Het horloge waarmee het allemaal begon - foto's vereist!

Een uitzonderlijk mooi modelletje, en het past in de sfeer van die old-timer die achter het uurwerk stiekem mee het plaatje vervolledigt. :slight_smile:

1 like

En terecht, je moet hem weer dragen! Heb hem ook in mijn schatkist liggen, die wijzerplaat doet me nog steeds verwonderen de dag van vandaag. Ik ben blij dat je dat stemmetje destijds gevolgd hebt, je weet wel, die ‘ik weet niet waarom maar - ik moet’. :’)
Nu nog een Seiko voor de vriendin en een nieuw fundament voor een bron van passie is gelegd, haha!

1 like

haha ja je kunt precies zijn aan mijn horloges waar mijn inspiratie vandaan komt.

mijn eerste horloge na de invicta was mijn orient kamasu red. dit nadat ik een ander filmpje zag van teddy en kevin waarbij dit horloge ook voorbij kwam. daarna kwam de seagull 1963 panda, want dat vond teddy de beste betaalbare chrono die je kan krijgen. daarna nog een casioak en toen ben ik even gestopt met teddy. :smile: Vind de filmpjes met kevin samen wel nog steeds erg leuk om naar te kijken overigens.
Heb daarna nog wel wat andere betaalbare horloges gekocht maar dat is voor nu wel klaar.

de witte mini casioak draag ik altijd met sporten maar verder krijgen mijn “goedkopere” horloges geen tijd meer om mijn pols sinds ik wat duurdere merken heb. dus ik wil dadelijk ook terug naar 3-4 horloges die ik echt heel mooi vind en waarvan ik weet dat ze ook allen draagtijd krijgen.

maar het is wel leuk dat je zo’n fase doorgaat waarin je gaat leren waar je nou echt blij van wordt. en wie weet verandert die smaak ook nog wel een keer of 20

1 like

In 1999 de start van mijn redelijk stabiele horloge collectie :blush: Tegenwoordig vaak op leer, om de stalen band een beetje te sparen.

5 likes

Haha thanks for sharing. Horloges die rust uitstralen, zelfs die speelse ICE van je zoon. Hij had al smaak op zeer jonge leeftijd (of een ding met kleurtjes natuurlijk :slight_smile: ).
Hopelijk vergroeit je zoon het virus niet - bij mij in de familie gaat er al een aantal generatie een horloge de ronde van vader op zoon bij een huwelijk. Het zijn die tradities die ons ‘ik’ vervolledigen denk ik dan. (Geen idee overigens welk horloge het is… :face_with_hand_over_mouth:)

1 like

Na zoveel jaren nog steeds gepassioneerd, zo meen ik af te leiden uit je verhaal. Leuk dat je het gevallen horloge nog (mentaal) kon inwisselen tegen eentje dat nog heel was. Ze sluiten overigens mooi bij elkaar aan de twee op je foto, een afspiegeling van jezelf en dat meisje waarvoor het dient? :slight_smile:

Direct een Breitling – stoefer!! :rofl:
Wederom een mooi exemplaar, een modelletje dat ik overigens - zo kan ik oprecht zeggen - graag zou kopen ooit, eigenlijk hetzelfde in dezelfde kleur maar dan lederen bandje. Hoe dan ook, houd je Rolexen eens in toom, de deze verdient minstens even veel aandacht. :grin:

1 like

Gelukkig zijn je aanschaffingen degelijke horloges en zijn ze ook daadwerkelijk kwaliteitsvol en mooi. Zeker wanneer goed onderhouden, zal je er wellicht ooit anderen mee gelukkig maken. :wink:
Ik moet toegeven dat ik dat ook had in het begin, wat je zegt over de duurdere horloges in je collectie die meer aandacht beginnen opeisen. En ja, smaken veranderen ook op de duur. Maar wat ik ook kan zeggen, althans uit mijn ervaring natuurlijk, is dat na verloop van tijd duidelijker wordt ‘wat’ je wilt, zonder dat die smaak of voorkeur eenduidig of onveranderlijk blijft. Wanneer dit laatste wat meer rijpt, wederom, zo spreek ik uit ervaring, dan spreekt het hart luider dan het geld om het zo te zeggen. :kissing_smiling_eyes:

(Mijn Seiko Type II verzameling is nog steeds aan het uitbreiden, het zijn zeker niet de duurste tussen de anderen, maar als ik ze bovenhaal om te bewonderen, en als ik er een draag, zal het altijd wel iets zijn dat die vibe met zich meebrengt.)

Ik ben aan het uitweiden! Dank voor je bericht, en laten we samen de belofte doen max. 1x per week Teddy aan het woord te laten… :joy:

1 like

Begonnen met een Daniel Wellington die ik van mijn toenmalige vriendin kreeg (inmiddels is het uit, zou het met de DW te maken hebben gehad?). Daarna op zoek naar een “echt” horloge bij de juwelier en dat werd al gauw een Seiko 5!

5 likes

Precies haha! Ik ben ook heel blij dat ik toen naar die stem heb geluisterd. En die vriendin is al even mijn vriendin niet meer hoor haha, er is naar haar ook al weer iemand geweest die inmiddels pleiten is :rofl: Maar de volgende smeer ik een klokkie aan :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Na uiteraard FlikFlaks en zelfs een eenvoudig handwindertje, heel wat jaar geleden deze 2 gekocht.

Ik kon niet kiezen destijds, dus heb ze maar allebei gekocht via een Amerikaanse webshop. Daar waren ze uiteindelijk een stuk goedkoper dan hier in NL.

Ik draag ze bijna niet meer, maar vind het zonde om ze weg te doen.

5 likes

Haha, als ik het zo hoor is het misschien beter om je volgende harem enkel horloges in bruikleen te geven :joy:

1 like

Ja het zijn mooie exemplaren, ik heb zelf een paar Fossil (pilote watches) in bezit, en die werken perfect, houden goed de tijd! Ik denk dat het een merk is dat eigenlijk meer aandacht verdient.
Mocht je ze toch ooit willen wegdoen, ik kan wel eens rondhoren (maar kan niets beloven). In mijn vriendenkring heb ik iemand die uitsluitend Fossil en de occasionele Diesel draagt.

1 like

Na elk jaar tijdens de zomervakantie één of ander flut horloge te hebben gekocht was dit m’n eerste serieuze aankoop.

10 likes

Dank je, hij is tijdloos en ik vind hem nog steeds mooi :blush: overigens heb ik destijds ook een originele zwart lederen band erbij gekocht waarmee hij wordt afgewisseld :+1:t2:

1 like

Bedankt voor de tip hahaha :joy:

1 like

Dank. Maar dat stelt natuurlijk niks voor vergeleken met de oldtimer op de voorgrond die het horloge draagt….

1 like

Hier begon t voor mij allemaal mee :muscle:

7 likes

Het begon met een Zwitserse Sector.
Adv.5500

En mijn 1e automaat was een Seiko Stargate.

6 likes

Hier begon mijn vintage verzameling.

7 likes