Het moderne horloge

Ik zie hier veel liefhebbers van oude merken. Zelf ben ik een horloge freak, heb er meerdere. Voor mij zijn ze sieraden, maar ik ben ook echt gewend om de tijd om mijn pols te hebben.

Ik zie prachtige zilveren tweede handse horloges voor weinig geld voorbij komen die nog opgedraaid moeten worden. Ik heb een paar camels liggen, die het niet meer doen en ook niet meer te maken zijn.

Weet iemand welke horloges van deze tijd nog goed zijn? Ik vind swatch niet goed, die gaan op den duur allemaal kapot. Dat weet ik bij ondervinding. Met Camel heb ik dus ook geen goede ervaringen. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met Fossil, een bekend horloge merk, veel gekocht?

Zijn er merken waarvan jullie weten dat ze slecht/goed zijn?

Interessante forumnaam keuze dan

13 likes

De mijne is niet op een veel betere manier ontstaan.

2 likes

Ik heb 1 fossil en die draait na 7 jaar nog steeds prachtig, wel een quartz natuurlijk. Seiko is eigenlijk de way to go voor een goed horloge die heel lang meegaat

Ik was een swatch fanaat. Ik heb bij een juwelier gewerkt, en als daar de nieuwe binnenkwamen, was het feest. Ik vind ze nog steeds leuk en mooi, maar geen een swatch van mij doet het nog.

Ik herinner me nog wél de supersnelle reclame van Swatch op The music Box en TMF, “SWATCH! The others just WATCH”!

Vandaar dus.

Seiko is zeker een goed merk. Maar minder trendgevoelig dan bijvoorbeeld Fossil.
Kon laatst een Seiko kopen, metaal doublé dameshorlog van 20 euro op de tweede handse markt. Heb ik overigens niet gedaan, het model vond ik wat oubollig. Heb wel een Delma gekocht voor 15 euro, ook doublé.

2 likes

Lees eens wat topics door en je komt vanzelf diverse merken tegen en leest over ervaringen van mensen met deze merken. Zo ontwikkel je ook een eigen smaak. Veel hangt ook af van persoonlijke voorkeuren en budget. Veel lees- en kijkplezier!

Hoezo zal een oud merk nu geen goede horloges kunnen maken? Ik vind het altijd wel wat zeggen als een bedrijf een paar decenia lang haar deuren open weet te houden, dan doen ze toch iets goed.
Wat een “goed” merk is hangt ook van je budget af. Zelf vind ik oa Oris, Hamilton, Tissot en de Casio g-shocks leuk met nog een hele greep Duitse merken.
Fossil is, met een leuke korting, ook geen slechte koop trouwens.

Even gewoon door sparen kom je vanzelf aan 1 van de beste merken :+1:

3 likes

Haha je was me voor!

1 like

Overigens is alles te maken, of het horloge de prijs van de reparatie waard is, dat is een ander verhaal.
Enige maanden geleden een Tissot weg gebracht voor een reparatie. Tissot koste 50 jaar geleden nog geen 100 gulden. De reparatie komt op 800 euro.

Zit ik niet op te wachten, op een Rolex. Ik vind ze eenvoudig niet mooi. En ik vind het mooi om een horloge te hebben van edelmetaal. Ik heb er verschillende van zilver, twee van goud, een witgoud (erfstuk van moeder) en een geelgouden (erfstuk van schoonmoeder).

1 like

In dat geval zijn de constellations van omega met pie pans een hele leuke high end optie! Ze zijn er in volledig goud en misschien ook zilver als je goed zoekt

Omega is best duur nog. Goed merk waarschijnlijk. Het merk Pontiac, zegt jullie dat iets? Daar ben ik nu mee bezig.

Koop je toch een :camel: erbij

1 like

…

Ik wil echt niet dissen maar wat was je functie bij die juwelier?

1 like

image

4 likes

Eerst bij Diamond Point, daar verkochten ze alleen Movado horloges. Shitkrengen waren dat. Kreeg er klachten over. Die dingen moesten maanden weg als er een nieuwe batterij in moest, terug naar de fabriek. En soms deden ze het dan nĂłg niet goed. Ik heb op marktplaats nog een tweedehands movado gezien, precies zoals die ik destijds verkocht.

Daarna bij Luigi Lucardi. Dat leek in die tijd nog op een juwelier, nu verkopen ze er echt rommel. De betere merken daar waren Seiko, Pulsar en prisma (volgens mij toen van dezelfde fabrikant als ik me dat nog goed herinner) en Casio, en dan nog een paar merken waarvan ik me de naam nu effe niet herinner. En dan hadden we nog wat leuke zilveren horloges en zo. Maar dat was in eerste helft van de jaren 90.

Als ik iets bijzonders wil, dan zou ik het eerder zoeken in een mooie platte Longines. Dat zijn goede en mooie horloges.

Dus je stond naast de parfum?

bij de roltrap, aan de andere kant was Monet. :smile:

wat is Monet?