Het merk; Oris.

Beauty :ok_hand::yum:

3 likes

Zeer goed gedegen en authentiek Zwitsers horlogemerk. Nog altijd een zelfstandig bedrijf. :+1::sunglasses:
Prijs/ kwaliteit verhouding is zeer goed.

Ik ben al 20 jaar fan en heb er een heel stel, maar geen foto’s bij de hand want ik ben op vakantie.:grimacing:

Een Oris kan je met een gerust hart kopen.:slightly_smiling_face::ok_hand:

6 likes

Wat zouden we zonder Oris moeten,…

https://farm6.staticflickr.com/5507/9179485742_cfbc92039c_h.jpg

Kortom, aanschaffen en van genieten!

5 likes

Ze bouwen hele mooie horloges met een trouwe schare fans. Ze doen van alles wat leuk is, eigenlijk. Ik vond de Thelonious Monk en Dexter Gordon versies van hun dresser ook erg leuk, de 65 en Movember zijn erg tof, hun Zeigerdatum en pilotenhorloges zijn tof.

De Aquis vind ik lelijk. Echt heel erg lelijk, maar ook die heeft een trouwe fanbase, en is goed afgewerkt.

Of ik het het geld waard vind?

De Dexter Gordon


1390,- Euro op Chrono. Het is een simpele drie-hander, maar ik zou het overwegen. Tikje duur.

De Big Crown zeigerdatum


Voor 1100 te vinden. Jazeker wel. Dit is een retecool ding.

De Big Crown propilot voor 1050 Euro? Jazeker wel, al zou ik een Stowa kiezen.

Het enige wat ik te duur vind is de Sixty-five. 1500 Euro voor een 100m duikertje is mij te gortig. Daar zijn veel betere alternatieven te vinden, zoals de Halios Seaforth.

6 likes

Op zeker! :ok_hand: Staat nog steeds erg hoog op mijn lijstje.

Ps die Dexter Gordon is erg mooi…kende ik nog niet. :+1:

Mee eens…ps maak er gerust eur 1900 van. Maar tweedehands op te pakken voor eur 1000 en dan is het wat mij betreft een van de mooiste in die prijsklasse. Maar ja…ik ben bevooroordeeld heh :wink:

8 likes

Oris vind ik ook een prachtig en eigenzinnig merk. Ik heb maar 1 modern horloge, dat is niet toevallig van dit merk (de Coltrane).

9 likes

Hallo, ben net lid hier en met veel plezier aan het inlezen in verband met mijn zoektocht naar een sportieve dresser voor rond de 1000, met uiteraard de meeste bang-for-buck. Nu bij Oris aanbeland. Deed me eerst niet zoveel (beetje spantaans merk) en vooral de duiker is blijkbaar in trek (en die is ook wat opvallender), maar ik begin toch steeds meer te te voelen bij de plaatjes van hun Artelier Small Second Pointer Date :slight_smile: Zit in Den Haag dus vanmiddag maar eens eentje passen, echt petite zijn ze niet vermoed ik.

6 likes

De Coltrane blijft prachtig. :ok_hand:

2 likes

Idd mooi en clean die Coltrane, en heeft wat meer dan laten we zeggen een Intra-Matic, alleen iets te groot naar mijn smaak (zo op de foto dan)

2 likes

Vertekend beeld…is slechts 38mm. De nieuwe versie is overigens ook 38mm. Perfect dus. Maar qua ontwerp haalt ie het niet bij het origineel.

https://www.oris.ch/en/watch/oris-john-coltrane-limited-edition/01-733-7681-4084-set-ls

2 likes

Een Breitling zou ik niet doen, vrij lelijk :wink: Als je de cash hebt voor een Omega, denk ik persoonlijk dat dat nog een betere investering is dan een Oris (gezien ook de heersende flipperitus onder de leden begrijp ik…). Uiteraard moet je hem uiteindelijk gewoon mooi vinden.

38mm, dan is het idd de foto. De LE ziet er ook veelbelovend uit. Ga e.e.a. eens live proberen te bekijken ergens

2 likes

Het vertekent inderdaad op mijn minipolsjes van 16cm. De lugs zijn met 20mm ook vrij breed. 38mm is voor mij echt de bovengrens, vandaar ook dat vintage perfect is :wink:

1 like

Goh dat is idd breed 20mm lugs op een 38mm. Apart.

1 like

Ze zijn best fors maar wel apart.
Ik heb er ooit één gehad:


Dit model wordt met regelmaat met dikke kortingen aangeboden op bijvoorbeeld eBay

3 likes

Oris als merk doet mij erg veel. Ik vind het een heel mooi merk, met een historie van meer dan 100 jaar. Ik heb vier Orissen en ieder met een eigen smoel en verhaal.
Kijk anders eens bij de thread Oris only. Daar zie je dat het merk hier op het forum wel leeft bij een aantal van ons.

Welk horloge vind je mooi?

4 likes

Vind vooral de pilot big crowns mooi.

1 like

Ja dat doen ze inderdaad goed.
Ik heb ooit deze gehad, met plexi glas. Prachtig en zo stom dat ik hem weg heb gedaan. Deze is wel een stuk klassieker dan de moderne pilots.
image

4 likes

Grappig dat ze weer een retro pilot hebben uitgebracht die heel veel hier op lijkt.

1 like

8 likes