Vanavond eens goed nagedacht. Wanneer stopt deze hobby? Ik wil toch voor mijn ultieme Grail gaan. Binnenkort gaan deze twee in de verkoop. Misschien moet ik een jaar lang een Seiko gaan dragen maar dan is er eindelijk rust hoop ik
Alleen… wat Jur zegt. Daar zit t gevaar. Om nou daarvoor jaar lang eerst Seiko te dragen?
Bedrieg jezelf en praat t goed voor jezelf dat je m nu al kan kopen want geen waardeverlies mocht er n nieuwe graal komen of je je toch bedenkt ‘’bezit is t einde van t vermaak’’
Ik kan het je zeker aanraden. Inmiddels bijna 2 jaar terug dat ik de collectie heb verkocht en sindsdien iedere dag mijn Seiko skx007 draag. Bevalt heerlijk, veel meer rust.
Wel blijft het lonken voor de grail maar ben er zelf nog niet uit welke.
Het houdt niet op, niet vanzelf…
Er komt geen eind aan inderdaad. Na iedere grail komt er weer een nieuwe en na iedere nieuwe aanwinst ontstaat er uiteindelijk toch weer onrust
Ah… even doorscrollen. De Milgauss. Met de juiste kleuren. Dat vind ik dan wel weer leuk. Het is geen Born to be Wild op de greatest hits, maar gewoon een albumversie van Magic Carpet Ride.
I approve.
En dan tot de conclusie komen dat het niet meer hoeft, verder, omdat een simpele Seiko gewoon het alfa en het omega is.
Maar even serieus, als je er nu eentje kunt krijgen, is dat dan geen risicoloze aanschaf? Ik zou gewoon op jacht gaan naar een aardige deal, en als dat eerder gebeurd is er toch geen man overboord?
Als ik die twee verkoop kan ik hem meteen aanschaffen maar wil gewoon even zien hoe lang ik het met een budget horloge kan doen. Wil gewoon rust en andere hobby’s gaan doen.
Ik wens je veel succes, en het is een leuke grail. Ik moest ook wel een beetje gniffelen. De afgelopen tien jaar heb ik gemiddeld twee keer per jaar een topic van je zien voorbijkomen met de strekking:
De ene keer is een berg hommages de oplossing en is elk luxe merk onzin, de andere keer is Breitling de bom, nu is het Rolex. Ik ben bang dat het voor het effect niet veel uitmaakt.
Mag ik als Seiko dan de nieuwe donkere Alpinist 1959 voorstellen? 200m WR, toffe wijzerplaat, gebold saffiertje, mooie maat en op bracelet. Lijkt me een aardige om gewoon een jaar te dragen. En als je dat tegen die Milgauss afzet kun je 'm aan het eind van het jaar net zo goed houden. Druppel. Gloeien. Plaat.
Doe dit! Ik denk zelfs dat het zo uit je systeem is als je maar even doorzet. Bijv een week lang elke dag je nieuwe hobby uitoefenen (ik noemen even wat…cartoons tekenen ) en even niks met horloges, dan is het er zo uit en geloof best dat dit rust zal geven.