Het is is tijd voor een nieuwe NA

Het is tijd om weer mee te doen :slight_smile: daarbij heb ik jullie hulp nodig. Ben er echt een tijdje helemaal tussenuit geweest. Af een toe wel meegelezen maar ik zie dat ik behoorlijk wat nieuwe gave horloges zijn Tudor 41 monochrome etc. Afijn wie helpt een (vroegere) notoire flipperaar weer een beetje op gang. Op zoek naar een nieuw horloge (mag ook eentje uit het blauw zijn) voorkeur gaat wel uit naar nieuw.

max 40mm, liefst kleiner, stalen band is een absolute must. Ook geen dikke kast dus 12,5mm is de max, liever nog dunner. Moet eveneens minimaal 100m waterdicht zijn. Geen quartz, geen Seiko (ook geen grand seiko) en ook geen Breitlling. Ook geen handopwinders. Voor de rest sta ik overal voor open qua suggesties en advies. Budget max 5K als het moet rek ik het iets op maar laten we eens rustig beginnen.

1 like

Ik heb ChatGPT maar eens even gevraagd, dan heb je alvast een begin:

2 likes

Dit gaat helemaal de verkeerde kant op.

1 like

Strik er omheen en klaar :ok_hand:t2:

@drex entered the chat

1 like

wat dan Drex? mijn vraag of chatgpt? anders sluit ik dit draadje weer hoor. is niet mijn bedoeling om hier direct stennis te gaan lopen schoppen :slight_smile:

1 like

?

Lijkt me erg moeilijk. Maar ik zet het zelf wel even op ‘gedempt’ :+1:

O, nee hoor.

Mijn uitleg hierachter: Als je iets ziet op de lijst, en denkt, dat model vind ik wel mooi, dan kun je daarna op zoek naar vergelijkbare modellen. Je moet toch ergens starten :slight_smile:

Het was geen kritiek, ik denk dat het een prima uiteenzetting is van wat TS zoekt

1 like

En in het geval van een reactie zonder ChatGPT: Longines heeft fantastische modellen, de nieuwe Zulu Time’s zijn echt heerlijk. Tudor is altijd een goede keus. Nomos is echt iets moderns, als je al een tijdje geen horloges gevolgd hebt, moet je daar eens gaan kijken.

Verder in de wat goedkopere categorie is er uiteraard Tissot, Hamilton, Certina. Maar TS heeft wel een vrij algemeen lijstje. Wil je een duiker, dresswatch, chronograaf, fieldwatch?

maakt de Tudor de 36mm tegenwoordig met een inhouse uurwerk? dat vind ik wel een mooie suggestie

MT5400 uurwerk. Verder is er net een 36mm Ranger geintroduceerd.

https://www.tudorwatch.com/en/watches/black-bay-one/m79640-0002

https://www.tudorwatch.com/en/watches/black-bay-one/m79680-0001

Ja.

Je noemt Tudor herhaaldelijk. Koop dan een Tudor, zou ik zeggen.

Het lijkt er op dat je iedereen en z’n moeder uitsluit van je vraagstelling, dus ik ben niet genoopt om verdere tips op te snorren als ik het vermoeden heb dat iemand alleen maar bevestiging van z’n eigen keuze zoekt.

39mm :white_check_mark:
Automaat :white_check_mark:
Onder de 5k :white_check_mark:
Onder de 12,5mm :x: – 12,7mm
Stalen band :white_check_mark:
300m wr :white_check_mark:

5 likes

thanks ga ik ook even bekijken en de Nomos sport is ook gaaf. dat geeft al wat richting

1 like

Tudor BB58 GMT

Tudor Pelagos 39

Omega Seamaster Aqua Terra 38mm

Omega Railmaster

Bulgari Octo

4 likes

Nomos sprak me eigenlijk nooit bijzonder aan ofzo, maar toen ik deze zag, de Club Sport Neomatik Worldtimer, was ik wel even onder de indruk.

1 like

Railmaster tikt ook alle boxen

1 like

Ik kan het mis hebben, maar voorheen heette het account van TS ‘Tudormigo’ ofzoiets :wink:

1 like

:man_shrugging: guilty as charged maar zoals ik zei wil wat inspiratie op doen. Als ik perse een Tudor had gewild had ik wel in het Tudor draadje wat gepost.

2 likes

Heb deze nu 2 weken en ben er heel tevreden over, voldoet aan alle eisen die je stelt.
Vertex M100A.

3 likes