Hij kreeg dit horloge voor 25 jaar bij de zaak in 1971. Het horloge is me zeer dierbaar.
Das alleen Patek he.
vind je?
Grappig, ik heb gisteren toevallig de Rado van mijn vader gekregen. Een groot gedeelte van mijn jeugd heb ik mijn vader dit horloge zien dragen en nu kan ik hem verder dragen. Vandaag weggebracht voor een nieuw batterijtje
Mijn vader was altijd gek van horloges. In de jaren 80 droeg hij een twotone Seiko QS. Goud/zilver. Die ligt in een laadje nu. Daarna had hij een tijdje een gouden Gucci. Die draagt mijn moeder nu. In de laatste jaren van zijn leven had hij met trots een Breitling gekocht:
(Niet mijn foto)
Nadat hij is overleden heeft het 5 jaar geduurd voor ik hem wilde dragen. Dat heeft niet alleen te maken met mijn interesse in horloges dat pas de laatste tijd is opgebloeid maar ook in de toch ietwat ingewikkelde relatie die ik met hem had.
Als het goed is komt hij morgen terug van een reparatie. De tijd zal het leren hoeveel ik hem zal dragen maar ik ben blij dat ik dat van hem heb.
Mijn vader heeft deze in 1964 gekocht. Op dit horloge heb ik leren klok lezen… Vele mooie herinneringen.
Mijn vader kocht in 1977 deze Enicar Sherpa. Van alle horloges die ik heb is deze me het meest dierbaar omdat het eigenlijk de enige tastbare herinnering is aan een bijzondere man die ik nog steeds erg mis.
De Omega Genève uit 1973 of 1974, gold plated met datum. Mijn vader is in 1996 overleden toen hij 51 jaar was en heeft dit horloge ooit van mijn moeder gekregen toen hij op late leeftijd nog afstudeerde als drs. aan de universiteit van Groningen. Hij was heel blij met het horloge en droeg het nagenoeg dag en nacht . Het horloge heeft een paar jaar bij mijn moeder in een la gelegen, maar staat sinds enige tijd mooi geëtaleerd in de kast onder een stolp samen met zijn paspoort en rijbewijs.
een heel mooi cadeau !
Mooie klok!
Snap ik, bewaren!
Inderdaad! Dit soort emotionele waarde gaat voor mij ook ver boven monetaire waarde.
Ik ben in de zeer gelukkige onstandigheid dat mijn pa met bijna 84 jaar nog alive and kicking is.
Hij heeft wel n mooie Meistersinger
Voor de zondag, maar kocht pas geleden n leuke frisse Prisma beater.
Schitterend horloge en een dierbare herinnering!
Deze Omega Seamaster kreeg mijn vader van mijn moeder voor zijn afstuderen. Hij droeg het horloge altijd.
Hij overleed toen ik 23 was. Het horloge stopte ook met lopen. Drie keer is het naar Omega terug geweest om daarna pas goed te lopen.
Ik draag het bij bijzondere gelegenheden: zoals mijn eigen bruiloft, maar ook kleinere momenten die belangrijk voor mij zijn.
Ik heb de originele stalen band ook nog, maar die heeft enorm veel rek. Zou hem zelf evt willen reviseren, maar weet eigenlijk niet waar te beginnen. Iemand tips?
Niet beginnen met iets reviseren waar je aan gehecht bent. Laat dat aub over aan de pros.
Ook een jubileumhorloge maar dan uit 1958. Mijn vader was toen 25 jaar in dienst bij De Staatsmijnen.
Hij heeft het horloge bij alles gedragen en dat is denk ik wel te zien. Na zijn dood (1991) heeft het jaren in een nachtkastje gelegen.
In 2005 bij het overlijden van mijn moeder heb ik dit mee naar huis mogen nemen en het ook gedragen.Het horloge was nog nooit geserviced tot maart 2017.
In 2017 heeft André(Vouwfietser) het horloge geserviced en er een nieuw glaasje opgezet.
Ik draag het nog zeer regelmatig…
Het horloge vóór de servicebeurt (najaar 2016)
Na de servicebeurt in maart 2017.
Heb geen verhaal over een horloge te delen maar heb jullie verhalen met een klein traantje gelezen. Mooi dat jullie dit willen delen. Om te koesteren is het!
Ditzelfde geldt ook voor het horloge van mijn vader…