…
Ik wil echt niet dissen maar wat was je functie bij die juwelier?
…
Ik wil echt niet dissen maar wat was je functie bij die juwelier?
Eerst bij Diamond Point, daar verkochten ze alleen Movado horloges. Shitkrengen waren dat. Kreeg er klachten over. Die dingen moesten maanden weg als er een nieuwe batterij in moest, terug naar de fabriek. En soms deden ze het dan nóg niet goed. Ik heb op marktplaats nog een tweedehands movado gezien, precies zoals die ik destijds verkocht.
Daarna bij Luigi Lucardi. Dat leek in die tijd nog op een juwelier, nu verkopen ze er echt rommel. De betere merken daar waren Seiko, Pulsar en prisma (volgens mij toen van dezelfde fabrikant als ik me dat nog goed herinner) en Casio, en dan nog een paar merken waarvan ik me de naam nu effe niet herinner. En dan hadden we nog wat leuke zilveren horloges en zo. Maar dat was in eerste helft van de jaren 90.
Als ik iets bijzonders wil, dan zou ik het eerder zoeken in een mooie platte Longines. Dat zijn goede en mooie horloges.
Dus je stond naast de parfum?
bij de roltrap, aan de andere kant was Monet.
wat is Monet?
Als je leuke dameshorloges zoekt is een Pontiac (Zwitsers uurwerk) zeker leuk, maar is altijd op leeftijd. Hou er rekening mee dat je vaak aan een servicebeurtje zit en dat maakt een leuke aanschaf toch misschien weer een dure.
Als je een gouden of zilveren horloge zoekt dan zijn de vintagemodellen wellicht de beste keus gezien de aanschafprijs. Dameshorloges zijn veel minder gewild dan een herenmodel en daardoor ligt de prijs ook veel lager. Zo kan je toch een leuk dealtje make . Dan nog even op het forum een horlogemaker zoeken die je nieuwe aanschaf wil servicen. Succes
Een luxer sieraden merk van doublé. Ik weet niet of ze dat nog verkopen bij de Bijenkorf. Monet heeft geen horloges overigens. De bijenkorf had zijn eigen horlogestand. Daarom mocht Diamond geen horloges verkopen, met uitzondering van Movado.
Nou succes met je zoektocht ( ps. misschien een tipje stel je eigen even netjes voor hier op het forum)
Ik heb hier in de buurt een top horlogemaker zitten. Als die man een horloge niet kan maken, dan kan niemand het. En ik ben bereid om in een goed horloge echt wel te investeren om het te laten maken of na te kijken.
Ik ben nog niet thuis op het forum, vandaar dat ik me nog niet voorgesteld heb.
Welkom op het forum
Genoeg leesvoer hier te vinden.
Welkom op HF! Kijk ook eens naar Citizen…een goed merk met veel geschiedenis en kost weinig voor veel kwaliteit
Kom deze veel tegen voor vrouwen…
Ook voor modern kan je goed terecht bij Citizen met Eco-drive horloges waar je de batterij(accu) pas na 15-20 jaar misschien moet vervangen…
Van de Swatch groep. Maar er zijn erg veel goede merken. Ik vind alleen dat er erg veel bijzonder lelijke horloges worden gemaakt voor dames. Hamilton Jazzmasters zijn wel weer leuk:
Monet zweeft voor mij altijd tussen nietszeggend en oninteressant in, met geinige uitzonderingen:
Dan ben ik benieuwd wat voor uurwerk erin ligt of wat er mis mee was, voor dat geld heb je ruim een nieuwe tissot (laat staan het benodigde uurwerk).
De oude merken hebben zich bewezen en zijn daarom geliefd. Een leukere vraag is misschien welke merken van de laatste jaren zijn de moeite waard? Je komt dan in de wereld van de microbrands in veel gevallen. Maar er zitten wel mooie dingen tuasen.
Een van de grotere is bijvoorbeeld Fromanteel. Ze claimen echter een grote historie, terwijl alleen de naam historisch is. Maar op zich best leuk. Maar bijvoorbeeld Stuckx is erg leuk, Nite vind ik wel leuk en redelijk originele modellen hebben. En er zijn er nog een stuk meer, waar ik veel te weinig verstand van heb.
Er zit een Lemania 1873 in. Hetzelfde uurwerk als in een Omega Speedmaster Moon Watch alleen heet het uurwerk daar de 861.
Ahh dat verklaart het wel, mooie horloges zijn dat.
Ja, lekker dan. Ben ik al weken bezig met de waterlelies van Monet (painting by numbers), weet ik niet of ik hem nog af ga maken
Bij spiegelgrachtjuwelier in Amsterdam hebben ze een hoop vrouwen horloges van zeer goede kwaliteit, 18 maanden garantie op het uurwerk en echt vintage😜 wel een maandsalaris voor de meeste maar ik vind het scherp geprijsd.
Is dat nou een echte Bob Ross?