Het moderne horloge

:sweat_smile:

Oninteressant? Monet niet, in elk geval.

Ik word altijd erg warm van Melchior d’Hondecoeter :+1:
image

Nou, ik ken ze wel, ik denk er alleen liever niet aan. Al dacht ik dat dat schilderij er anders uitzag. Hm. :slight_smile: Ze zijn wel met afstand beter dan de Aardappeleters. :slight_smile:

Dat heeft ie inderdaad mooi gedaan: De eerste artiest die op grote schaal decortjes voor Chinese restaurants produceerde.

Ik heb in mijn voorstel topic wat foto’s geplaatst van drie van mijn zilveren horloges.

2 likes

Ik zie liever werk van tjalf

1 like

Manet, ook niet mis :innocent:

1 like

Ik heb een Fossil inmiddels 11 jaar, automatic, loopt nog perfect! Nooit een beurt gehad want geen horlogemaker wil hem aanraken :joy: Andere Fossil jaartje of 6, quartz, ook prima. Terwijl de kwaliteit van Fossil destijds minder was dan nu - neem ik aan tenminste. Alleen liefde op het forum krijg je er niet voor :stuck_out_tongue:

:joy:

1 like

Ohja wacht, ooit kwam het hele uurwerk eruit toen hij op de badkamervloer uit elkaar viel. Uit paniek alles weer erin gegooid en alles liep nog steeds perfect. Alleen kroo moest vervangen worden :joy:

Wat was er allemaal kapot dan? Voor dat geld kun je een compleet donorhorloge in prima staat kopen. :thinking:

Tja, van alles, de pushers waren weg, etc… Ik heb het horloge bij Van Willigen achter gelaten. Via de merkendealer dus. Dat is inderdaad wel aan de prijs maar ik wilde dat het goed zou gebeuren. Hierna zal ik het horloge gewoon via een horlogemaker laten servicen.

Ah ok complete restauratie, ja dat zal geld kosten. Maar dan krijg je ook wat moois terug. :smiley:
Hebben ze hem ook nog doorgestuurd naar Zwitserland?

Succes met wachten. :+1:

Nee, het horloge blijft in Nederland. Maandag is hij 10 weken onderweg. Mijn geduld wordt op de proef gesteld maar ik heb het er wel voor over om het horloge wat ik van mijn grootvader kreeg toen ik naar de middelbare school ging weer in top staat te kunnen dragen. Foto’s volgen.

1 like

Ben ook wel benieuwd naar foto. Leuk dat iemand zoiets eens een x koestert. De meeste mensen Doen alles altijd maar weg en zien nergens meer de waarde ervan in, of het mooie.

1 like