Het kriebelt weer: Sinn 103 St oder Sinn 356 Pilot ?

Waar ik even een paar weken dacht de rust gevonden te hebben, voel ik nu toch de drang naar iets nieuws! :see_no_evil: Ik ben opzoek naar iets sportiefs, géén duiker.

Een merk dat ik al heel lang waardeer is Sinn. Nooit iets van gehad maar lijkt me nu dan tijd aangezien het ook goed past binnen het budget. Zoals ik eerder meldde houd ik best van sportieve horloges, en er mag ook wat gebeuren op de dial, niet te clean graag.

Twee opties nu op het netvlies:

Sinn 356 Pilot:

Mooie diameter (38,5mm), een heerlijke Plexi voor dat vintage gevoel en bovenal een strapmonster wat veel kan hebben tussen zijn 20mm lugs.

Wel een dikkertje met zijn ruim 15mm, maar kan ik mee leven, zeker omdat deze sportief bedoeld is en een gedeelte van de dikte ook in de bolling van de Plexi zit.


Sinn 103 St:

Lijkt veel op de 356, maar dan nu met een drukke bezel, maar ook die heerlijke Plexi. In totaal wel iets groter met zijn 41mm en ook de ruim 15mm dikte.


Ik heb denk ik een lichte voorkeur voor de 356 Pilot, met name vanwege de diameter en wellicht net niet te druk in vergelijking met de 103 St … Wat zouden jullie doen?

  • Sinn 103 St
  • Sinn 356 Pilot
  • Geen van beiden …

0 stemmers

5 likes

Precies dat! :point_up:

4 likes

Pff lastig want ze zijn beide echt heel gaaf. De pilot ziet er wat rustiger en meer gestroomlijnd uit. De 103 ST is gewoon badass. :sunglasses:

1 like

Zou zelf voor een EZM 13 gaan.

10 likes

103st… by far!

Ik koop hem van je als ik hem nog niet heb en je hem beu bent. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

De 356 in mijn ogen. :+1: Ik kijk er zelf momenteel ook naar. :see_no_evil:

5 likes

De 356! Die foto’s van Cadencio05 moeten je toch wel overtuigen?

2 likes

De 356 is echt een stuk strakker. Zelf vind ik de kast te klein: als dat geen issue is voot je zeker daar voor gaan!

1 like

Ik heb voor de 356 gekozen, ik vind het net een iets minder ‘rommelige’ klassieke uitstraling. Strakker. Maar de 103 is ook een topper en deze …

… ook! :heart_eyes:
Had hem bijna gekocht, maar viel toch weer als een blok voor de 857.

2 likes

Ik vind de 365 echt geniaal mooi. :ok_hand:
De 103 is dan weer iets “spannender” maar bij zo’n look zou ik eerder voor vintage gaan :thinking:

Geen van beide, je weet zelf ook best waarom :smile:

Edit: die 356 is wel lekker…

2 likes

Heb ik ook al eens naar gekeken, erg cool … wel wat boven de voor me zelf gesteld budget van 2K … :thinking:

Het zal weer niet zo zijn! :joy: :+1:t2:

Mijn pols is ruim 17cm, niet zo heel groot, zal goed passen.

:beers:

2 likes

Absoluut de 356 pilot! :heart_eyes:

3 likes

:point_up:

2 likes
  1. Heeft eens bij mij op de shortlist gestaan, maar heeft nipt verloren van een Tag Heuer Calibre 16.
1 like

Die 356 is maar saai als je de veel coolere 103 daarna ziet.

2 likes
6 likes

De EZM13 is nog veel cooler als je de 103 daarna ziet … “Damn You” @Hamari :weary:

(En we laten alles nog even goed bezinken :smile: )

4 likes

Vroeger!

2 likes

Hij heeft wel gelijk Sven :crazy_face:

1 like