Het MOOISTE horloge uit jouw collectie ?

Wat is het mooiste horloge uit jouw collectie? Komt dit door het verhaal erachter? Zijn het de looks? Of heeft het een sentimentele waarde?
Deel je verhaal (met foto) hieronder :point_down::point_down:

2 likes

Ik zal hem meteen aftrappen. Mijn Tudor Pelagos 39. In mijn huidige kleine collectie vind ik dit toch wel de mooiste.

Na het afronden van mijn studie vond ik het na jaren alleen maar kijken (en niks kopen) toch wel tijd om mezelf te verwennen met een mooi uurwerk. Omdat ik jaren rond gekeken en gelezen had wist ik precies wat ik wilde, een blauwe Tudor Black Bay 58. Net nadat ik mijn studie had afgerond kondigde Tudor de Black Bay 54 aan. Voor mijn relatief kleine pols misschien wel de beste keuze.

Hiervoor een afspraak gemaakt bij :sheep:&:lemon:. De Black Bay 58 en 54 gepast. De 58 vond ik niet helemaal wat ik ervan verwacht had, hij sprak me niet helemaal aan. De rivets op de band vond ik helemaal niks. Ook ontbrak de quick adjustment in de sluiting wat ik toch als “probleem” ervaarde. Daarna de 54 gepast. Hier had ik hoge verwachtingen voor. Maar buiten de rivets vond ik de grijze bezel niet mooi in contrast met het champagne achtige op de wijzerplaat. Ook viel deze dus helaas af.

De verkoper attendeerde mij erop eens te kijken naar een Pelagos 39. Ook al was deze op dat moment eigenlijk boven mijn budget. Toevallig was er 1 binnen gekomen voor een klant en ik mocht deze bekijken en voorzichtig passen. BAM in 1 klap verkocht. Perfecte maat voor mijn pols, quick adjustment in de sluiting en de bezel in combinatie met de dial :star_struck:. Het moderne van dit horloge sprak me zo erg aan dat ik echt meteen verkocht was.

Na wat nachten slapen besloten om er dan ook voor te gaan. Na een tijdje wachten mocht ik hem dan ook in ontvangst nemen.
Nu na een klein half jaar nog steeds elke dag super blij mee :star_struck:🫡

29 likes

Een prachtig horloge met mooi verhaal. Ik kan me voorstellen dat dit het mooiste horloge in je collectie is.

“Het mooiste horloge” is lastig kiezen. Voor mij is dat op dit moment van der Klaauw - Planetarium. Na een zoektocht van >10 jaar is dat horloge dit jaar eindelijk gekomen:

(Meer foto’s: G.A. (GRAIL AANWINST)!! || Christiaan van der Klaauw - Planetarium || 3/3 || Laatste deel: Review en Conclusie )

57 likes

Explorer met de aankoopdatum op de geboortedag van m’n zoon :v:t2:

27 likes

Tot nu toe de laatste van 2023. :+1:
Vanaf de aankondiging van Citizen in maart 9 manden op moeten wachten net als de
zwangerschap van een nieuwe baby :baby_bottle:.
Het was het wachten waard.
L.E. van 1200 stuks. :star_struck:

23 likes

Mijn maatwerk Staudt Chrono

Benziger guilloche met persoonlijke tekst
Cadeautje voor mijzelf 3 jaar na hart infarct

Idee is om tzt kast te wisselen voor rose goud
Moment grelateere aan verkoop van haast volledige collectie

22 likes

Prachtig horloge en mooie combi met de band ook

1 like

Voor mij deze cartier tank must. Ik kocht dit horloge eind 2022 van een forumlid. De plaats van overdracht was Antwerpen waar ik er samen met mijn vriendin nog een prachtige dag van mocht maken. Het voelt altijd een beetje speciaal als ik hem om doe.

15 likes

Mooi verhaal en horloge :wink:

Zeer mooi horloge :wink:

18 likes

Voor mij is het mijn astron SSH119J1.
Dit was mijn eerste grail die redelijk binnen bereik was (de andere een GS en te duur😋).
Ik ging normaal eerst sparen en hem dan kopen maar omdat ik zo verlieft was op deze horloge ben ik stout geweest. Ik heb hem gekocht en ben hem nu aan mezelf aan het terug betalen.
Bij de AD viel me op dat bij de sub dial die de tweede tijd aan geeft en de onderste tijdsaanduiding niet mooi gecentreerd zijn ten opzichte van elkaar en er een verschil van 1 a 2 mm is. Velen denken dan waarschijnlijk oei deze moet ik niet hebben maar ik vond hem juist unieker door het verhaal dat ik op een ander topic al aanhaalde.
Zo heb ik in een programma op tv een stukje gezien waarin iemand uitlegde dat hij een japans boek had gelezen waarin stond dat ze in japan een traditie hebben om kapotgevallen vazen te lijmen met goudlijm zodat de vaas terug heel is maar de barsten duidelijk te zien zijn. Dat de barsten de vaas niet lelijk maken maar juist mooier en uniek. Dat littekens de goudlijm van onze ziel zijn en ons juist sterker en mooier maken, ze maken ons uniek en maken ons tot wie we zijn. Aangezien ik een zware jeugd heb gehad dat resulteerde in een zware alcohol en drugsproblematiek vind ik dit een prachtig verhaal. Dit verhaal flitste door men hoofd toen ik het foutje zag en zorgde ervoor dat ik nog verliefder werd :yum::heart_eyes:.
Dus bij deze met veel trots en voldoening mijn astron:

11 likes

Prachtig :ok_hand:

1 like

Ondanks veel andere mooie horloges in de collectie blijft dit voor mij de mooiste!

11 likes

Ik draai als een Haagse politicus als het gaat om de mooiste. Ik vind met name mijn Grand Seiko Skyflake en Shunbun prachtig vanwege hun wijzerplaten en het Spring Drive uurwerk. En momenteel vind ik mijn Longines Heritage Classic het mooist.

15 likes

Voor mij toch wel mijn Ketelaars. Er is zo veel op te zien en het meegenomen worden in het ontstaan van het horloge maakt hem extra speciaal.

25 likes

Wauw das echt een prachtig horloge, de belichaming van een kunstwerk :ok_hand:. Koester het :wink:

1 like

Dit is idd heel moeilijk kiezen.
Op dit moment ben ik helemaal weg van 1 van de goedkoopste horloges in mijn verzameling. Recent aangekocht. Het originele horloge die recentelijk opnieuw is uitgebracht.
De Timex Marlin handwinder.
Ik ben helemaal weg van de champagne sunburst wijzerplaat, en het font van de cijfers. Voor de rest geen datum, helemaal strak en simpel.
Het originele doosje op de koop toe, maakt voor mij de deal van het jaar.

7 likes

Een mooi verhaal en een prachtig horloge :ok_hand:

:star_struck:Zo mooi :star_struck:

2 likes

4 likes