Het is tijd om weer mee te doen daarbij heb ik jullie hulp nodig. Ben er echt een tijdje helemaal tussenuit geweest. Af een toe wel meegelezen maar ik zie dat ik behoorlijk wat nieuwe gave horloges zijn Tudor 41 monochrome etc. Afijn wie helpt een (vroegere) notoire flipperaar weer een beetje op gang. Op zoek naar een nieuw horloge (mag ook eentje uit het blauw zijn) voorkeur gaat wel uit naar nieuw.
max 40mm, liefst kleiner, stalen band is een absolute must. Ook geen dikke kast dus 12,5mm is de max, liever nog dunner. Moet eveneens minimaal 100m waterdicht zijn. Geen quartz, geen Seiko (ook geen grand seiko) en ook geen Breitlling. Ook geen handopwinders. Voor de rest sta ik overal voor open qua suggesties en advies. Budget max 5K als het moet rek ik het iets op maar laten we eens rustig beginnen.
Mijn uitleg hierachter: Als je iets ziet op de lijst, en denkt, dat model vind ik wel mooi, dan kun je daarna op zoek naar vergelijkbare modellen. Je moet toch ergens starten
En in het geval van een reactie zonder ChatGPT: Longines heeft fantastische modellen, de nieuwe Zulu Time’s zijn echt heerlijk. Tudor is altijd een goede keus. Nomos is echt iets moderns, als je al een tijdje geen horloges gevolgd hebt, moet je daar eens gaan kijken.
Verder in de wat goedkopere categorie is er uiteraard Tissot, Hamilton, Certina. Maar TS heeft wel een vrij algemeen lijstje. Wil je een duiker, dresswatch, chronograaf, fieldwatch?
Je noemt Tudor herhaaldelijk. Koop dan een Tudor, zou ik zeggen.
Het lijkt er op dat je iedereen en z’n moeder uitsluit van je vraagstelling, dus ik ben niet genoopt om verdere tips op te snorren als ik het vermoeden heb dat iemand alleen maar bevestiging van z’n eigen keuze zoekt.