Het horloge van m’n grootvader

Gecondoleerd! Ik heb het horloge van mijn opa ook als erfstuk. Ik draag ‘m de laatste 30 jaar als talisman. Bijvoorbeeld bij mijn afstuderen, sollicitaties en later als ondernemer bij belangrijke afspraken. En iedere keer krijg ik weer even een glimlach vanwege de herinnering aan een bijzondere man :heart:
Dat gun ik jou ook van harte!

4 likes

Gecondoleerd Kevain! Ik hoop dat je grootvaders gebruiksvoorwerp dat aansluit op jouw hobby een blijvende herinnering aan hem mag worden.

Perlon is waanzinnig duurzaam spul. Het ragt eerder je achterdeksel af dan dat het zelf afgeragd raakt. Gelukkig is dat in dit geval niet zo erg, als het jou maar niet stoort. In mijn ervaring is die perlon gewoon hartstikke vies en met zeep en warm water is ie zo weer als nieuw.

Dit is waardevol advies, helemaal waar. :+1:

1 like

Ik zal er wel een nieuwe op zetten, dit horloge is echt als tool watch gebruikt: smerige perlon, smerige spring bars, deuken en kappen in de kast :see_no_evil:

1 like

Gecondoleerd man, hele mooie herinnering aan jou opa.

1 like

Gecondoleerd

1 like

Kijk even in de rubriek ‘Ervaring met horlogemakers’. De kans is groot dat je daar iemand vindt die dit voor je kan doen.

1 like

Ik heb 1 horloge van mijn opa en 2 horloges van mijn vader in de horlogedoos. Ik heb alles laten servicen en draag ze zeer regelmatig. Kortom, geniet er van als een mooie herinnering.

1 like

Gecondoleerd. Ik heb ook de Pontiac van mijn opa in de kist zitten. Een mooier iets is er niet om aan je opa terug te denken vind ik. Ik draag hem alleen bij speciale gebeurtenissen.
Het blijft mijn belangrijkste horloge. Ondanks dat de band op de mijne niet te verstellen is past het mij perfect, dit vind ik ook van toegevoegde waarde.


Sterkte met het verlies.

2 likes

Gecondoleerd met dit verlies en heel veel sterkte toegewenst in de komende periode.

Mooi, om de herinnering zo dichtbij de hobby te hebben. Zo is hij iedere dag weer even bij jou!

1 like

Vandaag de Certina DS N2, niet echt een classic, alleen voor mij zeer waardevol. Eerst door mijn opa dagelijks gedragen en daarna door mijn vader als hij niet aan het klussen was. Dus behoorlijk wat draagsporen, maar dat maakt hem voor mij nog beter. Fijne zondag.

2 likes

Ik zou in deze zin, niet eraf halen, dat dekt de lading.
Veel sterkte met het verlies en koester het horloge.

1 like

Gecondoleerd met je verlies. Mooi om deze te hebben en te houden als aandenken aan je grootvader.

Het horloge van mijn opa draag ik af en toe op een willekeurige dag die geen speciale betekenis heeft. Het leuke is dat je dan weer eens vaker aan je opa en aan het verleden in het algemeen denkt (mijn opa is al 30 jaar geleden overleden). Onlangs droeg ik het horloge bij de uitvaart van een familielid van mijn opa’s kant van de familie. Daardoor voelde het als een soort tastbare verbinding tussen het heden en verleden.

1 like

Ik denk dat ik het effectief om deze reden moet laten onderhouden zodat ik toch af en toe ook de brug kan maken naar vroeger.

1 like

Gecondoleerd met je verlies. En mooi aandenken.

1 like

Gecondoleerd

1 like

Gecondoleerd met je verlies, een mooie manier om je opa te herinneren met zijn horloge in de doos.
Je kunt nog overwegen om de batterij er uit te halen zodat die niet gaat lekken als je het horloge niet gaat dragen.

Sterkte de komende tijd met je verlies.

Jeroen

1 like

Sterkte met het verlies van je Opa, mooi en kostbaar verhaal.

1 like

Gecondoleerd met het verlies en koester de emotionele waarde en verbondenheid die het horloge tussen jullie heeft laten ontstaan.

1 like

Precies. Het draagt fijner als je weet dat hij onderhouden is en je hem niet onnodig laat slijten door hem te dragen.

Geïnspireerd door jouw topic (crosspost):

1 like

Heel mooi :slight_smile:

1 like