Heel mooie aanwinst gefeliciteerd.
Mooi, mooi, mooi
Heel
Treffend en herkenbaar geschreven, ik heb deze ook ergens op de lijst staan en @flowert z’n foto’s hebben daar een belangrijke rol in gespeeld.
Hij heeft zo’n klassieke look dat ik eerst niet door had dat het geen vintage was…
Geniet ervan, echt een supermooi horloge en hij staat je echt perfect! Ik ben ook een man van staal maar ik denk dat deze ook een hoop andere banden kan hebben…
Edit: en dank dat ik nu dankzij jouw topic eindelijk weet dat Heather de tune van ‘de plaat en zijn verhaal’ is…
Ik vind persoonlijk de blauwe mooier, maar als je echt (leren) banden wilt swappen is de witte variant perfect.
@Rolopalooza heeft die gehad en had daar in mijn beleving ongeveer elke week een andere kleur band opzitten, de één nog toffer dan de ander.
Dank. Die Flowert heeft hier wat teweeg gebracht. Binnenkort allemaal aan de vintage rootbeer Rolex
Dat speelt bij mij denk ook een grote rol. Ik ben erg van de ouderwetse vormgeving. Of het nou om auto’s, huizen of horloges gaat. En de Globemaster heeft inderdaad een erg vintage look met zijn typische wijzerplaat en bezel.
Het opvallende is dat veel horlogeliefhebbers hier dat vinden. Maar er niet veel eentje aanschaffen. Ik vind dat natuurlijk niet erg en zelfs eigenlijk wel prettig maar als beroepsanalist vraag ik me toch wat de reden daarvan is. Te veel concurrentie in de prijsklasse?
En dit vind ik als muziekliefhebber ook leuk om te lezen en was het eigenlijk ook om te doen
Strakke klok - veel plezier met deze felbegeerde aanwinst!
mooi topic
Mooi verhaal en schitterende klok. Ik heb hem ooit op een HF meet eens van @flowert mogen aanschouwen. Zeker een van de mooiste moderne horloges.
Gaaf ook in blauw. De mijne is gisteren terug gekomen van Omega service! Heb hem een tijdje moeten missen.
Heb de stalen band er echter na een paar uur weer af gehaald. Hij heeft wat scherpe randjes bij de sluiting aan de binnenkant. Heb jij daar geen last van?
De mijne op blauwe alligator.
Dat hebben we gemeen dan!
En dit (plaat wn z’n verhaal) is ook nog eens echt (jeugd)sentiment. De versie met Erik de Zwart dan (ben 40+1 ).
Technische perikelen of gewoon een servicebeurt?
Nee, eigenlijk niet. Het is niet de meest comfortabele band maar hij zit gewoon ok.
Omdat ik wel vaker gehoord had dat de band niet heel prettig zat heb ik m wel even voor de zekerheid eerst getest bij Flowert.
Ik denk dat ik op termijn er ook leren band bij koop. Om zo nu en dan af te wisselen.
En weer een schitterende Omega. Wat een mooie wijzerplaat. Top aan winst!
Technisch. Nouja, technisch…
Er was in de fabriek iets verkeerd gegaan met de wijzerplaat. De index op 11 uur was beschadigd en die op 12 verkleurd. Een jaar na aankoop terug gebracht naar een service center en onder garantie zijn de wijzerplaat, wijzers, pakkingen en kroon vervangen. En is het uurwerk direct meegenomen in de service.
Daarnaast voor 75 Euro de band schroeven laten vervangen. Die waren al beschadigd toen ik het horloge kocht.
Kreeg er nog een servicepas, een mooie rode Omega service pouch en een Omega poetsdoek bij. Niet direct voor 75E. Wel slecht dat een horloge zo de fabriek mocht verlaten in eerste instantie…
Wisselen is ook mijn plan. Maar vooralsnog ben ik met fan van leer. Staat mooier en zit ook het lekkerste.