+1
1-1
In Den Haag hebben ze een juwelier 2 jaar geleden doodgeschoten.
Xavier Schreef:
Dat heb je mooi gezegd…
Over raakschieten gesproken, hiermee staat het
-als het verhaal van de schietende eigenaresse
klopt- 1:0 voor de juweliers.Mvg,
louis Schreef:
ticothijs82 Schreef:
In Ticothijsland mag men overvallers ongestraft
afschieten, in Nederland zal 't helaas anders
uitpakken.In Nederland hebben we
beschaving…
“Beschaving” die al jarenlang ondermijnd wordt door tuig dat schijt heeft aan de beschaafde wetten, en de lage straffen lachend ondergaan omdat ze dat ook nog eens stoer vinden.
robbie409 Schreef:
louis Schreef:
ticothijs82 Schreef:
In Ticothijsland mag men overvallers
ongestraftafschieten, in Nederland zal 't helaas anders
uitpakken.In Nederland hebben we
beschaving…“Beschaving” die al jarenlang ondermijnd wordt
door tuig dat schijt heeft aan de beschaafde
wetten, en de lage straffen lachend ondergaan
omdat ze dat ook nog eens stoer vinden.
Des te beschaafder moeten we blijven.
Vooral niet mee gaan rennen en zeker niet verlagen tot hetzelfde niveau…
Ik heb een keer een 30cm mes onder mijn kin gekregen, ben heel beschaafd gebleven en heb al mijn spullen afgegeven… maar mijn haat zal nooit eindigen.
Ik denk niet dat ik beschaafd zal reageren als mijn geliefde belaagd wordt, eigenlijk weet ik dat wel zeker.
Ik zou wensen dat allen “beschaafde” mensen ook net als ik 5 jaar in Amsterdam nieuw west gaan wonen. Kijken of ze er dan nog steeds zo over denken.
Nederland beschaafd… What the fuck is een “bond van Wetsovertreders”?.. laten we eerlijk zijn… je overtreedt de wet… maar je wilt wel bescherming van deze wet?.. ik vat em niet… ik snap eigenlijk van de hele wereld geen ene pepernoot. maar dat terzijde… heeft meer te maken met hoe ik dingen zie… Ik kijk anders tegen dingen aan…
maar… zoals hierboven ook aangegeven… mes van 30 Cm binnen je comfort zone… ja… dan geef je je spullen af… maar je gaat het gajes dat zoiets doet haten in elke vezel van je lichaam…
Tunnelvisie herken ik wel… 'k heb ooit, lang geleden iemand K.O. geslagen… waarom… omdat ie mij aanviel… daarom… jammer voor hem… ik sloeg harder terug…Alles om je heen, bestaat niet meer op dat moment… en op het moment dat je ziet dat ie onderuitzakt… denk je maar een ding… “Klaaaaar…” omdraaien, weglopen… hoe de ander het op dat moment heeft… intreseert je echt niets…
robbie409 Schreef:
Ik heb een keer een 30cm mes onder mijn kin
gekregen, ben heel beschaafd gebleven en heb al
mijn spullen afgegeven… maar mijn haat zal nooit
eindigen.
Ik denk niet dat ik beschaafd zal reageren als
mijn geliefde belaagd wordt, eigenlijk weet ik dat
wel zeker.Ik zou wensen dat allen “beschaafde” mensen ook
net als ik 5 jaar in Amsterdam nieuw west gaan
wonen. Kijken of ze er dan nog steeds zo over
denken.
Ik had het over de opmerking van Thijs uit Tico-land Rob waar ongestraft overvallers afgeschoten mogen worden. Jammer dat je dat niet begreep.
