Het “Leer is altijd mooier dan staal” topic

Oke, met zout zeewater is het minder praktisch, maar ik vind een passende lederen band eigenlijk altijd mooier dan staal,

Ik vermoed dat er een grote groep HF-ers dat met me eens is. (Niet soms?)

8 likes

Ik ken er in ieder geval ééntje! @Fate_Amenable_To_Change

Ik hoor er niet bij, maar kan een goede leren band wel waarderen. Soms ligt het ook aan de rest van de kleding en de situatie.

6 likes

Hangt van het horloge af. Mijn SMP en OP moeten op staal, maar de rest niet. Navitimer op staal is lilluk. Speedy op staal is niks vind ik en meeste vintage ook niet.

1 like

Han, ben je ook weleens ‘off-line’? :grin:

2 likes

Wel eens.

Nu heb ik een meid moe gemaakt en die ligt in haar blootje tegen mij aan te snurken. Zij heeft geen Jagermeister op haar nachtkastje staan, dat is mijn slaapmedicijn.

Misschien moet ik mijn patronen een keer veranderen :thinking:

13 likes

Het ene horloge vind ik heel mooi op staal, het ander niet. Heb in ieder geval weinig met stalen banden met een straight endlink!

[quote=“HanDavinci, post:5, topic:201484, full:true”]

Wel eens.

Nu heb ik een meid moe gemaakt en die ligt in haar blootje tegen mij aan te snurken. Zij heeft geen Jagermeister op haar nachtkastje staan, dat is mijn slaapmedicijn.

Dat eerste is een goed Twents gebruik, daar heb ik respect voor. ( Als je vrouw er maar niet achter komt)
En ik kan me voorstellen dat je op het HF toch nog even kijkt, vooral omdat je natuurlijk mijn gevatte berichten niet wilt missen.

6 likes

Ik ben meer van staal, ik probeer wel af te wisselen met leer en tegenwoordig ook met nato, maar toch het liefst een degelijke stalen band :sunglasses:

1 like
  • Ik lieben einen LEDERhose
  • I’m a man of STEEL (on saturday)

0 stemmers

1 like

Leer !

1 like

…en niet alleen op zaterdag!!!

Met welke wissel je dan wel af? Ik bedoel, je koopt een horloge op staal en waardeert de combinatie dan, denk ik. Wanneer besluit je dan om over gegaan op leer? Heb je een voorbeeld van zo’n beslissing die ook blijvend is?

Ik heb laatst een Citizen Promaster geruild en die kwam op de originele stalen band, maar die paste niet zo goed. Ik dus een paar andere bandjes geprobeerd en zo een beetje aan het kloten geweest.
Je moet toch een beetje bezig blijven :wink:

2 likes

Deze chrono is idd te fijn gebouwd voor een stalen band…:+1:t3:

Rubber Nato Leer of Staal op een horloge kan het allemaal.

1 like

En dat geldt voor Koning, Keizer, Admiraal

1 like

Staal… ik merk dat ik in het laatste jaar leren bandjes steeds minder tot niet meer draag. Daarnaast ook nato en rubber…

1 like

Voortaan de Jägermeister in je bidon doen, Han! :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ach, voor de meeste horloges die ik qua stijl cool vind geldt dat wel, dat leer mooier is. Maar neem nu de GS, ik heb nog geen leren band gevonden die 'm beter staat dan koud staal. Dat ligt ook aan het feit dat ik een hekel aan zwart heb en aan het feit dat de wijzerplaat ondefinieerbaar groen/azuur/aquamarijn/blauw/donker is, en dat veel leren banden als een lul op een drumstel slaan.

Kortom: Kleur is ook echt een dingetje. Zo vond ik de Alpinist verbazingwekkend cool op een two tone jubilee. Misschien het aanschaffen waard, zelfs, zo’n band.

Rubber, dat vind ik wel echt, echt altijd kut. Voor horloges. Niet voor darkroom-pakken. :slight_smile: Als er horloges zijn die het mooist staan op rubber kan ik je garanderen dat ik die horloges ook kut vind. Richard Mille, bijvoorbeeld, is afgrijselijk.

3 likes

Ik ben het daar eigenlijk meestal wel mee eens. Er zijn echter uitzonderingen. Zoals moderne duikhorloges. Daar vind ik leer op een of andere manier zelden bij passen. Ik zag pas iemand met een Planet Ocean op een leren strap en voor mijn gevoel “klopt” dat gewoon niet. Wanneer een duikhorloge een retro of vintage look heeft kan het op een of andere manier wel.

De reden waarom ik leer vaak mooier vind is vooral doordat het de kastvorm van een horloge beter laat zien.
Neem bijvoorbeeld de Speedmaster. Erg cool op zowel staal als leren band. Maar de mooie vorm van de kast, en Omega’s typische “twisted lugs” worden veel meer gehighlight op leer. Daarnaast is leer vaak net even wat interessanter want er ontstaat gelijk contrast tussen het harde grijze staal en het leer.

20 likes