Oké. Riiiight.
Heritage gewoon heritage laten zijn.
En voor wat nu heritage wordt gebruikt het woord bedrijfsgeschiedenis gebruiken.
Want als iemand het over heritage heeft bedoelt die heel vaak dat.
Op zich doet het ook niets af aan de bedrijfsgeschiedenis als je het zo noemt.
Maar het begrip heritage vind ik omvat toch echt veel meer dan een geschiedenis van één bedrijf.
Een horlogemerk is gewoon een commercieel bedrijf. Dus hun business is gewoon een product aan de man brengen. Nu is de mode een tikje retro met een heritage verhaaltje. Lekker belangrijk.
Misschien slaat de mode over naar hightech materialen en felle kleuren. Dan kunnen de heritage verhaaltjes weer de kast in.
Mooi geschreven en overdacht. Hebben de frieten gesmaakt?
geen misbruik zeg ik.
Dit dus. Het is geen misbruik vanuit de perceptie van het merk,
Of…
Van het horloge zelf.
Zoals de speedy, maar ook de Monaco. Van heuer. Die bestond al langer maar na bullit is het gaan leven als het Steve mcqueen horloge en start de heritage van dit model.
Dat kan je vinden. Maar marketingtaaltechnisch bedoelen we dat niet.
Dat kunnen we dan taalprogressie noemen.
Frieten waren zoals ze moesten zijn.
Ben het met je eens dat het niet misbruik is richting de perceptie van het merk of het horloge zelf. Maar wel voor het woord heritage. Alsof de ontwikkelingen van de mens pas groots zijn als merk X het doet. Natuurlijk heeft elk bedrijf haar geschiedenis en is er zoiets als bedrijfserfgoed. Maar om dit weg te zetten als erfgoed… Weet niet of Ötzi het daarmee eens is. Ik in ieder geval niet.
Misschien is dat dan gewoon het probleem dat bedrijven een woord hebben gepakt alsof ze een koekoek waren en hebben ze alle andere betekenissen uit het nest gegooid.
Nou ik denk niet dat ze alle andere betekenissen uit het nest gegooid hebben, ik denk gewoon dat ze het zeer beperkt gebruiken. En een probleem vind ik het overigens niet.
Je zegt het zelf. Erfgoed van het merk. Marketingtechnisch lekker.
Los daarvan. Denk dat je het verder het beste kunt laten rusten, want veranderen gaat het niet.
Gebruik van Heritage
Mode, schilderkunst, theater …alles grijpt vroeg of laat weer terug op het verleden. Soms met een knipoog, soms overdreven, vaak met respect en bijna altijd met een vette marketingsaus.
Wat mij betreft prima.
Daar heb je ook wel weer gelijk in.
Alleen merkte ik wel eens dat als ik het over erfgoed had, men me raar aankeek.
Zij gebruikte de nauwe variant ik de ruime.
Dat maakt het soms lastiger praten.
Maar je hebt zeker gelijk betreft het niet veranderen van de situatie.
Maar goed een forum is ook wel voor discussie of het spuien van je gedachten.
Ik heb het onder de aandacht gebracht.
Ik begrijp niet waar het probleem zit, maar ik respecteer je mening. Peace & Love en geniet van de frieten!
Ik draag de helm van Mambrino al. Kom dan!
Van de andere kant.
Heritage is Engels.
In het Engels gebruiken ze ook de term legacy.
Dat hoor je een merk eigenlijk nooit zeggen.
Ook niet als je vanuit de persoon redeneert. In je voorbeeld van de captain willard seiko.
Te meer voor mij een bevestiging dat het om een marketing term gaat.
Legacy is inderdaad een mooie.
Wordt wel in games vaak gebruikt als marketing.
Zo doet iedereen natuurlijk maar wat.
Maar inderdaad ik ga het gewoon beschouwen vanaf nu als een marketing term.
Over zonnewijzers en zo praat ik dan wel met een groepje nerds.
Ftfy
Xie xie.
Jachten waarvan je de eigenaar bent gelegen in Monaco , Cannes, Dubai en Saint-Tropez, enz. enz. , en die dan verhuurt maakt het dat je enigszins bent gearriveerd.
Het hele idee dat je zoiets moet laten zien. Dat je rijk bent. Dan ben je arm hoor.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Klagers hebben geen nood, pochers geen brood.