Dat dus…
Ik draag beiden. Nieuwe horloges koop ik als kan wel altijd op staal. De bracelet kan je maar in huis hebben.
Daarnaast koop ik er dan graag lederen bandjes bij. Wanneer leer of wanneer staal? Hangt van het moment af, van de kleding, van mijn bui.
Er zijn altijd uitzonderingen , de 65 zal bij mijzelf nooit op staal komen.
De squale 1545 zal bij mij nooit op leer komen.
Qua draagcomfort, vind het beiden erg fijn.
Speedy op 1171/633… Geen uitleg nodig gok ik…
Met uitzondering van de U1 en U2 van Sinn… Op leer tof, maar duiker op leer… Op staal spreekt het veel minder wat mij betreft. Wordt het meer 13 in dozijn
Leatherboy of Staalfetish
Oneens. Ligt erg aan het horloge. M’n IWC Mark xviii vind ik iets mooier op leer (hoewel ik ‘m ivm comfort toch vaak op staal draag) maar m’n Tudor BB red vind ik toch écht fraaier op staal bijvoorbeeld.
Leer kan soms mooi zijn. Helaas is een lederen band qua hygiëne echt bweurk. Daarom draag ik het uiterst zelden.
Ik ben absoluut een man voor leer, en eigenlijk per definitie verafschuw staal. Toch zijn er soms horloges die gewoon op staal horen zoals mijn EX hieronder … Uiteindelijk afscheid genomen omdat leer niet staat op een Explorer … Er zijn dus situaties …
“Leer altijd mooier dan staal”
Bij smaakgebonden zaken zijn de begrippen altijd en nooit dodelijk voor de discussie en voegen dus ook niks toe.
Over gebrek aan smaak valt ook niet te twisten.
Roofies!
Dan kunnen we het forum wel sluiten!
“Leer altijd mooier dan staal”
Volstrekt nutteloze discussie
Als ik een horloge heb zonder stalenband ben ik altijd wel naar één aan het uitkijken.
Tja, dus denk eigenlijk dat staal mij beter bevalt.
Dat was nou ook weer niet de bedoeling, ik wist niet dat het zo slecht gesteld is met respect voor elkaars mening en smaak
Hoho, drink even je bakje koffie op, steek een sigaret op en als je gekalmeerd bent kom dan terug.
Als het over slechte gewoonten gaat zijn altijd en nooit wel bruikbaar. Een sigaret roken is NOOIT goed
Tell me something I don’t know. Steek je vape aan of plak een nicotinepleister op je linkerbil.
Ik ben toch wel een liefhebber van nappa leer.
…maar je gaat er wel in mee
Ik denk dat de TS er gewoon een leuke discussie van wil maken en niet wil afdwingen dat “Leer altijd mooier dan staal” is
Boeie.
Zolang het niet stinkt mag het.