Sinn only (Deel 2)

Een Duitse collega van mij heeft zijn Sinn recent gekocht in Köln en kreeg daar 5% korting.

1 like

Aah helder, ik denk dat ik twee dingen door elkaar haalde. Thnx! Het hoofdkantoor bezoeken in Frankfurt staat nog zeker op de wishlist. Blijft toch wel een puntje van Sinn dat je de horloges niet kan passen voordat je je aankoop doet. Hopelijk dit jaar nog voor de prijsverhoging, of ik moet tegen een leuke deal aanlopen :slight_smile: .

Ook een goeie, ben idd wel eens in Keulen wat juweliers binnen gelopen waar men ook Sinn verkocht!

1 like

Ik denk dat je bij een dealer inderdaad al wel eens een korting kan krijgen/vragen. Dat ben ik eigenlijk vergeten te vragen toen ik op het hoofdkantoor was :blush: De meeste dealers hebben ook wel de courante modellen. En ik zou absoluut gaan passen, want ik ging eigenlijk voor een Sinn 356 Pilot, en ben buiten gegaan met een Sinn 103st :slightly_smiling_face:

1 like

Grappig, ik maak dezelfde afweging. Heb een vrij ranke pols, hoe bevalt de 103?

Ik heb ook maar smalle polsen (16,5cm), maar wel vrij breed en dun. Dus vooral de lug-to-lug afstand is belangrijk. Sinds ik hem heb draag ik hem bijna constant. Ben er heel tevreden van, een echt strapmonster, 20bar, chrono, bezel en echt veel karakter. En natuurlijk dat plexiglas geeft hem zijn unieke uitzicht. De 356 is net wat ‘afgeronder’ en mist de zwarte bezel. Ik vond hem net wat te klein en wat minder stoer dan de 103st.
Je bent trouwens niet de enige die over deze twee twijfelt:

1 like

Dat acrylglas is idd heerlijk… Een van de reden dat beide modellen zo gaaf zijn imo. Mijn polsmaat is ongeveer gelijk. Ga ze zeker beide passen als ik in de gelegenheid ben! :slight_smile:

1 like

Mooi ding! Lemania?

Kijk ook eens even naar Guinand. Erg onbekend, maar met een rijke geschiedenis en met horloges in de filosofie van Helmut Sinn. Aangezien Helmut Sinn zijn laatste jaren bij Guinand heeft gezeten, is het daarom net zo interessant. Hierbij nog wat leesvoer: :slightly_smiling_face:

2 likes

Nahhh, neuuu :frowning: te groot :pleading_face:

1 like

Wat een gaaf ding zeg. Je hebt opnieuw (zoals we van je gewend zijn) een ontzettend coole Sinn aan boord getrokken. Voor mij veul te groot, maar zit toch te watertanden.
Gefeliciteerd en heel veel plezier gewenst!

2 likes

Tof! Zitten wat geinige mid-size chronos in het assortiment. Zal eens kiek’n

1 like

UX op Erikasoriginal MN strap

10 likes

Zit je rustig op de bank na een dagje thuiswerken, gaat de bel. Ik verwachtte een pakje van DHL (geen horloge :joy:), maar dit was DPD met een wit pakje. Geen ideeeeee.
Op de doos, afzender: Sinn….

Een klein lampje begon te branden. Ik had een tijd geleden ingeschreven voor een gratis catalogus.
Maar dat was ik allang weer vergeten.

Dus maar snel open maken:

Wauw!!! Dat is geen catalogus, dit is een boek!!!
Geweldig. Het 60-jarig jubileum boek 1961-2021.

Hier ga ik een paar uur heel veel plezier aan beleven.

En oh…. Mocht je er ook 1 willen: ik heb een aanvraagformulier erbij gekregen waarbij ik 1 andere liefhebber blij mag maken. Mocht je dat willen hoor ik het graag. First come, first served.
Je moet me dan alleen wel je naam en adres geven. Ik zal er discreet mee omgaan en éénmalig gebruiken voor de aanvraag en daarna weggooien.

EDIT: het aanvraagformulier is vergeven aan @Mywatch.

9 likes

Hoi John,
Als het kan wil ik die wel!
Gr Louis
Sorry, niet gezien…

Hij is al weg helaas.

1 like

Jazeker!

3 likes

Volgens mij is dit gewoon de reguliere catalogus die je kunt aanvragen.

4 likes

Ik ga gewoon een mailtje sturen.
Dank je wel!

1 like

Ow
Dat zou mooi zijn.
Ik heb m ook aangevraagd maar ik dacht dat het tijdelijk was ofzo.
Maar des te beter :+1:t3: