Het merk; Oris.

In mijn zoektocht naar een nieuw horloge ben ik al vele malen bij een hoger segment terecht gekomen.
Maar nu kwam ik uit bij Oris, de modellen die mij aanspreken zitten als snel op de helft van de prijs van een nieuwe Breitling of Omega.
Maar is het merk qua techniek, geschiedenis en afwerking ook de prijs waard? ± €1500 a €2000.
Ik heb aardig terug gezocht op dit forum, maar niet echt kunnen vinden hoe het merk in de markt staat.

7 likes

Daar is een kort antwoord op mogelijk: Ja.

7 likes

Ja, ja en ja.

7 likes

Ja dus

4 likes

Zeer zeker!

3 likes

Zekers! Value for money! Good looks! Fat divers ! Fat Regulator!

2 likes

Absoluut. Veel waar voor je geld.

4 likes

Een driewerf ja!

4 likes

Absoluut, als de modellen je aanstaan… maar dat geldt voor veel merken. Grote vraag is : Is het het jouw waard ? :grinning:

2 likes

Leuk en aardig allemaal maar voor mij is het een net niet merk. Puur mijn mening dus :wink:

6 likes

Gerespecteerd merk, ijzer sterk. Ik vind de divers vaak erg gaaf. Over de prijs/kwaliteit hoef je zeker niet in te zitten, elke euro waard!

4 likes

Zoals anderen hier al hebben aangegeven heeft Oris een goede reputatie. Het is een onpretentieus onafhankelijk Zwitsers merk met een goede geschiedenis, een sterke reputatie en horloge-ontwerpen die op het moment erg populair zijn (moderne interpretaties van vintage ontwerpen).

Omdat je specifiek vraagt om geschiedenis, afwerking én techniek vind ik het wel het vermelden waard dat het uurwerk dat Oris gebruikt in de meest populaire modellen niet echt spannend of high end is. Helemaal niks mis mee, en ook deel van de reden dat je niet de prijs betaald van Zwitserse luxe merken. Maar wel goed om je vooraf te realiseren en mee te nemen in de overweging.

Ondanks dat ik zelf ook een Oris op het oog heb begrijp ik wel de opmerking over het “net niet merk”. Je zit qua prijs toch al richting de meer luxe horloge opties maar dat is het net niet. Tegelijkertijd geloof ik Oris het juist goed doet omdat zij zich hebben weten te positioneren tussen dure zwitserse luxe merken en de budget vriendelijkere opties.

9 likes

Precies dit.

2 likes

Mooie uitleg !

Ik vind het zelf altijd moeilijk om dit soort dingen te verwoorden, dus ik sluit me hier volledig bij aan ! :grin:

Verder kan ik alleen maar zeggen dat het ORIS virus bij mij behoorlijk heeft toegeslagen.

Ik ben nog steeds stapel verliefd ! :heart_eyes:

8 likes

2e hands (en dus 2e hands prijzen).

Ja.

2 likes

Wat bedoel je daar precies mee?

Dat ik 7 a 800 euro leuk vind voor een 2e handse Oris maar geen nieuwe 1200+.

Voor bijvoorbeeld een Oris Aquis.

1 like

Dat doe je goed… mooi merk met een eigen gezicht.
Ik heb er zelf heel veel gehad inmiddels en kan er niet veel slechts over vertellen.
De eerste modellen destijds met het Sellita uurwerk hadden nogal eens problemen met het opbouwen van gangreserve , maar dat is inmiddels al lang achterhaald.

Zeer zeker. Je moet mi nooit de volle mep betalen bij de AD want een korting zit er eigenlijk altijd wel in. Prima horloges met een dito prijs kwaliteitsverhouding.

Even een paar ‘gekke’ exen van mij als opwarmertje:

21 likes

Weet er niet veel van maar deze loopt heel netjes…
grappig ding :yum:

11 likes

Voor mij is het een net wel merk. Net even anders dan de rest.

7 likes