Badr ArieX(
Tunnelvisie herken ik wel… 'k heb ooit, lang
geleden iemand K.O. geslagen… waarom… omdat ie
mij aanviel… daarom… jammer voor hem… ik sloeg
harder terug…Alles om je heen, bestaat niet meer
op dat moment… en op het moment dat je ziet dat
ie onderuitzakt… denk je maar een ding…
“Klaaaaar…” omdraaien, weglopen… hoe de ander
het op dat moment heeft… intreseert je echt
niets…
Nee… ik doe niet aan Sky-boksen… 
ik ben niet aggressief… alleen dit sujet ging gewoon een stukje te ver.Ik hanteer eigenlijk het beginsel "behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden…
als iemand mij pijnigt, wil ie zelf dan waarschijnlijk ook gepijnigd worden… ik zal em beter niet teleurstellen…(
dit was zo’n jongen die op school iedereen terroriseerde… ééns lopen ze tegen de verkeerde aan…
'k heb ook wel passief geweld gebruikt… op de LTS had ik een klasgenoot die het leuk vond zonder reden anderen in de maag te stompen… hij had me al een paar keer “te pakken” gehad… echter… ik zwom toen heel veel… dus mijn buikspieren…?.. sterk… dus toen ie het weer probeerde, spande ik mijn buikspieren, en hij brak een botje in zijn hand… “Jammer joh!”…
Los van dit alles… blijf ik bij mijn stelling dat je je eigen bezit, en zaak moet mogen verdedigen tegen gespuis… zoals ik eerder opmerkte… als je besluit jezelf wederrechtelijk goeden toe te eigenen, moet je het risico een keer aan de verkeerde kant van een schietijzer te belanden voor lief nemen…
Dit omdat ik van mening ben, dat als je besluit de wet te overtreden, je ook geen beroep zou mogen doen op bescherming van die wet die je besloten hebt te overtreden…
Stel dat ze het overleefd hadden… wat moet een advocaat in vredesnaam ter verdedigig aanvoeren?.. ze hadden het zo niet bedoeld?.. me dunkt!.
"ze zijn beschoten…dat mag niet!.. boehoe… ja doei!.. ze komen zelf met een schietijzer in de hand “inkopen doen”…
't staat op Youtube vol met filmpjes van winkelpersoneel die overvallers “tot een klein pakketje opvouwen” als ze met een wapen de winkel binnenkomen om zich zaken toe te eigenen onder dreiging van geweld…
Dit sluit naadloos aan op mijn eerdere stelling… behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden… dreigt iemand je pijn te doen… doe je hem toch ook pijn, hij wil het blijkbaar zo… klaar…
Ik heb afgelopen donderdagavond oog in oog gestaan met de dieven die mijn 3 maanden oude auto aan het stelen waren.
Zij droegen bivakmutsen en waren met zijn tweeën, vroeger maakten autodieven zich uit de voeten als zij werden betrapt, nu joegen ze mij weg.
Als ik op dat moment een wapen ter beschikking had gehad, was ik misschien ook wel gaan schieten met alle gevolgen van dien.
Ik wist niet of zij wapens droegen op dat moment, maar kon het in mijn eentje toch niet opnemen tegen 2 mannen. En ja hoewel ze gemaskerd waren kon ik opmaken uit het geschreeuw dat het geen Nederlands was wat men naar mij riep…
Ben vervolgens mijn huis in gevlucht(ze kwamen me achterna)en 112 gebeld.
De auto is gewoon meegenomen, binnen 3 minuten stond het alarm uit en men startte de auto en ze reden met volle vaart de straat uit.
Ik had het nakijken en daar ging weer een auto van 70k richting Oostblok waarschijnlijk.
Je voelt je gewoon machteloos als je zoiets meemaakt, dus als je zelf in zo’n situatie verzeild bent geraakt kun je de reactie van de juwelier misschien wel begrijpen.
Daarmee praat ik natuurlijk niet goed dat je zomaar 2 mensen doodschiet, maar het is een begrijpelijke reactie.
Zo dat moest ik even kwijt, slaap toch slecht de laatste tijd.
Kan me voorstellen dat je daar slecht van slaapt ja.
En die schietpartij is een traumatische ervaring voor al de betrokkenen en hun familie.
