Het moest weer eens: eigen maaksel, limited edition

Ik zag bij Lucius Atelier deze kast. Mooie basis voor een knutselwerkje dacht ik. Ik was al lang op zoek naar een 36mm kast voor een Seiko-gebaseerd horloge, dus besteld. Hij stelt niet teleur. Erg mooi afgewerkt, zowel de gepolijste zijkanten als de geborstelde delen, met mooie scherpe aansluiting daartussen. Een mooi detail is dat het vlak tussen de lugs verticaal is geborsteld.
De wijzerplaat (mooie sunburst!) en wijzers komen trouwens van Yobokies.

Onderweg liep ik wel tegen twee hobbels aan. Ten eerste was het ongewoon lastig om de minutenwijzer er goed op te krijgen (alsof het gaatje net iets te klein was), maar dat is uiteindelijk goed gelukt.

Het tweede was ingewikkelder. Het is altijd een priegelwerkje om het asje van de kroon precies op de juiste lengte te krijgen, maar dat ging op zich goed. Alleen: toen wilde de kroon niet ingeschroefd worden op de kast. Hoe ik ook probeerde, hij pakte niet, of liep vast na een kwart draai. Zonder het uurwerk erin ging het probleemloos. Het asje nog korter maken ging niet. Uiteindelijk moest ik een fractie van het buisje op de kast afvijlen. Toen lukte het.
Of het aan de kast lag of aan een foutje van mij, geen idee, maar eind goed al goed.

Ik ben tevreden in ieder geval. De 36mm is niet te klein voor me en hij draagt erg prettig. Bijkomend voordeel is dat het NH36 uurwerk (ook bij Lucius Atelier besteld) heel erg goed loopt, voorlopig iets van +1,5 seconden per dag.

Ik zie trouwens dat ik hem wel wat beter had mogen poetsen voor de foto…

77 likes

Mooi, geslaagd bouwsel!

1 like

Mooi hoor! :ok_hand:t4:

1 like

Knap&fraai :+1:

1 like

Ziet er goed uit! Mooie sunburst.

1 like

Goed gelukt hoor! :ok_hand:

Erg fijne kast ja! Past ook mooi double domed saffier van monsterwatches in :+1:

Groeten van z’n broertje!

3 likes

Heel fraai geworden :ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooi resultaat en goed werk :+1:t2:

1 like

Ook mooi geworden. Wat voor band is dat? Momenteel heb ik nog geen bijpassende leren band.

1 like

Dat is een heel cheezy lederen timex strap :face_with_hand_over_mouth:
Onderhand zit er alweer wat anders op. En hij wisselt ook veel hoor… De sharkmesh ben ik nog het best tevreden mee.

Er is ook al een andere wijzerplaat onderweg want de lume op deze plaat is om te huilen.

Edit:
Misschien eens een donker bruine lederen strap met wit stiksel testen op die van jou?

5 likes

Mooie build!

1 like

Proficiat, veel draagplezier toegewenst.

1 like

Fraai project!

1 like

Gaaf geworden. Mooie dial, niet te druk en geen vreemde logo’s wat je nogal eens ziet bij aftermarket.
Die kast ziet er ook :ok_hand:t3:uit.

1 like

Deze mod is werkelijk prachtig. Heel goed gelukt… Chapeau!! :clap:

1 like

Dat was inderdaad één reden om voor deze te kiezen. Natuurlijk ook de sunburst en het design in het algemeen.

1 like

Leuk! Twijfel idd al een tijdje over deze kast voor het volgende project.

1 like

Knap werk! Veel respect voor mensen die dit kunnen.

1 like

Nice gewoon genieten

1 like

:star_struck: SUPER :star_struck: heel leuk geworden.

1 like