Het horloge van Tupac/2pac

Dag iedereen,

Het horloge van de rapper Tupac Shakur aka 2pac spreekt mij erg aan. Hij droeg (hij is overleden) altijd de (gouden) Rolex Day Date President met zwarte wijzerplaat.

Nu is dit horloge voor mij veel te duur en ben ik op zoek naar een alternatief van maximaal €600 euro.
Het liefst met een redelijke band, geen folded bracelet dus.

Ik had deze gezien: https://www.certina.com/watch/ds-8-powermatic-80/C0334071105300

Zwarte wijzerplaat met mooie Roman numerals, en een redelijke band. Maar helaas niet goudkleurig.

Heeft iemand anders nog ideeën?

Is dat inmiddels al zeker ?:wink:

12 likes

Tupac’s not dead

2 likes

Misschien een mooie Oriënt (als je er een kan vinden):

Alleen geen roman

6 likes

Kijk eens bij Orient
s-l500 (1)

Seiko 5 Gold :metal:

Seiko 5 SNKL50

Is een automatic de SNKL50

Deze dus:

image

2 likes

De geruchten dat hij ergens in Azië woont gaan nog steeds rond… :wink:

Ik was, ben eigenlijk nog steeds groot liefhebber van Tupac zijn muziek. Veelbesproken en vaak controversieel maar ook diepzinnig en met een vaak politieke boodschap. Geweldig ook hoe die jongen in een paar minuten tijd een nummer kon schrijven. Je mag hem van mij bekritiseren maar een talent voor het schrijven van teksten had ie zeker.

On topic, geen idee waar je een soort gelijk horloge zou kunnen vinden. Ik zou voor de real deal gaan anders heb je altijd het gevoel van net niet. Maar goed, als dat onbetaalbaar is (voor mij ook) is een theedoek op je hoofd misschien een idee :grin:

16 likes

Ik vind die banden van Orient en Seiko een beetje mwah, ik vroeg me af of er in een hoger segment alternatieven zijn. Ik was er vergeten bij te zeggen: gelieve geen hommages

Zal ik gelijk een plastic/aluminium grill bestellen op ali express?

7 likes

Vergeet de Deathrow ketting niet :laughing::laughing::laughing:

Hoger segment voor 600 euro??

2 likes

Vergeet niet de volledige president bracelet zonder horloge aan z’n andere pols :wink:

1 like

Probeer aan een Oriënt te komen, en dan bij strapcode een goede band te score.

Edit: ik denk dat je voor max 600 niet veel andere opties hebt

Hoger segment bedoel ik niet gelijk luxury. Ik bedoel dat een seiko of orient misschien 200-300 zou kosten. Dan zou 600 een ‘ieta hoger’ segment zijn.

Een dd Oriënt betaal je ook al 4-500 voor volgens mij. Oriënt is veel waar voor je geld!

Prijs voor model orient wat jij zoekt ligt ook al rond de 400. Goedkoper model is met de “day” onder aan de wijzerplaat. Die is 250ish meen ik.

Oef, dat wist ik niet. Nu is de vraag: is de prijs door de ‘schaarste’ of door de kwaliteit?

Hopelijk is ie in het echt mooier, dan in dit mosterd-metallic tintje

1 like