Alleen, één partij heeft er voor gekozen. De andere partij kreeg het opgedrongen.
hamiltonfan Schreef:
Ik heb afgelopen donderdagavond oog in oog gestaan
met de dieven die mijn 3 maanden oude auto aan het
stelen waren.
Jeetje, wist niet dat het zo heftig was! Ik dacht gestolen zonder dat je het gemerkt had. Maar dat je je huis in moest vluchten, omdat je achterna gezeten werd… zou d’r ook niet lekker van slapen. Sterkte met het verwerken.
Ik kan je heel goed begrijpen… als men aan je spullen komt…dan valt je hele gevoel van veiligheid weg… als je dan ook nog bedreigd wordt, dan sta je machteloos…
zou ik over een vuurwapen beschikken… mezelf kennende… ik zou vuren… gericht… wat van mij is blijft van mij, tenzij ik uit vrije wil afstand doe van de zaak…
in dat opzicht, ik ben niet op de hoogte van de feiten… de berichtgeving is nog steeds vaag…als die juweliersvrouw geschoten heeft… groot gelijk wat mij betreft… zoals eerder gezegd… als wetsovertreder is het "aan de verkeerde kant van een wapen belanden een “risico van het vak”… dat ze ook familie hebben… nou en… je kunt ook op een legale manier voor je familie zorgen… niemand dwingt je tot criminaliteit…
Om eerlijk te zijn, is het ook niet echt een veilig gevoel als mijn plaatselijke juwelier een vuurwapen heeft liggen. Dan zoek ik wel een andere plek voor plaatsen van batterijen.
Als blijkt dat die vrouw geen straf krijgt, dan zullen vast meer juweliers zich bewapenen. Waarom? Omdat het OM je toch zal vrijpleiten. Dat moeten we ook niet hebben.
hamiltonfan Schreef:
Ik heb afgelopen donderdagavond oog in oog gestaan
met de dieven die mijn 3 maanden oude auto aan het
stelen waren.
Zij droegen bivakmutsen en waren met zijn tweeën,
vroeger maakten autodieven zich uit de voeten als
zij werden betrapt, nu joegen ze mij weg.
Als ik op dat moment een wapen ter beschikking had
gehad, was ik misschien ook wel gaan schieten met
alle gevolgen van dien.
Ik wist niet of zij wapens droegen op dat moment,
maar kon het in mijn eentje toch niet opnemen
tegen 2 mannen. En ja hoewel ze gemaskerd waren
kon ik opmaken uit het geschreeuw dat het geen
Nederlands was wat men naar mij riep…
Ben vervolgens mijn huis in gevlucht(ze kwamen me
achterna)en 112 gebeld.
De auto is gewoon meegenomen, binnen 3 minuten
stond het alarm uit en men startte de auto en ze
reden met volle vaart de straat uit.
Ik had het nakijken en daar ging weer een auto van
70k richting Oostblok waarschijnlijk.
Je voelt je gewoon machteloos als je zoiets
meemaakt, dus als je zelf in zo’n situatie
verzeild bent geraakt kun je de reactie van de
juwelier misschien wel begrijpen.
Daarmee praat ik natuurlijk niet goed dat je
zomaar 2 mensen doodschiet, maar het is een
begrijpelijke reactie.
Zo dat moest ik even kwijt, slaap toch slecht de
laatste tijd.
Verschrikkelijke ervaring, ik wens je sterkte met de verwerking ervan. Ik hoop zoiets nooit mee te maken.
Maar gelukkig dat jij geen wapen had, stel zij hadden ook wapens gehad. Dan had je het zeker afgelegd, met alle gevolgen van dien. Wat me zorgen baart bij het bewapenen van juweliers is dat overvallers dan ook veel gewelddadiger worden.
marijn Schreef:
Ik vraag me af wat op de langere termijn erger is,
het kwijtraken van je spullen, of de herinnering
aan het doodschieten van twee mensen, overvallers
of niet.Heel erg dit.
