Ik ook niet, ik ben zeer tevreden met mijn Sinn.
Echter, ik koop er niet nog één, als ik in het Sinn-topic zie hoe lang sommigen hun horloge moeten missen vanwege onderhoud en/of reparatie. Soms ruim een jaar.
Nou scheelt het wel dat ik behalve de 556-lijn Sinn uiterlijk niet aantrekkelijk vind. Maar dat ligt aan mij, ik weet het :+1:.

1 like

Ach. Jarenlang dacht ik dat ik deze niet ging kopen, maar “you only live once”…

1 like

Pfoe ik laat al sinds de jaren '90 horloges die ik mooi vond en me wel had kunnen veroorloven links liggen gewoon omdat ik denk ik heb het niet nodig. :joy:

Dank! Ik loer nu naar de 766, en die gaat er (ff off topic) vermoedelijk wel komen :slight_smile:

1 like

Dat is de pest bij mij, heb gezond verstand al jaren geleden verloren, dus koop alles wat ik mooi of leuk vind. Maar ga natuurlijk niet met een kinderhorloge rondlopen onder de 39mm. Maar ja ben maar een kneus, dus compenseer mijn gebreken met een frisbee of een vliegende schotel om de pols. Had mij zelf streng toegesproken, koop nu eens GEEN horloge tijdens de vakantie, nou ja de HF leden die mij een beetje kennen weten wel beter. :innocent:.

Enne Vincent niet zo muggeziften over lomp, uitlijning, afwerking enz. Gewoon de Padi king turtle kopen, weinig afschrijving en kosten een drol :rofl:

2 likes

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid Fred. :upside_down_face:

@PeterLC en @Bernard. Daar is hij ook heel eerlijk in. :-). In de basis gewoon Unitas net als bijv Dornbluth idd. Maar men zegt dat men bij laatstgenoemde erg veel vervangt. Of dat waar is zit niet diep genoeg in t wereldje.

Heb geen idee wat zijn productie op jaarbasis is. Van Hentschel in totaal een ca 300 heb ik begrepen. Ik vermoed niet dat Cornehl dat haalt.

@JohnvdT: ook een mooie combinatie. Weet niet of ik t 2k extra waard vind voor de guilloche plaat. Gravering van balans en of cote d Geneves kost de wereld niet tov die 2k.

Ik vind een regulator gewoon net even anders.

En ook niet elk merk maakt ze.

Probleem wat ik persoonlijk vaak heb is een of een combi van de volgende dingen

1. Niet mooi (Dornbluth)
  2. Te groot (Erwin Sattler va 44 mm)
  3. Te duur (Go en Patek)
  4. Te kinderachtig Louis Erard x Die kunstenaar waarvan ik de naam kwijt ben.

Enigste die ik in een wristbattle tegenover de Cornehl zou willen zetten voor ongeveer dezelfde prijs met guilloche blad is een Chronoswiss. Maar ik vind dat uurwerk minder interessant/minder mooi.

Mss moet ik dat binnenkort maar eens gaan peilen op hf :upside_down_face:

Deze

afbeelding

3 likes

Euh, hier ging iets mis… :joy::innocent:

6 likes