Het “Leer is altijd mooier dan staal” topic

Zo’n geborstelde Rolex oyster, daar ga je het met leer niet van winnen.
Daarentegen knapt iedere Breitling op als je hem van het staal afhaald.
Maaaar er zullen ongetwijfeld “glim-fans” zijn die het daar absoluut mee eens zijn :slight_smile:
Persoonlijk vind ik het echt per horloge verschillen wat goed staat, leer is wel wat prettiger als ik een dagje achter een bureau doorbreng.

2 likes

Leer is voor schoenen, staal is voor ballen :grin:.

2 likes

U riep mij?

4 likes

Nee. :joy:

1 like

Let’s agree to disagree.

Ik moest hem een keer in het echt zien en toen begreep ik hem. :drooling_face:

7 likes

En dat vind ik nu ook😀

3 likes

Nice! Heb je de Nissan ingeruild?

Edit: ik zie nu pas dat horloge op de voorgrond. Ook leuk.

1 like

Hubert Christoff van Nazareth wat een heerlijke Rolex

1 like

Nee, daar rijdt die beer nu mee rond…

1 like

Wat zei ik nou laatst op WhatsApp? Zelfs met al het geld in de wereld ga ik vintage.

Hey, even kalm hè.

2 likes

Ik probeer nu een rosé oyster in te beelden… Neh dat hebben ze bij Rolex goed gezien dat deze op rubber moest.

1 like

Dat was het. Ik zie jou hier inderdaad wel in wegtuffen met je DJ uit het raampje hangend. :ok_hand:

3 likes

Er zijn ergere dingen :sunglasses:

2 likes

Let’s.

Ten eerste heb ik niet veel goede woorden over voor de Yachtmaster, en ten tweede hebben ze die veel te grote pakking per ongeluk buiten de kast gemonteerd. Yuck. Serieus. Yuckyuckyuck. Degene die ik daarmee in een kantoor zie ronddolen ga ik uitlachen.

In het gezicht? Jazeker wel.

Ja, maar dan wel zo, alsjeblieft:

vacheron-constantin-gold-watch-18k-0750-automatic-vintage-ref-7942-cal-k10721-wonderful-

Het probleem is dat jij meer dan 10 jaar jonger bent dan ik. Je hebt de jaren 80 niet bewust meegemaakt. Ik, daarentegen, wel. Dus weet ik wat een smakeloze misdaad tegen de mensheid de jaren 80 en 90 waren, terwijl jij het in je jeugdige enthousiasme onterecht op een voetstuk plaatst.

Terug on topic:

Leder, leder, leder, bij uitzondering een staaltje, bij het sporten en zwemmen een NATO, en rubber hoor je onder de XJ te hebben liggen.

7 likes

Staal, leer, rubber, nato, ik heb ze allemaal. Maar ik merk dat ik uiteindelijk liefst staal draag. Leer of rubber kunnen mooi zijn, maar hebben uiteindelijk nooit dat fijne losse van hoe een stalen band zit. Een nato is ook zo ‘los’, maar dat vind ik nu toch te low end. Als een stalen band goed zit, gaat er qua draagcomfort niets boven.

Een passende stalen band is door de vaak vele unieke endlinks wel lastig te vinden, dus als het even kan koop ik een horloge altijd op stalen band.

Niet te versmaden…

Tsja, het is al vaker gezegd… Wat looks betreft kan het geen twistpunt worden.
En wat draagcomfort betreft gaat mijn voorkeur uit naar leer.

1 like

Eigenlijk altijd leer, heel soms zulu.
Staal gaat er meteen af, behalve bij eentje, kan er niet af, maar hoort ook gewoon op staal…
Deze dus

1 like

Waarschijnlijk heb ik nog nooit een fijne en comfortabele leren band gehad. En gaat mijn voorkeur daarom uit naar een stalen band. De band op de Seiko SDGA001 vond ik de meest comfortabele band die ik ooit gehad heb.

5 likes

vind hem prachtig op staal hoor, absoluut.

Maar vind de de charme die hij op leer uitstraalt voor mijzelf de winnende combo.

2 likes