Hét horloge dat mijn zoontje wil gaan erven

Ik hoopte altijd al dat mijn zoontje horloges ook mooi ging vinden. Toen hij de tijd af kon lezen, kreeg hij van mij dan ook een Spider-Man Flik flak. Hij was toen 4 en helemaal het mannetje.

Zijn favoriet
Door de jaren heen wisselde zijn favoriet van mijn collectie. Degene die hij later zou willen gaan dragen. Deze mocht ik niet wegdoen, maar moest ik voor hem bewaren.

Die gouwe
Hij was 6 en alles wat goud en rood was, vond hij schitterend. Deze Speedmaster kreeg van hem de bijnaam “Die gouwe”. Ik vond het een goede keuze.

De Pepsi
Toen hij 8 was veranderde zijn nummer 1 keuze naar de 1675 Pepsi. Hij vond deze heel mooi oud met allemaal krasjes en verkleuringen. Hier was ik heel blij mee. Wat een icoon had hij gekozen.

De blauwe
Hij is nu 11 en al vanaf zijn 9e is zijn favoriet de blauwe Grand Seiko SBGA105. Vanwege de diepte in de blauwe plaat en de vlijmscherpe ninja wijzers. Ik herinner me nog de dag dat ik deze bekeek in de Seiko boutique in Amsterdam. De enige plek die ze in 2015 verkocht. Ik had pappa dag. Mijn zoontje was 5 maanden oud. Ik deed hem in een draagzak en nam een rugzak mee met luiers, reserve kleding en een zelf opwarmbaar flesje met water en melkpoeder.

Om de horloges te passen, deed ik de draagzak af en legde hem midden op de tafel. Een dozijn Grand Seiko’s werd naar me toe gebracht en ik paste ze terwijl ik vlak voor mijn zoontje bleef staan. Stuk voor stuk heel mooi, maar ik voelde niet die super klik. Ik bedankte de verkoopster voor het passen en wilde weer gaan. “Maar je hebt mijn favoriet nog niet gezien.”: reageerde ze verbaasd. Ze wees naar de vitrine. Ik keek en zag een zwarte plaat. “Nee, ik wil juist geen zwarte plaat.”; antwoordde ik verontschuldigend. “Oh, hij is niet zwart.” Met een grote glimlach bracht ze mij haar favoriet. BAM! Ik was op slag verliefd.

Ik had nog nooit zo een diepe blauwe dial gezien. Hier waren meerdere lak lagen voor gebruikt. Alleen als de zon erop scheen, kwam de sunburst tevoorschijn. Dit horloge leefde.

Geribbelde markers voor maximale licht reflectie

De omgekeerde Japanse power reserve; Omlaag is vol.

De escapement die dankzij de Spring Drive technologie (een quarts aangedreven rem) maar één kant op draait. Resultaat: minder slijtage, nauwkeuriger & een glijdende secondewijzer

Het gouden leeuwtje op de rotor geeft aan dat het gaat om een super Spring Drive.

De 9R15A. Nog nauwkeuriger dan de normale Spring Drive al was.

De weerspiegeling laat zien dat de Seiko letters extra scherp ogen doordat de letters niet in een hoek van 90 graden zijn afgeslepen, maar veel scherper.

Voor het maken van deze macro’s haalde ik de Grand Seiko tevoorschijn. Door het maken ervan opnieuw verliefd geworden. Nu plakt deze al 4 dagen op mijn pols. Mijn horloge liefhebbers hart is heel trots op zijn keuze.

108 likes

wow, en nog eens WOW :star_struck:

1 like

Noice! 🫶🏼

1 like

Dank je wel! Heb ik ook als ik de beelden zie :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Mijn beste,

Schitterende foto’s van een toekomst bestendig horloge!!
Goed gedaan hoor!!

Ik wens je er een behouden tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Mooi verhaal van een échte liefhebber.

Grazie mille! :call_me_hand:

Thx! Dat gaat zeker lukken. Ik bezit deze niet. Ik pas er tijdelijk op.

Mijn zoontje las mee terwijl ik typte en hij vond het heel romantisch.

Mijn zoontje?

1 like

Zowel zoontje als ook vader, lijkt me duidelijk.

1 like

Wat een fantastische fotos. En een mooi horloge. Ik zou bijna een macro lens gaan kopen hierdoor :smile:

1 like

Fantastisch horloge en verhaal!

Maakt Grand Seiko nog modellen met deze kast?

1 like

Leuk verhaal en nog leukere (mooiere) foto’s.

Goede smaak heeft je zoontje, nu hopen dat zijn keuze consistent blijft.

1 like

Heel mooi. Leuk om te lezen.

1 like

Prachtige aanwinst en heerlijke foto’s :boom::100:

1 like

Ik begrijp je helemaal! :mag:

Dank je wel.
Zover ik weet niet. Unieke beefy lugs.

Ik hoop het ook :crossed_fingers: Zo een gave liefhebbers keuze. Hij weet nu zeker van wel.

Verhalen schrijven is ook één van mijn hobbies.

Ik wordt er ook heel blij van :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Knap gemaakt, de GS, de foto’s, mooie post :+1:

1 like

Heel vet en prachtige foto’s!

1 like

Dank je wel :beers:

Thx sjef!

2 likes

Proficiat! En wauw, die foto’s! Kan blijven staren naar ieder detail :slight_smile:

1 like

Mooi verhaal KC! Hopelijk duurt het nog lang!

Ik ben van plan mijn zoon een horloge van mij te geven als hij 18 wordt.

En als ik doodga mag hij ze allemaal :sunglasses: Wat makkelijker qua kiezen.

2 likes

Thx! Ja, ik ook. Niet te geloven dat iemand dit kan maken.

Hij mag deze gaan dragen als zijn pols groot genoeg is. Zal ergens rond de 20 zijn. Hij is klein voor zijn leeftijd. Dat was ik vroeger ook.

Dat wil hij niet. Veel teveel horloges. De rest mag ik verkopen voordat ik sterf. Het makkelijkst voor hem.

1 like