Het “Leer is altijd mooier dan staal” topic

Ik hoor (gelukkig) niet bij de grote groep.

Meestal vind ik staal mooier.

2 likes

Hoezo gelukkig? Lijkt me niet echt uitmaken toch :+1:t2:

Op 1 of andere manier vind ik het altijd prettig om niet “bij de grote groep” te horen.

(waar de massa links af gaat, ga ik liever rechtdoor of rechtsaf :slight_smile: )

3 likes

Dat dacht ik al :zipper_mouth_face:

Staal voor veel horloges. Zeker als het opvallende platen zijn of indien het zware horloges zijn die wat tegengewicht vergen (3711)

Vintage dingen meestal op leer. Soms eens op een fixoflex of beads of rice.

10 likes

Ik kan erg genieten van een mooie stalen band. Maar,… uiteindelijk vind ik, bij veelvuldig dragen, leer toch comfortabeler.

En swappen is ook heerlijk!

3 likes

Een stalen band heeft meer dan leer ook een design dat je kan verpesten: 90% van de stalen banden vind ik lelijk. De looks bij aansluiting kast en lugs vind ik ook erg belangrijk. Rolex vind ik goed in stalen banden, en ook de Speedy Pro vind ik mooi op staal. Rolex op leer vind ik daarentegen vrijwel altijd lelijk, alsof de kasten zijn gemaakt voor stalen banden :thinking:. Ik snap wel dat ze die optie weinig aanbieden. Verder hou ik van de sportieve look van staal. Maar een nette JLC hoort uiteraard op leer :slightly_smiling_face:.

1 like

Het ligt wat mij betreft aan het horloge en persoonlijke voorkeur. Heb een Oriënt duiker die ik niet zo snel op leer zal zetten.

Maar mij sarb033 vind ik toch echt mooier op leer

1 like

Mooi trio :ok_hand:t3:

F*ck the rules!

9 likes

3 likes

Zeker. Maar het hoeft niet altijd heel mooi vloeiend te zijn. De aansluiting en lugs bij mijn grand seiko sbga001 is heel vloeiend. Maar ik heb ook een stalen band bij mijn sbgv247 gekocht (die wordt alleen op stoffen band geleverd) en daar vind ik de hoekigheid en het niet vlak aansluiten er juist weer heel goed uitzien.

2 likes

Oké. Trek je wel even een zwembroek aan? We gaan bijna linksaf, … :rofl:

6 likes

Nederland is een mesthoop of wat bedoel je met die foto? :stuck_out_tongue:

1 like

Vind beide mooi! heb voor mijn speedmaster ook een leren band om af te wisselen, maar draag daar toch het meest staal op. Vind bij vintage meestal leer beter passen.

IMG_20190407_150631606|375x500

1 like

Leer? Nee.

Rubber of staal. Soms een nato en als het niet anders kan leer.

vind deze goed passen idd!

Die JLC met zo’n bandje: als een vlag op een modderschip…

Tussenstand van 100 stemmers : 2 van de 3 prefereert staal. Verbaast mij toch wel n beetje, maar ik geef ze gelijk :smiley:

Ach ja. Leuk voor effe. Nu weer zo

En voor een aankomend evenement in Toga eens een zwarte alligator er op mikken (tips trouwens voor 19mm Alligator? Camille Fournet.? )

6 likes