Je vergeetnog een optie, die volgens mij helaas ook de laatse tijd steeds meer voorkomt:
De herinnering dat je man wordt doodgeschoten en je spullen kwijt bent en jijzelf niet meer kan lopen omdat ze jou op de vlucht ook ff hebben geraakt op een verkeerd punt.
M035 Schreef:
Badr ArieX(
Tunnelvisie herken ik wel… 'k heb ooit, lang
geleden iemand K.O. geslagen… waarom… omdat
ie
mij aanviel… daarom… jammer voor hem… ik
sloeg
harder terug…Alles om je heen, bestaat niet
meer
op dat moment… en op het moment dat je ziet
dat
ie onderuitzakt… denk je maar een ding…
“Klaaaaar…” omdraaien, weglopen… hoe de ander
het op dat moment heeft… intreseert je echt
niets…
Rare vergelijking om iemand te vernoemen naar iemand die ook bewust mensen aanvalt ipv zich zelf verdedigd.
Ik hoor hier heel veel mensen die waarschijnlijk zelf nog nooit zijn overvallen. Ook ik ben meerdere malen aangevallen/overvallen, gelukkig was ik de gene die steeds goed uit de strijd kwam. Dit komt door mijn jaren training in diverse vechtsporten. En ja, op zo’n moment heb je letter en figuurlijk scheit aan die gene die je aanvalt, hij begint dus dan zal ik het eindige is mijn motto. Maakt mij overigens niet uit hoe, meestal zo snel mogelijk met een knock out of zoals 1 keer gedaan iemand z’n noten totaal kapot geschopt. En ff voor de duidelijkheid, als ik me niet had kunnen verdedigen zou ik de gene geweest die helemaal kapot op de grond had gelegen en dan zonder een reden, ik had tenminste een reden, namelijk mezelf verdedigen!
M035 Schreef:
Om eerlijk te zijn, is het ook niet echt een
veilig gevoel als mijn plaatselijke juwelier een
vuurwapen heeft liggen. Dan zoek ik wel een andere
plek voor plaatsen van batterijen.Als blijkt dat die vrouw geen straf krijgt, dan
zullen vast meer juweliers zich bewapenen. Waarom?
Omdat het OM je toch zal vrijpleiten. Dat moeten
we ook niet hebben.
??? Juist zet bij elke juwelier een militair neer met de meest grote bazoeka en ik kom daar dan juist, ook om alleen een batterij te vervangen. Ik weet dan tenminste zeker dat ik geen slachtoffer wordt van een overval.
M035 Schreef:
Als blijkt dat die vrouw geen straf krijgt, dan
zullen vast meer juweliers zich bewapenen. Waarom?
Omdat het OM je toch zal vrijpleiten. Dat moeten
we ook niet hebben.
laat ik vooropstellen dat ik de reactie en handelingen vd vrouw kan begrijpen. en deze hele situatie erg naar is en er niet om zaten te springen.
maar wat je zegt, als dit ongstraft kan, dan zullen er mogelijk meer volgen. en niet alleen juweliers, maar ook al dan niet eerder overvallen snackbars, avondwinkels, etc etc. met alle gevolgen v dien. kinderen die de wapens vinden bijv.
Als het jou een veilig gevoel geeft(tu), misschien een optie om je sieraden in Irak te kopen? Daar zullen zij vast een bazoeka hebben, wat jou een veilig gevoel geeft.
RTag Schreef:
M035 Schreef:
Om eerlijk te zijn, is het ook niet echt een
veilig gevoel als mijn plaatselijke juwelier
een
vuurwapen heeft liggen. Dan zoek ik wel een
andere
plek voor plaatsen van batterijen.Als blijkt dat die vrouw geen straf krijgt, dan
zullen vast meer juweliers zich bewapenen.
Waarom?
Omdat het OM je toch zal vrijpleiten. Dat
moeten
we ook niet hebben.??? Juist zet bij elke juwelier een militair neer
met de meest grote bazoeka en ik kom daar dan
juist, ook om alleen een batterij te vervangen. Ik
weet dan tenminste zeker dat ik geen slachtoffer
wordt van een overval.