Het is niet eerlijk!

Een van de leukste topics vind ik “vrijdag plaatjesdag”, wat natuurlijk maar zijdelings met horloges te maken heeft, maar het verbindt de leden hier weer op een andere manier en laat nog wel eens onverwachte kanten zien. Leuk om elkaar op een wat andere manier ook te leren kennen.
Dus ik dacht vorige week zondag dat het wel een aardig initiatief was om hetzelfde met boek en horloge te doen. Er kwamen onverwacht veel posts met vele leuke reacties. Tot mijn verbazing werd het topic gevlagd (door hoevelen? geen idee) als “off-topic” en of ik de richtlijnen er nog maar eens goed op wilde naslaan. Waarom dat de plaatjesdag wel kan, en de boekendag niet is mij een raadsel. Als je het als forumlid niks voor jezelf vindt, dan kun je andere leden toch nog wel hun plezier eraan gunnen? Je hoeft het niet toch niet af te vlaggen als het niet opruiend, beledigend of anderszins onacceptabel is? Ik vond (en vind) het in elk geval kinderachtig dat een aantal preciezen het pleit beslechten voor de rekkelijken.

11 likes

Op vrijdag is om een plaatje van je horloge te laten zien.

Topics over auto’s, muziek, boeken, sigaren, etc is off topic. Denk dat dat de redenering zal zijn geweest.

Ja, met je lp of cd. Dat was ook precies de bedoeling van horloge en boek, niet meer, niet minder. Dus geen topic over boeken, maar een foto van je horloge met een boek.

1 like

Aha, dat was nooit. Het was gewoon plaatjesdag. Nu zie ik dat Eddie het initiatief heeft genomen om er een muzikaal ding van te maken. Als dat kan, kan toch met een boek ook? Vraag het @Jur anders.

2 likes

Volgens mij is dat topic helemaal verwijderd, staat ook niet in off-topic :thinking:

1 like

Dat heb ik uiteraard gedaan. Daar is volgens Jur dan het onderdeel “off-topic” voor.

Klopt, want “off-topic” is niet toegankelijk voor TL-1 leden…and that’s me.

Some animals are more equal than others…(Orwell); Sech is life…(Fagin in Oliver Twist)

Ja vervelend, was in mijn ogen niks mis met dat topic , je zou hooguit kunnen discussiëren of het wel of geen off-topic is .

1 like

en waar moet dat topic dan geplaatst worden? :man_shrugging:t4:

Zeg het maar … of in Algemeen , of in off-topic lijkt mij .

lijkt mij ook - heb er alleen geen ‘last’ van als TL-1 zijnde :grin:

Paar maandjes nog en je bent TL-2 :smiley:

Mijn vel is niet dikker geworden maar dat laagje eronder is best indrukwekkend!:grin:

10 likes

Zucht…heeft iemand nog een vraag voor Jur? Valt wel een beetje tegen zo.

Er staat in dit draadje nog een vraag van mij open.

1 like

zeker

Plaatjesdag is geniaal, flashbacks over vroeger, van harcore tot klassiek komt er langs. Voor ieder wat wils en je steekt er nog wat van op :ok_hand:

3 likes

In eerste instantie dacht ik nog, hmm best goed dat Jur dat zo doet. Later dacht ik, ja er zijn erg veel mensen die zelfs dit topic ten onder helpen. Nog later dacht ik, er zijn idd bepaalde leden hier die anders denkende vakkundig en gehaaid de nek om draaien, zeker als ze niet bij het rijke kliekje horen. Toen voelde ik de behoefte om dat hier te typen. Maar bedacht mijzelf dat ik het bericht waarschijnlijk toch weer verwijder. Durf niet echt meer inhoudelijk te reageren, vanwege het treiter en vlaggetjes gedrag van die laatst genoemde groep. Het groen staat bij mij volledig onderdrukt, net als een aantal personen. Ik tel een keer tot 100, type een bericht en plaats het dan toch niet, of haal het weer weg. En beleef veel plezier aan het forum door vooral veel te lezen en kijken naar de dingen die ik wel leuk vind. Vergt een beetje discipline. De rest laat ik lekker voor wat het is. LB = Lekker belangrijk.
Voor een keer laat ik dit bericht wel staan.

20 likes

Treitervlag of treitervlagger.

Prachtige inzending voor het woord van het jaar :face_with_peeking_eye:

3 likes

Dixit Jur: “Het forum is een horlogeforum en geen auto-, vulpen-, schoenen-, vakantie- etc etc -forum. Omdat leden toch graag wilden laten zien in wat voor auto zij bv reden, kwamen er topics als “Je horloge en je auto”.”
Ik vind muziek en boeken van een heel andere categorie en vooral ook inhoud dan “show je auto” of “kijk mij weer eens in Verweggistan de poenige blanke uithangen”, dat zijn dan weer zo’n patsertopics voor de alfamannetjes in het donkergroene segment (dik, dikker, het dikst).

3 likes

Als dit de intro van je topic was snap ik wel dat hij er niet meer op staat…

7 likes