Het merk; Oris.

Ik heb zelf 2 modellen van Oris. Een Aquis (limited edition) en een wat oudere XXL. Beide heel mooi, hele mooie afwerking. En met de uurwerken op Stellita basis zit je gewoon goed. Ze lopen zeer stabiel en nauwkeurig. Ik kan nooit een afwijking vinden van meer dan 3 sec/dag. Kortom; altijd uiterst tevreden geweest.

De Aquis Red Limited Edition;

En de wat oudere Oris Classic XXL Date

5 likes

Ok dank! Net gepast en formaat is inderdaad heel netjes met de 40mm. Leuk en apart! Heb ook een 40mm big crown gepast en die beviel me onverwachts nog meer. Oogt nog wat kleiner en meer vintage uiteraard.

De rechter (Artelier) en de linker (Big Crown) net gepast. De laatste staat nu denk ik bovenaan mijn lijstje! Vintage+modern, die zachte kleuren doen me onverwacht wat, ik dacht te gaan voor classy witte plaat met zwarte leren band, maar ben om (voor hoe lang het duurt). Helaas geen wristshot gemaakt.

5 likes

Prachtig de Big Crown met blauwe wijzerplaat. Ps kijk eens op chrono24.nl. Ik zag daar laatst een aantal aangeboden rond eur 1100 bij DE/UK dealers. Lijkt mij zeker de moeite waard om je even in te verdiepenā€¦

:+1:

2 likes

De Duitse dealer heeft veel positieve reacties ontvangen :

https://www.chrono24.nl/dealer/checkout-rating.htm?customerId=10191&fromDetailPage=8427455

2 likes

Valt wel mee hoor. Mijn ex Hamilton field handwinder van 38mm had 20mm lugs, mijn C Ward C60 38mm heeft 20 mm lugs, mijn ex Glycine combat6 36mm had 20 lugs maar was eerder 38 dan 36mm. De Hudson incoming van 38mm heeft 20mm lugs dus volgens mij een hele normale en fijne lugmaat.

O ja, de oorient day date van 36mm heeft ze ook en mijn ex eagle7 van 36mm ook.

Ik heb bij geen van deze horloges iets gehad dat ik de verhoudingen niet vond kloppen.

1 like

Ik zei ook niet dat ik de verhoudingen niet vind kloppenā€¦ik vond het simpelweg apart omdat voor zover ik in mā€™n hoofd heb veelal een 19 of 18mm lug width wordt toegepast op de horloges van <40mm. Maar ik kan mij best vergissen hierin (en heb geen sheetje met alle horloges :wink: )

1 like

Zo bedoelde ik dat niet, was enkel om aan te geven dat het blijkbaar vrij gangbaar is en niet uit verhouding wat mij betreft. Ik heb een tissot prc200 met 19mm lugs en die is 40mm. En mijn Alpina van 35mm heeft 18mm lugs. De rest zit gelukkig op 20mm want ik heb ook een sloot banden in die maat :slight_smile:

1 like

Duidelijkā€¦:+1:

1 like

Die links vooraan is geweldig mooi!

1 like

Dank!

1 like

Gewoon kopen die OrisšŸ˜‰

5 likes

Ook gaaf:-)

1 like

:point_up_2: die dus.
Volgend jaar MOET ik m hebben.

Die lichtblauwe Oris Big Crown Pointer date is een cool ding. De lichtgroene vind ik nog mooier. Maar die is er helaas enkel in 36mm.

1 like

10 atm. is in mijn boekje geen duiker.

2 likes

Gelukkig is 10atm wel genoeg voor een duiker in het boekje van ISO 6425. Jeweetwel, de algemeen geaccepteerde standaard voor duikhorloges.

3 likes

Algemeen geaccepteerd? En dan dat toontje. Pfffff. Een serieus duikhorloge is minimaal 20 atm.

ISO 22810 maakt alleen duidelijk waar een horloge aan moet voldoen om een bepaalde WR rating te mogen claimen. Ze gingen van een incidentele druktest naar een duurtest.

Dat laat onverlet dat ISO 6425 de standaard voor een duikhorloge is, maar betekent wel dat per ISO 22810 de eisen voor 10atm of 100m WR wat stringenter geworden zijn.

Ach, daar kun je zelf ook wat van. :kissing_closed_eyes: :kissing_heart: Take a joke, whydonā€™tcha.

3 likes

Mijn punt is dat die standaard niet zo algemeen geaccepteerd is als jij wilt geloven. Het zal niet voor niets zijn dat 90% van de duikhorloges op de markt vanaf 20 atm. zijn.

1 like